دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع)، استان کرمان به عطر حضور خادمان حرم رضوی معطر می شود.

-حرم-امام-رضا-در-جیرفت-7-e1409356453940

به گزارش انارما، حسن محمدی پور دبیر این جشنواره  با اعلام این خبر گفت: کاروان خادمین حرم رضوی برای ششمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره(( زیر سایه خورشید)) به استان کرمان می آید.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، بیان داشت: جشنواره(( زیر سایه خورشید)) در ۲۰۰ شهر از ۳۱ استان کشور و ۴۵ شهر از۱۰ کشور جهان به همت موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

محمدی پور با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه ها و نهاد های مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره (( زیر سایه خورشید)) برنامه ریزی می شود، خاطر نشان کرد: استان کرمان از سه شنبه ۱۱ شهریورماه  سال جاری به مدت شش روز میزبان کاروان خادمین حرم رضوی برای برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های امسال بسیار گسترده تر از سال های گذشته است و با محور های مختلف برگزار می شود، افزود: کاروان خادمین حرم رضوی در جریان حضور در استان کرمان جهت شرکت در۷۰ عنوان برنامه  فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۲۰ شهرستان، بخش و روستای استان سفر می کنند.

محمدی پور از برگزاری جشن ((زیر سایه خورشید)) بعنوان مهمترین برنامه این جشنواره در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: جشن بزرگ (( زیر سایه خورشید)) با حضور خادمین حرم رضوی و سخنرانی حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد ومداحی حاج مجتبی رمضانی و اجرای وحید یوسف زاده روز چهارشنبه ۱۲شهریور ماه جاری، از ساعت ۸  شب در  محل سالن شهدای کارگر برگزار می شود.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره(( زیر سایه خورشید)) استان کرمان، با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) خواهد بود، اظهار داشت: در جشن(( زیر سایه خورشید)) علاوه بر توزیع بسته های متبرک رضوی، به شرکت کنندگان به قید قرعه ده ها جایزه ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهداء می شود.

وی دیدار با  ائمه جمعه، علما ومسئولین استان، دیدار با خانواده های معظم شهداء و جانبازان هشت سال دفاع مقدس ، دیدار با مسئولین تشکل های فرهنگی و مذهبی، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، حضور در گلزار شهدا و غبار روبی مزار شهداء، حضور در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در مراکز نظامی،  حضور در بیمارستان ها، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان ها و… را از دیگر برنامه های کاروان خادمین رضوی در استان کرمان عنوان کرد.

وی افزود: در حاشیه برنامه های در نظر گرفته شده، توزیع نمک و نبات تبرکی میان شرکت کنندگان در برنامه ها توسط خادمان حرم امام رضا (ع) انجام می شود.  

منبع: بوتيا نيوز

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی