دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

با توجه به مشاهده خسارت پسیل پسته و لزوم مبارزه به موقع و اصولی با این آفت از سموم زیر می توانید جهت مبارزه شیمیایی با پسیل پسته استفاده نمایید:…

مقابله با آفت پسیل
به گزارش انارما  ، جهاد کشاورزی انار طی اطلاعیه ای هشدار لازم را در خصوص خطر آفت پسیل و چگونگی مقابله با آن به باغداران پسته متذکر شد:

در متن این اطلاعیه آمده است:
با توجه به مشاهده خسارت پسیل پسته و لزوم مبارزه به موقع و اصولی با این آفت از سموم زیر می توانید جهت مبارزه شیمیایی با پسیل پسته استفاده نمایید:
– مونتو(اسپیروتترامات)، فوزالون (زلون)، دارتون( فوزالون + تفلوبنزرون)، کنسالت (هگزافلومورون)، مایع ظرفشویی و صابون سم پاشی ( در شرایط خاص)
از آن جهت که انتخاب سموم شیمیایی بر اساس نحوه اثر آنها متفاوت بوده و بعضی سموم روی مراحل زیستی بخصوص تاثیر دارند، در صورت عدم آشنایی با نحوه تاثیر و یا مراحل زیستی (تخم،سنین مختلف پورگی،حشره بالغ) حتما با کارشناسان گیاهپزشکی مورد اعتماد مشورت نمایید.

توجه:
– استفاده از مایع ظرفشویی (ریکا) و صابون سم پاشی می بایستی حتما با مشاوره کارشناسان گیاهپزشکی صورت گیرد. ضمنا به استناد آزمایشات کاربردی انجام شده به اطلاع می رساند که این مواد فقط خاصیت پوره کشی داشته و درختان کاملا به محلول اغشته گردند
– ارزان بودن یک سم ، دلیل موجهی برای کاربرد آن نمی باشد و از مصرف سموم توصیه نشده، اکیدا خودداری فرمایید.
– دمای مناسب در زمان سمپاشی ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد (حداکثر ۲۸ درجه سانتی گراد) بوده و شدت تابش خورشید و بالا بودن دما اثرات نامطلوبی در اثربخشی عملیات سمپاشی خواهد داشت. لذا سمپاشی در هوای خنک روز انجام گیرد.
– از اختلاط خودسرانه سموم با یکدیگر و یا اختلاط با سایر مواد شیمیایی خودداری نمایید.

واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انار

دیدگاه کاربران

اکبر بی غم دوشنبه 25 می 2015 - 1:52 ق.ظ

سلام دست شما درد نکنه که مردم رو راهنمایی میکنید راهنمایی رانندگی یاد بگیرید به این میگن کار درست

نام و نام خانوادگی دوشنبه 25 می 2015 - 7:29 ق.ظ

ما ک مونتو زدیم رفـــــــــــــــــــــــــــــــــت

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 18 ژوئن 2015 - 1:12 ب.ظ

دمت گرم .فقط فقط مونتو

مهدی جمعه 29 جولای 2016 - 11:42 ق.ظ

مونتو امسال جواب نمیده نمیدونم چرا ولی یه مشکلی وجود داره

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی