جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

تصمیم گرفتیم به بهانه دهم تیرماه روز صنعت و معدن گزارشی از واحد های شهرک صنعتی انار تهیه کنیم.بعد از ورود به شهرک و سرکشی از واحد های مختلف ،متوجه شدیم که تنها سه کارخانه فعال هستند و سایر واحد ها یا هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده بودند یا در ساعات بازدید ما تعطیل بودند…

IMG_7546

انارما: تصمیم گرفتیم به بهانه دهم تیرماه روز صنعت و معدن گزارشی از واحد های شهرک صنعتی انار تهیه کنیم.

بعد از ورود به شهرک و سرکشی از واحد های مختلف ،متوجه شدیم که تنها سه کارخانه فعال هستند و سایر واحد ها یا هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده بودند یا در ساعات بازدید ما تعطیل بودند.

از دو  واحد صنعتی “صنایع شیشه ایمنی مهرصالح ” و “صنایع لوله پلی اتیلن انهار پلاست” گزارشی در خصوض وضعیت تولید و معرفی واحد تهیه کردیم.

چالش و مشکل اصلی این دو واحد و در واقع کل واحد های شهرک صنعتی انار در دسترس نبودن آب شیرین مورد نیاز  است . چرا که آب شرب شهرک به آب شهری متصل نیست و آب مورد نیاز از طریق منبع تامین میشود که بعضا به دلیل بالا بودن سختی آب شهرک حتی درختان و گیاهان شهرک ها هم تاب نمی آورند و خشک میشوند . آب شرب شهرک با مشقت فراوان تامین میشود چرا که  باید آب را با تانکر از انار به شهرک منتقل کرد و گهگاهی سهل انگاری در این کار مشکلات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

از دیگر مشکلات شهرک صنعتی انار نبود گاز است که علی الخصوص در فصل سرد سال به شدت مورد نیاز است و هنوز این چالش حل نشده است.

هرچند که تلاش های فرماندار انار در خصوص راه اندازی واحد های صنعتی جدید در شهرک صنعتی انار و حل مشکل تلفن و اینترنت پرسرعت شهرک بر کسی پوشیده نیست اما از خادمی انتظار می رود تا با حل مشکل آب شیرین مورد نیاز شهرک بستر را بیش از پیش برای راه اندازی واحد های صنعتی جدید در شهرستان انار با توجه به آینده تهدیدآمیز کشاورزی در  انار و نیاز مبرم انار به صنعتی شدن فراهم آورد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

بدبخت پنج‌شنبه 2 جولای 2015 - 12:38 ق.ظ

لطفایه خبرم بنویسیدکه چراانارمکان تفریحی مثا پارک های بزرگ که درشهرهای بزرگ است رانداره
مکان های تفریحی جوانان اناری رامعرفی کنید زحمت شما

نسیم شمال گربی شنبه 4 جولای 2015 - 8:05 ق.ظ

طبق قانونی که در اکپر جاها داره رعایت میشه نباید هم آب شیرین به کارخانجات شهرک های صنعتی داده شود و فقط و فقط باید یک شیر کوچک در مرکز شهرک جهت آب آشامیدن نصب شود و هر شرکت باید برای خوردن از این شیر برداشت کند.دلیل ندادن آب شیرین ب مراکز خصوصی این است که خیلی از آقازاده ها از آب آشامیدنی جهت مصرف در پروسه های خنک سازی و شستوشوی وسایل استفاده میکنند که میزان زیادی هم آب لازم است.(برای مثال در کارخانه لوله برای خنک کردن لوله های تازه ساخت، در کارخانه شیشه برای شستن شیشه وخنک شازی)نه جونم هرکه کارخانه زده و سودشو میبره کورم میشه آبش رو از جایی تهیه میکنه…

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی