دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

معاون وزیر نفت با تشریح تغییرات جدید در تعرفه های گاز از افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها به طور یکسان برای ۱۲ پله مصرف گاز خبر داد و گفت: این تغییرات در قبض جدید گاز اعمال شده است.

به گزارش انارما به نقل از مهر ؛ خبرگزاری مهر جمعه هفته گذشته با انتشار گزارشی به نقل از حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از دستورات جدید رئیس جمهور برای افزایش ۲۰ درصدی افزایش قیمت گاز به صورت یکسان برای ۱۲ پلکان مصرفی در کشور خبر داده بود.

در حال حاضر تمام شهرهای کشور براساس نوع آب و هوا و گرم و سردی هوا به چهار اقلیم تقسیم بندی شده اند، در این چهار اقلیم هم نوع مصرف گاز در پله ها هم متغییر بوده و مشترکانی که در مناطق سردسیر قرار دارند، به تبع از میزان مصرف گاز بیشتری در یک پله مصرف برخوردار هستند.

با این وجود، به استناد اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت گاز، با دستورات جدید رئیس جمهور به جای اعمال طرح جریمه و پاداش میزان افزایش پلکانی قیمت گاز برای تمامی مشترکان پله اول تا پله ۱۲ به صورت برابر به صورت ۲۰ درصدی اعمال می شود.

به عبارت دیگر، اگر در روش اجرا شده در فاز اول و ماه‌های نخست فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها میزان افزایش قیمت و تعرفه گاز پله به پله متغییر بود و مشترکان پله اول تا پنجم در مقایسه با پله ششم تا ۱۲ افزایش قیمت کمتری را به دلیل مصرف کمتر مشاهده می‌کنند اما در طرح جدید تمامی مشترکان از پله اول تا پله دوازده به صورت برابر باید افزایش ۲۰ درصدی قیمت را پرداخت کنند.

در این روش، دیگر مشترکان صرفه‌جو در مصرف گاز هیچ گونه مزیت قیمتی در مقایسه با مشترکان پرمصرفی که گاز را صرف گرم کردن استخر و جکوزی می کنند، ندارند و همه مشترکان پر مصرف و صرفه جو باید یک افزایش قیمت را پرداخت کنند.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده قبوض گاز مشترکان در سال ۹۴، گفت: این مالیات طبق قانون از مشترکان دریافت شده و به سازمان مالیاتی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین با بیان اینکه در تعرفه های جدید در تمامی پلکان های مصرف افزایش ۲۰ درصدی قیمت به طور یکسان اعمال شده است، اظهار داشت: این تغییرات جدید در تعرفه در آخرین قبوض گاز صادر شه اعمال شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این تغییر تعرفه به منزله افزایش دوباره قیمت گاز در سال جاری نیست، بیان کرد: برای سال جاری نرخ مالیات بر ارزش افزوده به ۹ درصد افزایش یافته است.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی