شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی انار گفت:خوشبختانه امسال یکی از سال های پربار پسته در شهرستان انار می باشد…

آغاز برداشت پسته

به گزارش انارما،مهدی مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار در گفت و گوی اختصاصی با انارما با اشاره به آغاز فصل برداشت پسته در شهرستان انار گفت: اگر چه تقریبا  یک ماه بعد از آغاز سال ۹۴، محصول پسته از نوع اکبری در شهرستان انار به واسطه ی گرمای هوا و انجام نشدن عمل تقلیح قدری آسیب دید  اما خوشبختانه امسال یکی از سال های پربار پسته در شهرستان انار می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی انار در خصوص میزان تقریبی برداشت پسته در شهرستان انار گفت:فصل برداشت پسته در شهرستان انار از ۱۵شهریور آغاز و تقریبا تا ۳۰مهرماه ادامه خواهد داشت و  امسال با توجه شرایط اراضی زیرکشت پسته در شهرستان انار پیش بینی میشود از هرهکتار یک و نیم تن پسته برداشت شود و به عبارتی بیش از ۳۰هزارتن پسته مرغوب از اراضی پسته شهرستان انار امسال برداشت خواهد شد.

وی  افزود : با توجه به میزان برداشت پسته در سایر نقاط استان کرمان امسال انار جزو بهترین نقاط با بالاترین آمار برداشت پسته در استان کرمان می باشد که این میزان برداشت پیش بینی شده نیز در سال های اخیر در شهرستان انار نظیر نداشته است. برای مثال اراضی کشاورزی اطراف منطقه ی بیاض طبق نظر مالکین و کشاورزان آن منطقه امسال محصول بسیار خوبی دارد و نسبت به سال های گذشته درختان پربارتر هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار در پایان در خصوص انواع برداشت پسته در شهرستان انار گفت:پسته های از نوع کله قوچی ،اکبری، فندقی و  احمد اقایی در انار برداشت میشوند.

لازم بذکر است در سال گذشته ۲۰هزارتن پسته از۲۴ هزار هکتار باغ در شهرستان انار برداشت شد که امسال نشان از رشد قابل توجه میزان برداشت پسته در شهرستان انار با میزان برداشت ۳۰هزارتن دارد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

علي شنبه 12 سپتامبر 2015 - 9:16 ق.ظ

نه بابا این خبرا نیست . امسال میزان پسته خیلی کم است . حتما می خوان یه بودجه ای به انار کمتر بدن اینجوری صحبت می کنند .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی