یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس گفت:انار از سوی سازمان مدیریت شهرستان انار نیمه محروم تلقی میشود و تنها۵میلیارد تومان از محل ماده۱۸۰اختصاص داده میشود…

دکتر آذین در گفت و گو با انارما تشریح کرد

به گزارش انارما ، حسین آذین نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی که صبح دیروز چهارشنبه برای پیگیری مشکلات مردم انار به انار سفر کرده بود در حاشیه حضورش در فرمانداری انار در گفت و گو با خبرنگار انارما در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان ۳۲تختخوابی شهرستان انار گفت: بعد از صدور موافقت اصولی بیمارستان انار کلنگ احداث آن بر زمین زده شد و اکنون شرکتی که مناقصه را برنده شده کانکس های خود را در محل ساخت بیمارستان انار قرار داده است و در حال انجام کار های توپوگرافی و نقشه برداری هستند که انشاالله ظرف چندروز آینده عملیات خاک برداری آن آغاز خواهد شد.

وی  در خصوص تخصیص بودجه از محل ماده ۱۸۰گفت: از ماده ۱۸۰ بودجه ای برای بیمارستان انار در نظر گرفته شده است که در تلاش و رایزنی هستیم در سال آینده بودجه بیشتری برای ساخت بیمارستان انار در نظر بگیریم تا انشاالله ظرف همان سه سالی که قول آن را داده بودیم این پروژه به اتمام برسد.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص تخمین میزان برآورد هزینه بیمارستان انار تا زمان تکمیل نهایی گفت: دقیقا نمیتوان مبلغ خاصی را بیان کرد اما از جهتی هر تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل بین ۶۰۰تا۹۰۰میلیون تومان هزینه دارد و بیمارستان انار بیمارستانی ۳۲تختخوابی است  و بعضی امکاناتش موجود است و از این جهت نمیتوان گفت ۳۲میلیارد هزینه میخواهد اما میتوان در کل نصف این هزینه مذکور را تا زمان تکمیل نهایی یعنی مبلغی بین ۱۶تا۱۸میلیارد تومان پیش بینی کرد.

 

نماینده مردم انار در مجلس در ادامه در تشریح ماده۱۸۰گفت: ماده ۱۸۰ از محل برنامه توسعه هست که مناطقی که کمتر توسعه یافته اند به آنها بودجه ای تخصیص داده میشود و میزان تخصیص بودجه بر اساس شاخص های فرهنگی ،اجتماعی مختلف اعم از میزان بهره مندی از آب بهداشتی سالم ،بهره مندی از مراکز درمانی مناسب و… می باشد.

وی افزود: مشکلی که از نظر ما در این خصوص وجود دارد اینست که شاخص ها قدیمی است و باید در آن بازنگری شود و برای مثال در حالیکه منطقه ی انار منطقه ای محروم است اما منطقه ای نیمه برخوردار محسوب با حساب می آید و در نتیجه بودجه ای که به انار تخصیص داده میشود چشمگیر نیست و باید انار بعنوان منطقه ای محروم تلقی شود.

حسین آذین اظهار داشت:در رفسنجان هم این مشکل وجود دارد و برای مثال بودجه ای که از محل ماده ۱۸۰برای شهربابک اختصاص داده میشود ۱۹میلیارد تومان است در حالیکه برای رفسنجان ۸/۸میلیاردتومان و برای شهرستان انار ۵میلیارد تومان اختصاص داده میشود.

وی ابراز امیدواری کرد با بروز رسانی این شاخص ها تا قبل از تخصیص بودجه از طریق سازمان مدیریت اصلاح شود .

عضو کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی در خصوص اختیارات ماده ۱۸۰گفت: این بودجه از سمت سازمان مدیریت به شهرستان ها ابلاغ  میشود و در شهرستان شورای برنامه ریزی شهرستان  به همراه فرماندار تصمیم گیری می کند و نماینده مجلس نقشی در تقسیم بودجه ندارد. البته در سال گذشته بر اساس قانون اختیاراتی برای نماینده مجلس وجود داشت اما اینک تمامی اختیارات به عهده فرماندار و شورای برنامه ریزی می باشد.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص وضعیت بخش بهداشتی و درمانی شهرستان انار گفت: در این سال های اخیر که بنده در علوم پزشکی رفسنجان و اینک نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس هستم واقعا مجموعه علوم پزشکی رفسنجان ،  انار را خوب دیده اند و اقداماتی که هم اکنون در ساختمان اورژانس انار که بیمارستان تلقی میشود انجام شده مانند بخش تزریقات و تجهیزات  به گونه ای آن را متحول کرده است .

وی افزود: برخی از امکانات ویژه همانند حضور چهار متخصص ویژه در انار در ایام هفته وجود دارد که این امکانات حتی در بیمارستان های شهرستان های مجاور همچون شهربابک هم وجود ندارد .

حسین آذین در پایان با تقدیر از خیرین شهرستان انار در زمینه بهسازی ساختمان فعلی اورژانس انار تصریح کرد: در زمینه ساخت بیمارستان ۳۲تختخوابی انار نیز خیرین باید همت کننند تا هرچه زودتر با کمک دولت این بیمارستان حتی در مدت کمتر از سه سال ساخته شود.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

شهروند پنج‌شنبه 22 اکتبر 2015 - 5:42 ب.ظ

ی بیمارستان ۳۲تختخوابی می خواندبسازندچکارمیکنند.دست جلوهمه کس درازمیکنندو….یکی ازشهرستانهای استان یزداولین بیمارستان ۵۶تختخوابی ان سال۶۸به بهره برداری رسیده وبیمارستان ۹۶ تختخوابی آن هم آخرامسال راه اندازی می شود.تازه آن شهرستان مثل اناردرمسیرجاده ای خوبی هم قرارنگرفته است.خدالعنت کندونیامرزدوگرفتارآه ونفرین مردم شوندمسئولینی که مسئول نیستندوبلدنیستندویاباپول وپارتی سرکارآمده اندوارزش ساخت هرمکانی را درمحل واقعی خودش نمی دانند.

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 22 اکتبر 2015 - 11:53 ب.ظ

انارما ودوستا نت عاقبت متوجه خواهید شد ماده ۱۸۰ که مبلع ۴ میلیا رد دردو ماه گد شته ودراعتبارات امسال ۳ میلیارد ازمحل ۱۸۰ کهدر اختیارات شخص فرماندار است جهت احداث بیما رستان فرماندار داده خدا جای حق است ودنبال می گردی فرماندارراکم رنگ کنید مگر تو وحیله اشگار است تا کنون هیچ کس وخیری اینقدر به بیمارستان کمک کرده به عیر از فرماندار اقای خادمی اما حق ایشان را پایمال مکنید خداوند سزای شما دورعگویانن رابدهدواگرشیاطین بگدارندبفرما ندارشخصا بیمارستانرابه اتمام میرساند واینگار از ان فرمانداراست

اناری جمعه 23 اکتبر 2015 - 10:16 ق.ظ

به عمل کار براید به سخنرانی نیست
اگر واقعا تاکنون آقای فرماندار ادعا دارند حتی یک پنج هزار ریالی به بیمارستان انار کمک کرده اند از ایشان تقاضا می کنیم مدارک و مستندات اختصاص آنرا از طریق جراید عمومی و جهت شفاف سازی موضوع انتشار نمایند.

حسن جمعه 23 اکتبر 2015 - 12:15 ب.ظ

خیر از پول خودش میده فرماندار از پول دولت مال باباش که نیست وظیفش رو انجام میده

اناری مطلع شنبه 24 اکتبر 2015 - 1:00 ب.ظ

فرماندار انار قبل از ماه رمضان قول داد صد ملیون تومان بابت ایزوگام بیمارستان کمک کند تا الانه که در خدمتتان هستم وبه طور زنده خبر را پخش میکنم دریغ از یک ریالش . میخواستم در جریان کلنگ زنی زورخانه احمداباد که فرماندار قول داد صد ملیون تومن به زورخانه کمک میدهند به اشان بگم چرا صد ملیون بیمارستان را ندادید تا یه بنده خدایی کاسه گدایی دست نگیره این راه اون راه پول جمع کنه اول بیمارستون واجب تره یا زورخونه ؟ ترسیدم بگم

جانباز انار شنبه 24 اکتبر 2015 - 3:28 ب.ظ

خواهش مند هستم فرماندار انار مستندات خود را بابت کمک به بیمارستان به سایت حزب اللهی انار ما ارایه نماید. هرچی کمک کرده کم یا زیاد اگر پای حساب ریخته باشن فیشش را بیارن اگر تحویل کسی دادن با نام اعلام کنن اینکه جای بحث نی .تا همه بدانند.

عسکری شنبه 24 اکتبر 2015 - 4:10 ب.ظ

خیران نبودند بیمارستان اینی نبود که الانه هست خصوصا حاجی حسین عبدلی

عسکر. یکشنبه 25 اکتبر 2015 - 2:55 ق.ظ

سلام. اقای. اذین. فقط رای. می خواهد. رای. رای. رای. رای. رای. می. خوا. هد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی