جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

رئیس اداره بهزیستی انار گفت:خوشبختانه معلولین و سایر مددجویان شهرستان همکاری مثبتی با این اداره دارند …

رئیس اداره بهزیستی شهرستان انر

به گزارش انارما ، مجید پوداتات رئیس اداره بهزیستی انار در گفتگو با خبرنگار انارما با اشاره به برنامه ها این اداره در هفته بهزیستی گفت:در این هفته به همراه فرماندار شهرستان از خانواده های مددجو بازدید داریم و مشکلات این خانواده ها را از نزدیک بررسی خواهیم کرد و سبدهای کالایی به آنها اهدا خواهد شد.

وی افزود: در این هفته نیز برای جذب کمک خیرین تلاشی مضاعف داریم و با توجه به اینکه بسته حمایتی دولت اعلام شده ،مددجویان با مراجعه به فروشگاه زنجیره ای رفاه با ارائه کارت بهزیستی خود میتوانند بسته حمایت غذایی خود را دریافت کنند.

پوداتات در خصوص وضعیت همکاری خیرین با این اداره گفت:بعضی از خیرین بصورت مستقیم و همیشگی با این اداره همکاری دارند و کمک های مالی و غیرمالی(بیشتر در بحث تامین مواد غذایی) مورد نیاز مددجویان را به این اداره اهدا می کنند .البته خیرینی در سطح شهرستان انار نیز هستند که هزینه ی درمان بیماری های خاص مددجویان را تقبل کرده اند و کمک های مستمری به مددجویان می کنند.

رئیس اداره بهزیستی انار در ادامه ودر خصوص میزان همکاری معلولین شهرستان انار با این اداره گفت: خوشبختانه معلولین و سایر مددجویان شهرستان همکاری مثبتی با این اداره دارند و علاوه بر استفاده از حمایت های مالی از سایر مساعدت ها در بخش هایی همچون اشتغال زایی ،مسکن و درمانی استفاده می کنند.

وی در مورد چگونگی استفاده از تسهیلات اشتغال زایی گفت:آن دسته از مددجویانی که توانایی انجام کار دارند با تهیه مدرک مورد نظر از واحد فنی حرفه ای شهرستان ، ارزیایی شغلی میشوند و بعد از تایید نهایی به بانک های عامل برای پرداخت وام ارجاع داده شده که وام هایی بین ۱۰تا۱۵میلیون تومان دریافت می کنند.

مجید پوداتات اظهار داشت: حوزه عملکرد بهزیستی گسترده است و شهروندان میتوانند با شماره گیری خط ۱۴۸۰ بهزیستی با مشاورین در تماس باشند و در هر زمینه ای که نیاز به مشاوره داشته باشند با مشاورین ما صحبت کنند.

وی با اشاره به طرح بیمه کودکان آسمانی گفت: در این طرح خیرین به صورت مستقیم کودک را برای مدتی معین بیمه می کنند و حتی بعد از اتمام زمان بیمه این کودک ،خیر دیگری نیز میتواند بیمه آن کودک را ادامه دهد و در آینده نیز آن کودک میتواند از مزایای بیمه خود استفاده کند.

پوداتات از خیرین برای بیمه کردن کودکان تحت پوشش این اداره دعوت کرد و گفت: حوزه های گسترده ای است که اداره بهزیستی شهرستان انار به خیرین برای کمک رسانی به مدجویان نیاز مبرم دارد.

رئیس بهزیستی در پایان و در خصوص محدودیت ها برای معلولین در جامعه گفت: خواستن توانستن است و این موضوع در مورد معلولین نیز صدق می کند چرا که ما در سطح شهرستان انار داریم معلولینی که علیرغم  داشتن مشکل جسمی تحصیلات خود را ادامه داده و مدارک بالای تحصیلی را اخذ کرده اند و حتی هستند معلولینی که در زمینه حفظ قرآن موققیت های بزرگی را کسب کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

علی زینل پنج‌شنبه 16 جولای 2015 - 9:43 ق.ظ

باسلام
اولا باید دید از نگاه معلولین و مددجویان، اداره بهزیستی انار عملکرد مثبت و همکاری های لازم را با ایشان دارند ولاغیر..
ثانیاً به اعتقاد بنده اداره بهزیستی در جذب مشارکت ها مردمی و به صحنه آوردن خیرین تاحدود نسبتاً زیادی ضعیف عمل نموده است و اکثراً در تشریح عملکرد خود از واژه *کم محسوس* سبدکالا استفاده می نمایند و آن را جزء افتخارات پررنگ خویش قلمداد می کنند هرچند از نقش مقطعی سبد کالا در زندگی روزمره مددجویان نمیتوان گذشت ولکن برای یک مددجو فراوان کم لطفیست که همزمان با بازدید دو رییس(فرماندار شهرستان بهمراه رییس اداره بهزیستی) از یک خانواده تحت پوشش، به آن خانواده وعده ۲ عدد سبد کالا بدهند وخدای ناکرده از این بازدیدها صرفا بدنبال تهیه یک گزارش و ارسال آن به مقامات بالاتر خود و بعدآ ارایه عملکرد تصویری باشند.
می طلبد جناب شخص رییس با حضور در اماکن و مجالس عمومی(بصورت شبانه روزی و نه محدود به ساعت اداری) و با به صحنه کشیدن خیرین (خرد و کلان)، نهایت بهره را از این پتانسیل در جهت پیشبرد اهداف عالیه سازمان خود ببرند و به ایشان گوشزد می گردد مسئولیت خطیری را شما برعهده دارید و کوتاهی و کم کاری در آن عیناً در زندگی گروهی از هموطنان و همشهریانمان ملموس تر است وچه بسا این ملموس بودن ها همراه با درد و زجر است.
در صورت ناتوانی در این پست صحنه را برای دیگر افراد شایسته خالی کنید.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی