دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان وام ازدواج در سال ۹۳ انجام شد که با توجه به قول بانک مرکزی وام ازدواج در سال ۹۴ نیز از سرگرفته می‌شود…

گلزاری
به گزارش انارما به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری اعلام برنامه های حوزه جوانان در سال ۹۴ که صبح امروز(شنبه) در محل ساختمان شماره ۲وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به موضوعات جوانان اظهار کرد:انتظار داریم دولت برخلاف گذشته و با وجود مشکلات اقتصادی در سال ۹۴ به برنامه‌های متعدد جوانان توجه کند و انتظار داریم مجلس با حساسیت بیشتری به برنامه جوانان بپردازد.
وی افزود:خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان وام ازدواج در سال ۹۳ انجام شد که با توجه به قول بانک مرکزی وام ازدواج در سال ۹۴ نیز از سرگرفته می‌شود.
گلزاری در ادامه با اشاره به افزایش وام‌های ازدواج تصریح کرد: با وجود اینکه برخی‌ها نسبت به مقدار وام ازدواج توجه دارند همواره این را می‌گویم که قرار نیست همه مشکلات از جمله مشکل مسکن و اشتغال با وام ۳ میلیونی حل شود بلکه می‌تواند این وام بخشی از مشکلات را برطرف کند و بنظر نمی‌رسد وام ازدواج افزایش یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه  وام ازدواج با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان قرار شد در سال ۹۴ نیز اجرایی شود البته بانک مرکزی نیز وعده اجرایی شدن وام ازدواج را در سال ۹۴ داده است، افزود: تاکنون ۱٫۵ میلیون نفر در نوبت وام هستند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر آنها وام دریافت کرده و تعدادی نیز در نوبت هستند.
معاون ساماندهی امور جوانان تصریح کرد: ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان برای ازدواج جوانان در دولت در نظر گرفته شده است.
گلزاری در ادامه با اشاره به تعیین و تکلیف تفکیک وزارت ورزش از حوزه جوانان ، گفت: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان، تفکیک وزارت ورزش از جوانان در سال ۹۳ به اتفاق نظر دولت و مجلس رسید و در حال حاضر تفکیک این حوزه به صورت نامه‌ای به هیات دولت مطرح شده و همچنین شرایط حوزه جوانان پس از تفکیک وزارت ورزش از جوانان در سازمان برنامه بودجه در حال بررسی است که با تعیین تکلیف نهایی تا ۲ ماه آینده وضعیت تفکیک وزارت ورزش و جوانان مشخص می‌شود.
وی به اجزای ستاد ملی ساماندهی جوانان، اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سال ۹۴ این امر صورت بگیرد که در این ستاد از معاونین ۲۷ دستگاه حضور خواهند یافت.
گلزاری افزود: در سال ۹۳ تعداد سمن‌های جدید از ۲۰۰ به ۴۰۰ سمن رسیده که برای آنها امیدواریم نخستین شماره سمن جوان منتشر شود چرا که یکی از برنامه‌های ما در سال ۹۴ افزایش تعداد سمن‌های جوانان در کشور همراه با توانمندسازی آنها است و همچنین برنامه‌های منظم و دقیقی در حوزه ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده داریم که مرحله به مرحله برنامه عملی برای ازدواج اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: برای هفته جوان که از ۷ خرداد ماه آغاز می‌شود می‌خواهیم هر کدام از دستگاه‌ها یک کار مخصوص برای جوانان نمایش داده و اعلام کنند.
معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به تشکیل سازمان ملی جوانان افزود: به منظور توجه تمام دستگا‌ه‌ها به مساله جوانان باید ظرفیت دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه فعال شود که برای اجرای این مساله شورای عالی جوانان با حضور ۱۸ دستگاه که در این زمینه نقش دارند، تشکیل شود.
گلزاری با اشاره به بودجه در حوزه اشتغال و مسکن جوانان تصریح کرد: در بودجه سال ۹۴ ، ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال و مسکن جوانان در تبصره ماده ۱۳ بودجه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای مشاوره ازدواج گفت: بیمه به مشاوره‌های معمولی تعلق نمی‌گیرد چرا که تعداد جلسات مشاوره به طور کامل مشخص نیست و ما در این شرایط تلاش کردیم ، با همکاری سازمان روانشناسی و مشاوره قبل از ازدواج را راه‌اندازی کنیم و بر اساس سند ملی مشاوره قبل از ازدواج این مشاوره حداکثر ۵ جلسه وقت می‌گیرد.
گلزاری در ادامه به وضعیت افراد مطلقه اشاره کرد  و افزود: لازم است دوره‌های آموزشی “چگونگی مواجه با استرس پس از از طلاق” را برای افراد مطلقه برگزار و علاوه بر آن روش‌های صحیح زندگی کردن را به آنها بیاموزیم و با فرهنگ‌سازی ازدواح به افراد مطلقه  اهمیت دهیم.
معاون ساماندهی امور جوانان در پایان گفت: مساله جوان‌باوری و جوان‌یاوری نباید فقط در سخن باشد‌، دولت و ارکان نظام باید در قوانین و برنامه‌ها جوانان را ببیند و همچنین انتظار می‌رود در سال جدید همکاری حوزه جوانان با مجلس نزدیک‌تر شود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی