جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

به گزارش انارما،واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار طی اطلاعیه ای نسبت به آفت میوه خوار پسته هشدار داد. بهترین زمان برای مبارزه با آفت میوه خوار پسته زمانی است که دو سوم گلبرگها ریزش نموده و بیش از ۷۰ درصد دانه ها ارزنو شده باشند.با توجه به سموم مجاز کشور، سم زیر توصیه […]

IMG_20150416_003419

به گزارش انارما،واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار طی اطلاعیه ای نسبت به آفت میوه خوار پسته هشدار داد.

بهترین زمان برای مبارزه با آفت میوه خوار پسته زمانی است که دو سوم گلبرگها ریزش نموده و بیش از ۷۰ درصد دانه ها ارزنو شده باشند.با توجه به سموم مجاز کشور، سم زیر توصیه میگردد:

 متاسیستوکس به میزان یک و نیم لیتر در هزار لیترآب

 در صورت عدم دسترسی به سم متاسیستوکس از سم زولون دو و نیم لیتر به همراه روغن ولک دو و نیم لیتر در هزار لیتر آب فقط برای سال جاری می توان استفاده نمود.

به تاخیر انداختن مبارزه از این زمان به بعد علاوه بر وارد شدن خسارت آفت ، تاثیر سموم را نیز کاهش می دهد. بدیهی است در صورت عدم مبارزه مناسب، لاروها پس از خسارت به میوه ها به سمت پوستکهای درختان و خاک حرکت نموده ودر آنجا مستقر خواهند شد.

توجه

باغات قدیمی و مسن بیشتر در معرض آلودگی هستند.

 مبارزه با آفت سنک:

با توجه به مشاهده آفت سنک در بعضی باغات این منطقه، لازم است پس از اطمینان از حضور جمعیت قابل توجه آفت در باغات ویا مشاهده اولین علائم خسارت نسبت به مبارزه با روش زیر اقدام نمایید:

 فنیتروتیون یک و نیم الی ۲ لیتر به همراه دو و نیم لیتر روغن ولک در هزار لیتر آب

 توجه

اختلاط سم و روغن در بیرون از تانکر انجام و سپس به تانکر اضافه شود.

سمپاشی حتما در هوای خنک و آرام صورت گیرد.

 

 

دیدگاه کاربران

محمودعلیرضای شنبه 22 آوریل 2017 - 9:44 ب.ظ

ازاطلاع رسانیتون درموردافات درختان پسته بسیارتشکرمیکنم.اگرتوضیع بدیددرختانی که قسمتی ازبرگها زردشده علتیش چیه ممنون میشم.

قیمت کیا ریو 5 هاچ بک یکشنبه 19 می 2019 - 11:33 ق.ظ

عالییییی مرسی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی