دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در خطبه‌های نمازجمعه شهر انار درباره موضوع غيرت و اهميت غيرتمند گفتند: انسان غيرتمند شجاع است، غيرتمند بزرگمنش است و بي‌غيرت بي‌ارزش. انسان غيور صاحب عزت نفس هم است و انساني كه غيور نيست بي‌غيرت است. كسي كه غيرت ندارد انسان نيست. بدانيد كه خداوند محرمات را حرام كرده، […]

IMG_9336 - Copy

حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در خطبه‌های نمازجمعه شهر انار درباره موضوع غيرت و اهميت غيرتمند گفتند: انسان غيرتمند شجاع است، غيرتمند بزرگمنش است و بي‌غيرت بي‌ارزش. انسان غيور صاحب عزت نفس هم است و انساني كه غيور نيست بي‌غيرت است. كسي كه غيرت ندارد انسان نيست. بدانيد كه خداوند محرمات را حرام كرده، مثلا زن چه مقدار بايد از پوشش برخوردار باشد و … تمام اين‌ها نشان ميدهد كه خداوند غيرت دارد، همان غيرتي بودن خداست كه اين حكم ها را قرارداده و دستور داده تا حدود آن‌ها را رعايت كنيم. خداوند هر انسان غيرتمندي را دوست دارد، انسان غيرتمند كافر هم كه باشد ارزش دارد، ولي انساني كه غيرت ندارد اصلا پشيزي ارزش ندارد.

امام جمعه شهر انار با ذکر احادیثي از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به موضوع غيرت و غيرتمند پرداختند:

پيامبر گرامي اسلام فرمودند : بابام ابراهيم غيور بود و من غيورتر از او هستم، خداوند مسلماناني كه غيرت نداشته باشند خداوند بيني اينها را به خاك خواهد ماليد و آنها را نابود خواهد كرد. و در جاي ديگري پيامبر فرمودند : اگر در خانه‌اي بساط عيش و نوش باشد ، موسيقي غنا باشد و… صاحب اين خانه بي‌غيرت است ، غيرت از اين خانه رخت بر خواهد بست.

باز پيامبر گرامي اسلام درباره غيرت مي‌فرمايد: سه گروه هستند كه در روز قيامت بدبخت ترين انسان ها هستند، يكي از اينها كسي كه در خانه موسيقي (غنا) گوش مي‌دهد و به شراب خوردن مشغول است و بي‌غيرت است.

حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی افزود: يكي از مسائلي كه ماهواره به آن مي‌پردازد بي‌غيرتي مردها است و خيلي هم تأثير گذاشته، همين آتش‌هاي ماهواره‌اي است كه بي‌غيرتي آورده. خداوند لعنت مي‌كند كسي كه غيرت نداشته باشد.

امام جمعه انار در خطبه دوم از نماز جمعه گفتند، خداوند آقا را حفظ كند، گرچه بيماري مهمي نبود ولي خدا را شاكريم و جاي شكري است به درگاه خداوند كه امام ما سلامتي كامل بدست آوردند.

نبايد طوري افراد سخن بگويند كه دشمن سوء استفاده كند، ريئس جمهور در سفر مشهد چندين سخن مهم و ارزشمند بيان كردند. ايشان در جلسه‌اي كه با نخبگان داشتند گفتند ديگر با ابزارها نمي‌شود جلوي دشمن ايستاد.

خطيب جمعه انار درباره موضوع ماهواره گفتند: يكي از مسائلي كه ايمان ما را ، ارزش‌هاي ديني ما را مورد تهديد قرار داده، مسئله شيطنت شبكه‌هاي ماهواره‌اي است.

آنتن هاي ماهواره بلاي جامعه شده است. دارد همه را به انحراف مي‌كشاند. شبكه‌هايي كه فرزندان ما را دارد نابود مي‌كند، اينها از آتش زدن خانه بدتر است . سالانه دولت انگليس ميليارها ميليارد هزينه مي‌كند تا شبكه‌هاي ماهواره‌اي گسترده شود. اين‌ها ارزش‌ها و آرمان‌هاي ما را هدف گرفته‌اند. بايد كوشا باشيم و از دين خود محافظت كنيم.

آنچه باعث شده كه اين انقلاب با عزت و افتخار تا اين زمان بماند همين ارزش‌هاي انقلاب و دفاع از ميهن بوده ، پس بكوشيم اين آرمان‌ها و ارزش‌ها را حفظ كنيم.

دیدگاه کاربران

م-ا یکشنبه 14 سپتامبر 2014 - 9:57 ق.ظ

خدا حفظ کند آقای احمدی نژاد را که چند وقت یک بار دستور می داد تا آنتن های ماهواره جمع شود اما این دولت بی خیال همه چیز شده است

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی