جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

به گزارش انارما، سیدحسین صابری از فعالان سیاسی اصولگرا در استان کرمان به شمار می‌رود، وی معاون استانداران کرمان و قم، استاندار اردبیل، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه مدیریتی خود دارد و یکی از نخبگان سیاسی شهرستان انار محسوب میشود. صابری همچنین سابقه مدیریت بنیاد مسکن استان کرمان، […]

سیدحسین صابری عنوان کرد

به گزارش انارما، سیدحسین صابری از فعالان سیاسی اصولگرا در استان کرمان به شمار می‌رود، وی معاون استانداران کرمان و قم، استاندار اردبیل، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه مدیریتی خود دارد و یکی از نخبگان سیاسی شهرستان انار محسوب میشود.

صابری همچنین سابقه مدیریت بنیاد مسکن استان کرمان، دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان و شهرداری کرمان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

وی با آغاز به کار دولت یازدهم و پایان ماموریتش در دولت دهم به عنوان استاد و رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت می‌کند.

خبرنگار فارس در مورد مذاکرات هسته‌ای ژنو و بیانیه لوزان سوئیس گفت‌و‌گوی مفصلی را با این فعال سیاسی انجام داده که از نظرتان می‌گذرد.

 بزرگ‌ترین دستاورد مذاکرات ایران و ۱+۵ را چه می‌دانید؟

صابری: بزرگ‌ترین دستاورد مذاکرات اثبات صداقت، تعهد و صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

هر چند ادامه مذاکرات و طولانی شدن گفت‌وگوها پرهزینه و خسته‌کننده شده است، اما دنیا به صداقت، وفای به عهد و پایبندی به اصول و تعهدات از جانب جمهوری اسلامی ایران که ریشه اسلامی دارد، پی می‌برد و انسان‌های آزاده و منصف عالم به استحقاق ملت ایران بیشتر واقف شده و علاقمند می‌شوند.

استکبار و در راس آن آمریکا و صهیونیسم بارها ضربه مهلکی از مقاومت و پایداری امت اسلامی خورده و آثار سیلی‌های مکرر از اسلام و جمهوری اسلامی را حس می‌کند و به فکر مقابله جدی با آرمان‌های جمهوری اسلامی و در تنگنا قرار دادن ملت مقاوم ایران اسلامی است.

‌تجربه تاریخی ثابت کرده که تا این مردم در صحنه هستند و گوش به فرمان ولایت حرکت می‌کنند، استکبار به نتیجه نمی‌رسد.

تلاش تیم مذاکره کننده ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

صابری: همت و تلاش تیم مذاکره‌کننده ایران که با توکل بر خدا، حمایت‌های پی‌در‌پی مقام معظم رهبری و متکی بر پشتوانه حضور آگاهانه ملت حرکت کرده و به مذاکره‌های نفس‌گیر و تکراری و خسته‌کننده پرداختند، جای تقدیر و تشکر دارد.

ادامه مذاکرات و راه‌حل‌های مذاکرات لوزان ثابت کرد که ایران به طور کامل به تعهدات چندگانه مرحله اول عمل کرده و مایه اطمینان بیشتر گروه ۱+۵ و مردم آزاده دنیا شده است.

تذکرات لوزان تفاوت چندانی با محتوا و بندهای اقدام مشترک نداشت، بلکه راه‌حل‌ها تاکیدی بر پایبندی به آن موارد و عمدتا از سوی ایران بود و مشروطی بودن موارد متعهد طرف مقابل است.

ابهامات را‌ه‌حل‌های پیشنهادی مذاکرات لوزان و بیانیه چیست؟

صابری: مذاکرات طولانی و نفس‌گیر این مرحله اگر چه به توافق و تفاهم‌نامه منجر نشد و با عنوان بیانیه خبری دو جانبه منتشر شده، اما با ابهامات متعددی همراه است، زیرا عمده تعهدات ایران قطعی و اکثر تعهدات طرف مقابل شرطی و متکی به آینده است.

ذکر لغو تحریم‌های مرتبط آن هم مرحله به مرحله سئوال‌برانگیز است، کدام بخش از تحریم‌ها مرتبط به هسته‌ای و کدامیک مربوط به ذهنیت‌های استکباری است، اصولا تحریم‌های مرتبط و غیرمرتبط چه معنا دارد.

انجام بازرسی‌ها با تکنولوژی پیشرفته به چه معنی است و چگونه می‌تواند باشد، ارتباط دادن تعهدات ایران به پروتکل الحاقی که دارای انگیزه‌ها و اهداف مبهم و گسترده‌ای است‌، چه مفهومی دارد، چه بسا که نیات پلید دیگری در کار باشد.

ارزیابی شما از تفسیر متفاوت وزاری خارجه ایران، آمریکا و ۱+۵

صابری: گفته می‌شود که متن فارسی و انگلیسی بیانیه متفاوت است و طرفین تفسیرهای متفاوتی از مواد آن اعلام می‌کنند.

وزیر امور خارجه ایران می‌گوید سانتریفیوژها در نطنز و فردو فعال است، تحقیقات ادامه دارد و آب سنگین اراک کماکان به کار خود ادامه می‌دهد، اما وزرای ۱+۵ از محدودیت‌ها و توقف‌های چند ساله صحبت می‌کنند.

ظریف می‌گوید تحریم‌ها تماما یک‌جا باید لغو شود و وزرای ۱+۵ شرطی را برای لغو تحریم‌ها آن هم گام به گام اعلام می‌کنند.

 متن نگارش نهایی یعنی توافق نهایی مهم است؟

صابری: آن چه تاکنون اعلام شده‌ با تفسیرهای متفاوتی همراه بوده و گفته می‌شود که متون با هم مغایرت دارند و بیانیه است نه توافق تعهدآور، لذا در ادامه راه به خطوط قرمز، تاکیدات مقام معظم رهبری و خواسته‌های به حق مردم توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

از توافق‌نامه گام به گام و مرحله‌ای پرهیز شود، همه موضوعات صرفا هسته‌ای و تعهدات طرفین باید یک‌جا و به طور همزمان طرح، تصویب و اجرا شود.

مشکل اصلی ۵ + ۱ در مذاکره با ایران چیست؟

صابری: مشکل اصلی آمریکا و هم‌پیمانانش از دست دادن منافع و پایگاهشان در منطقه، صدور انقلاب اسلامی و گسترش موج بیداری است.

به فرض که همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود، آنها موضوعات دیگری را بهانه می‌کنند، لذا همیشه باید این گفته و هشدار رهبر معظم انقلاب را نصب‌العین خود قرار داد که آمریکا قابل اعتماد نیست و در همه موارد و عرصه‌ها باید مراقب حفظ اصول بود.

حفظ اصول، مراقبت جدی در سایه امر به معروف و نهی از منکر در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت محقق می‌شود، پس همه مردم و مسئولان به ویژه تیم مذاکره‌کننده باید با توکل بر خدا و تحت لوای ولایت  حرکت کنند.

 

دیدگاه کاربران

عشق صلح دوستی سه‌شنبه 7 آوریل 2015 - 1:03 ق.ظ

اقای صابری زحمت کشیدید چشم بسه غیب میگی من گفتم یک تحلیل کردید مذاکرات رو این حرف هایی شما زدی بابای منم میتونست بگه

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 7 آوریل 2015 - 1:16 ق.ظ

رشته تحصلیشان چیه؟؟؟؟

ح-ا-ا سه‌شنبه 7 آوریل 2015 - 9:58 ق.ظ

این آقاهمونی نیست که سیب زمینیهای مجانی میدادبه مردم

سیدمرتضی سه‌شنبه 7 آوریل 2015 - 12:13 ب.ظ

آقای صابری دمت گرم
بدخواهان شما که از روی اغماض و غریضه شخصی کامنت میگذراند در اقلیت اند

دوست سه‌شنبه 7 آوریل 2015 - 6:41 ب.ظ

اقای صابری بیخیال…. خدایش شما دیگه اظهار نظر نکنید بخدا……شما به کارهای خودتان رسیدگی کنید

هستی چهارشنبه 8 آوریل 2015 - 8:03 ق.ظ

واقعا بانظرتون موافقم

مردم انار چهارشنبه 8 آوریل 2015 - 8:21 ق.ظ

سلام اقای صابری از شما یک در خواست داشتم ما اهالی بلوار ایت الله خامنه ای سندهای خانه هایمان را ندادند واصلا نمی دهند لطفا پیگیری کنید با تشکر

بنده خدا چهارشنبه 8 آوریل 2015 - 8:24 ق.ظ

سلام اقای صابری ازمرردهای پاک روزگار است و ما مردم انار افتخار میکنیم که چنین مردی داریم لطفا کنید نظر بی مورد ندهید عزیزان

علی چهارشنبه 8 آوریل 2015 - 7:59 ب.ظ

موافقم .

نام و نام خانوادگی شنبه 11 آوریل 2015 - 2:01 ب.ظ

آقای علی جوگیر نشو و با تصویر کامنت مگذار که عجیب روزگار بیرحم است..

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی