پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

رجانیوز: وزارت خزانه داری انگلیس در آخرین بیانه‎ی خود از اقدام به رفع تحریم بابک زنجانی و تعدادی از نهادهای ایرانی خبر داد. این در حالی است که پیش از این بر اساس رای دادگاه اتحادیه اروپا تحریم‎های این اتحادیه علیه بابک زنجانی و موسسه مالی اس سی تی بنکرز (متعلق به زنجانی در امارات) […]

رجانیوز: وزارت خزانه داری انگلیس در آخرین بیانه‎ی خود از اقدام به رفع تحریم بابک زنجانی و تعدادی از نهادهای ایرانی خبر داد. این در حالی است که پیش از این بر اساس رای دادگاه اتحادیه اروپا تحریم‎های این اتحادیه علیه بابک زنجانی و موسسه مالی اس سی تی بنکرز (متعلق به زنجانی در امارات) لغو گردیده بود.

به گزارش رجانیوز، بر خلاف ادعای رسانه‎های حامی دولت مینی بر نقش دولت یازدهم در این رویداد، بر اساس اطلاعات منتشر شده رای دادگاه به دلیل شکایت‎های حقوقی صورت گرفته در سال‎های پایانی دولت دهم انجام شده است. اما نکته مهم و سوال اساسی آن است که چرا به قول همین رسانه‎ها یکی از بزرگترین دور زنندگان تحریم‎های نفتی در ایران، از لیست سیاه انگلیس و اتحادیه اروپا خارج شده است!؟

 

توضیحات منتشر شده در سایت روزنامه رسمی اروپا نشان می‎دهد علت پیروزی در دادگاه این بوده که مدعیان تحریم نتوانسته اند در خصوص ارتباط بابک زنجانی با برنامه هسته ای ایران یا نقض تحریم‎های اروپا مدارکی به دادگاه ارائه کنند. این در حالی است که در موارد مشابه روال بر این قرار بوده است که متولیان تحریم ایران در جلساتی محرمانه اقدام به ارائه مدارک (احتمالا جمع آوری شده از سوی سرویس‎های جاسوسی) می‎کردند تا مانع از شکسته شدن تحریم‎ها توسط دادگاه‎های اروپایی شوند.

با توجه به کثرت اسناد و اطلاعات منتشر شده در داخل کشور در خصوص ارتباط بابک زنجانی با موضوع فروش نفت ایران (نقض تحریم‎های اروپا) و حتی مصاحبه‎های صریح وی در این زمینه، اقدام اخیر دادگاه اروپا سوالات جدی را پیش رو قرار داده و از طراحی دیگری دارد.

بر اساس اظهارات مسئولان و بابک زنجانی، بخش قابل توجهی از منابع حاصل از فروش نفت ایران به صورت یورویی در حساب‎های بانک‎ها و موسسات مالی متعلق به وی (از جملهFIIBANK) در بانک‎های ژاپنی و کره ای نگهداری می‎شده است که تاکنون قوه قضائیه و نهادهای نظارتی نتوانسته اند اطلاعی از آن داشته باشند.

بر همین اساس کاملا محتمل است که رفع تحریم‎های اخیر، در راستای بالا کشیدن دارایی‎های وی توسط شرکای داخلی و خارجی اش انجام شده باشد. وگرنه کدام نهاد تحریم کننده‎ای یکی از سرشناس‎ترین ناقضان تحریم‎های خود را از مجازات و پیگرد منع می‎کند!؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی