دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

کارخانه تولید فروکروم با عیار ۶۵ تا ۷۰ درصد در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اعتبار ۱۰۰ میلیون دلار به وسیله تکنولوژی پیشرفته توسط سرمایه‌گذار کشور چین راه‌اندازی می‌شود…

کارخانه تولید فروکرم در رفسنجان احداث میشود

کارخانه تولید فروکروم با عیار ۶۵ تا ۷۰ درصد در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اعتبار ۱۰۰ میلیون دلار به وسیله تکنولوژی پیشرفته توسط سرمایه‌گذار کشور چین راه‌اندازی می‌شود.

«اوجی» سرمایه‌گذار چینی در دیدار با فرماندار رفسنجان و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری رفسنجان گفت: این کارخانه در دو فاز تولید فروکروم و فرومنگنز با ظرفیت ۴۰ هزار تن در هر دو فاز در آینده نزدیک آغاز به‌کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان این کارخانه به‌صورت پیش‌ساخته وارد ایران می‌شود، افزود: این طرح برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دارد، ضمن اینکه پنج نفر نیروی متخصص چینی نیز به ایران اعزام و در این کارخانه مشغول می‌شوند.

اوجی با بیان اینکه با تکنولوژی روز کمترین آلایندگی و فاضلاب صنعتی در این کارخانه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: طی فرآیند تولید، دود کارخانه وارد سیستم تصفیه و مواد تصفیه‌شده دارای ارزش بالایی است و هیچ‌گونه آسیبی به محیط زیست یا منطقه وارد نمی‌کند.

وی از انتقال ماشین‌آلات این کارخانه از خارج به بندرعباس طی یک ماه آینده خبر داد و بیان کرد: رفسنجان را به دلیل داشتن ظرفیت‌های مناسب و نزدیکی به بندرعباس و آب‌های آزاد انتخاب کردیم تا بتوانیم هم مواد اولیه تولید را به‌راحتی وارد کرده و هم محصولات تولیدی این کارخانه را به آسانی صادر کنیم.

این سرمایه‌گذار چینی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم در زمینه پست برق GAS(تبدیل فشار قوی به فشار متوسط) به ظرفیت ۳۰ هزار مگاوات و صدور مجوز فعالیت دچار مشکل نشویم و مسئولان رفسنجان حمایت‌های خود را ابراز کنند.

فرماندار رفسنجان هم گفت: کشور چین ارتباطات خوبی با ایران دارد و تولیدات این کشور در جای‌جای ایران استفاده می‌شود.

حمید ملانوری افزود: امیدواریم با احداث بزرگترین کارخانه تولید فروکروم در ایران بتوانیم با صادرات این محصولات در دنیا ایران را نمونه کنیم.

کارخانه تولید فروکروم

دیدگاه کاربران

....... جمعه 6 فوریه 2015 - 11:58 ب.ظ

مگه نیست؟
پس براچی ۵ سال سوله و تابلوش زدن

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی