دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

رهاسازی این حشره مفید در شهرستان انار به صورت تخم توسط کارتهای سبز رنگ تحت عنوان (کریزوکارت) صورت پذیرفت. لارواین حشره بسیار پرخور بوده و از بندپایان کوچک که بدن نرمی دارند مانند شته ها، پسیل ها، شپشکها، تریپس ها و مگس های سفید و…. تغذیه می کنند…

CIMG0625

به گزارش انارما ، در راستای طرح بهینه سازی مصرف سموم و اولویت طرح مبارزات غیرشیمیایی، جهاد کشاورزی شهرستان انار اقدام به استفاده از روش مبارزات بیولوژیک در باغهای پسته این شهرستان نموده است.

روش مبارزه بیولوژیک در سطح ۲۰ هکتار از باغهای پسته با نصب کارت زرد چسبنده و نصب کریزوکارت (در چند مرحله) انجام پذیرفته است.
برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ این روش مبارزه در سطح ۱ هکتار به صورت ازمایشی انجام شد و به دلیل موفق بودن در سالهای بعد با افزایش سطح مبارزه ادامه پیدا کرد.
ازجمله حشرات شکارچی که در برنامه های مبارزه بیولوژیک مورد استفاده قرار گرفته بالتوری سبز است.

رهاسازی این حشره مفید در شهرستان انار به صورت تخم توسط کارتهای سبز رنگ تحت عنوان (کریزوکارت) صورت پذیرفت. لارواین حشره بسیار پرخور بوده و از بندپایان کوچک که بدن نرمی دارند مانند شته ها، پسیل ها، شپشکها، تریپس ها و مگس های سفید و…. تغذیه می کنند. این حشره دارای دگردیسی کامل و مراحل رشدی تخم، لارو، شفیره و حشره کامل است.
اهمیت بالتوری سبز در مبارزات بیولوژیک به دلیل: ۱- پراکنش جغرافیایی و دامنه میزبانی وسیع

۲- قدرت سازگاری مناسب

۳- رفتار تغذیه مناسب و قدرت جستجوی بالا

۴- امکان پرورش و تکثیر نسبتا راحت در شرایط ازمایشگاهی

CIMG0625

CIMG0317

۶ (۱)

CIMG0279

 

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا چهارشنبه 17 ژوئن 2015 - 4:01 ب.ظ

صدرآباد(بالا)هم انجام شده .اگرشده سم پاشی نکنیم.مدیریت محتم لطفامکانهای انجام شده رااعلام نمایید.تشکر

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی