دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

اختتامیه کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) و افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی اسوه حسنه همزمان با روز جهانی مسجد، با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

کنگره-بین-المللی-346x256

به گزارش انارما،  اختتامیه کنگره بین المللی پیامبر اعظم (رحمة للعالمین) با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه در کرمان برگزار شد.

در این مراسم که مصادف با روز جهانی مساجد برگزار شد بیش از ۴۰۰ شخصیت های سیاسی ، فرهنگی و مذهبی استان کرمان، ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان و تعدادی از علماء و معتمدین اهل سنت استان کرمان حضور داشتند.

کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص)  سال گذشته با توجه به توهین های صورت گرفته به ساحت نبی‌مکرم اسلام(ص) در کرمان کلید خورد.

۹۵ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی از سوی محققان داخلی و خارجی به کنگره ارسال شده است که ۶ مورد از این مقالات خارجی و ۸۹مقاله داخلی است .

افتتاح

این مقالات در قالب کتاب ” مجموعه مقالات کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) رحمت للعالمین” امروز رونمایی شد و و به ۷ مقاله برتر جایزه اعطا گردید.

این همایش با محور قرار دادن نقش پیامبر اعظم (ص) در ترسیم نقشه راه تمدن نوین اسلامی، نقش مسجد در ایجاد تمدن نوین اسلامی، بررسی خاتمیت و شخصیت پیامبر اعظم (ص) در ادیان الهی و دلایل و اثرات اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم برگزار شد.

دبیرخانه دائمی این جشنواره نیز در کرمان ایجاد می‌شود تا یک منشاء  حرکتی در راستای شناخت نبی مکرم اسلام (ص) باشد.

رونمایی

همزمان با اختتامه کنگره پیامبراعظم(ص) ، مراسم افتتاحیه جشنواره  ملی فرهنگی  اسوه حسنه نیز در کرمان افتتاح گردید که قرار است مراسم اختتامیه این جشنواره در هفته وحدت سال جاری برگزار می شود.

این مراسم به همت دبیر خانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان برگزار گردید.

لازم به ذکر است ۳۰ مردادماه روز جهانی مسجد و روزی که پیامبر اسلام در مدینه و از مسجد تشکیل حکومت داد، می باشد.

منبع: بوتيا نيوز

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی