شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

در پرونده ای که به اختلاس ۱۲هزار میلیاردی(علیرغم اینکه این مبلغ نادرست بود) مشهور شد که بخش اعظم آن در کرمان مورد بررسی قرار گرفت بازپرس این پرونده با استقلال و بدون توجه به حاشیه و جناح های سیاسی در حالیکه ۱۸جلد پرونده و مستندات از این پرونده بدست آمد …

IMG_5755

به گزارش انار ما ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم معارفه اولین رئیس دادگستری شهرستان انار گفت:به نسبت سایر حوزه های قضایی استان کرمان و حتی کشور حجم پرونده های قضایی در شهرستان انار بسیار کمتر است و این نکته از محاسن مردمان نجیب و شهیدپرور انار می باشد و امیدواریم این روند کم بودن پرونده های کیفری در انار  ادامه داشته باشد.

موحد افزود: بیش از ۵۶۰ نفز از مجموعه ی خانواده شهدا ،رزمندگان دوران دفاع مقدس و ایثارگران در مجموعه قضایی استان با خلوص نیست در حال خدمت رسانی هستند.
وی با اشاره به اقتدار قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: در پرونده ی اختلاسی که به پرونده ی اختلاس ۳هزار میلیاردی معروف است قوه قضائیه علیرغم اینکه انواع توطئه ها و فشارها را در این قضیه متحمل بود بدون توجه به حواشی ، وارد عمل شد و احکام لازم همچون اعدام و حبس را صادر کرد و سربلند از این پرونده ملی خارج شد.

رئیس دادگستری استان کرمان در ادامه  افزود: در پرونده ای که به اختلاس ۱۲هزار میلیاردی(علیرغم اینکه این مبلغ نادرست بود)  مشهور شد که بخش اعظم آن در کرمان مورد بررسی قرار گرفت بازپرس این پرونده  با استقلال و بدون توجه به حاشیه و جناح های سیاسی در حالیکه ۱۸جلد پرونده و مستندات از این پرونده بدست آمد احکام  لازم را صادر کرد و اقتدار قوه قضائیه در این پرونده نحسین همگان را برانگیخت.

وی تصریح کرد:در استان کرمان ۲۱هزار هکتار از اراضی دولتی در قالب ۳۵۰۰پرونده  به دولت برگردانده شد و این موفقیت در حالی بدست آمده که تنها در استان کرمان ۲۷۲قاضی فعال هستند و سالانه بیش از ۱۸۰۰پرونده قضایی و اجرای حکم در استان کرمان مورد بررسی قضات قرار میگیرد.

موحد در خصوص معرفی اولین رئیس داگستری شهرستان انار با تمجید از وی گفت: آقای حسینی از نیرو های مجرب از خطه ی کرمان می باشد که سابقه ی درخشانی را در حوزه های قضایی دیگر از جمله ی اسلامشهر ،میناب و یزد داشته اند که خوش خلق و صبور بودن از ویژگی های بارز ایشان است.

IMG_5815

یدالله موحد در پایان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پروژه ی ساختمان جدید دادگستری انار گفت: این ساختمان تاکنون تقریبا ۴۰درصد آن پیشرفت داشته است و البته مشکلاتی در روند کار وجود دارد اما بنا داریم این ساختمان را تا شهریور ماه سال جاری به بهره برداری برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان و در خصوص ساخت ندامتگاه در شهرستان انار گفت: خوشبختانه در شهرستان انار تعداد زندانی ها بسیار کم هستند و این از محاسن شهرستان است ،اما وجود یک ندامتگاه محدود برای شهرستان انار نیاز است که پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده و زمینی برای آن در نظر گرفته شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن برای احداث و بهره برداری آن اقدام میشود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی