یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

دیدار صمیمی سیدعبدالحسین گلاب زاده شهردار اسبق شهر انار با شهردار فعلی و کارمندان قدیم و جدید شهرداری انار

انارما گفت و گو گلاب زاده

به گزارش انارما ، سیدعبدالحسین گلاب زاده شهردار اسبق شهر انار در روز های گذشته در انار حضور داشت و با حضور در شهرداری انار با شهردار فعلی و کارمندان قدیمی و جدید شهرداری انار دیداری صمیمی داشت.

خبرنگار انارما بعد از حضور گلاب زاده در شهرداری انار فرصت را مغتنم شمرد و گفت و گویی به شرح ذیل با وی انجام داد.

ضمن عرض خیر مقدم بفرمایید در چه سال هایی شهردار انار بوده اید؟

درود بر همه مردم عزیز و بزرگوار شهر انار و همه خدمت گزاران این مرز و بوم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری مقام عظمی ولایت توانسته اند مجموعه ی خوبی را در شهر انار بوجود بیاورند و بنده هم افتخار میکنم که یکی از این خدمتگزاران بوده ام . اولین دوره ای که آمدم در شهر انار در سال ۶۹بود که تا سال ۷۵ ادامه داشت و بعد از آن مجددا در اولین سال تشکیل شوراها یعنی سال ۷۸مجددا  بعنوان شهردار انار تا سال ۸۲ در خدمت مردم انار بوده ام.

IMG_6559

از وضعیت عمرانی شهر و شهرداری انار در دور اولی که شما در انار شهردار بودید یعنی سال ۶۹ بگویید

آن زمان امکانات الان وجود نداشت و بودجه ی چشمگیری در شهرداری انار نداشتیم و در مجموع کل بودجه ی ما حدود ۲۰میلیون تومان بود و خوشحالم که در آن مقطع کارهای عمرانی و زیربنایی بسیار خوبی انجام شد. اولین میدانی که شهر انار به آن نیاز مبرم داشت میدان بسیج بود چرا که با توجه به نبود کمربندی در انار  ، بلوار جمهوری اسلامی به گونه ای کمربندی شهر محسوب میشد و از طرفی مشکلات فراوانی بر سر راه ما برای احداث میدان بسیج وجود داشت.

 یک طرف بلوار مرکزیت شهر بود و طرف دیگر آن کلانتری بود و مسکن سازی در اراضی پشت کلانتری(کوی آزادگان فعلی) کم کم در حال رونق گرفتن بود و تردد مردم در این مسیر بسیار خطرناک بود و حتی متاسفانه چندنفر در این مسیر کشته شدند. وقتی که عملیات ساخت میدان بسیج آغاز شد کل بودجه ی شهرداری انار حدود ۴۰۰هزارتومان بود اما خوشبختانه این میدان احداث شد و چون اولین میدان داخل شهر انار بود مردم هم خیلی استقبال کردند و این دلگرمی برای من و سایر همکارانم در شهرداری شد.

IMG_6593

در آن زمان یکی از بزرگترین مشکلات شهر انار باریک بودن کوچه ها و خیابان ها بود.  خیابان های فراوانی در شهر انار بود که تعریض آنها نیاز به تخریب های فراوانی داشت که همواره این تخریب ها همراه با نارضایتی بعضی از مردم و مالکان آن اراضی بود. برای مثال همین خیابان امامزاده فعلی خیابان باریکی بود که در حال انجام عملیات تعریض آن بودیم که شهروندان اناری روی تپه ای در حاشیه ی خیابان ایستاده بودند و کسیکه بخشی از خانه اش در حال تخریب شدن بود به حالت عصبانی به من سخنان تندی گفت که من به او گفتم اشکالی ندارد هرچه میخواهی به من بگو تو در آینده بخاطر اینکار مرا دعاخواهی کرد.

خیابان های دور قلعه نیز در آن زمان تعریض و بازگشایی شد و از قلعه به طرف بلوار شهید بهشتی خیابان سنگی بود که ماه ها با بلدوزر سنگ های با تناژ بالا را از آن محل استخراج میکردیم .

IMG_6566

میزان مشارکت و همکاری مردم انار در آن زمان با مجموعه شهرداری چگونه بود؟

مطمئنا اگر حمایت مردم انار از مجموعه پرتلاش شهرداری انار در آن زمان نبود این فعالیت های عمرانی انجام نمیشد. علیرغم اینکه در آن زمان برای برخی تخریب ها و تملک اراضی مخالفت هایی از سوی برخی مالکان وجود داشت اما خوشبختانه اکثریت مردم انار در آن زمان با نگاه به پیشرفت شهر از اقدامات ما حمایت میکردند.

از دور دومی که بعنوان شهردار انار انتخاب شدید بگویید

در دور دوم که در اولین دوره تشکیل شورای شهر بود اعضای شورا به بنده اعتماد کردند و مجددا من به انار آمدم. در این دوره نیز طرح های عمرانی بسیار خوبی در انار آغاز شد اما متاسفانه بعضی از این طرح ها با بی لطفی برخی از دوستان به سرانجام نرسید. برای مثال طرحی داشتیم برای ورودی شهر انار از طرف رفسنجان قرار بود بلواری از آنجا به سمت بشرحافی احداث شود و حتی کارهای تملک اراضی آن مسیر هم انجام شد و  به اعتقاد من احداث آن بلوار بسیاری از مشکلات تردد به سمت امینشهر و نوق را نیز حل میکرد اما این طرح متوقف شد و دیگر اجرا نشد.

از دیگر طرح هایی که بنابر مخالفت برخی از دوستان به سرانجام نرسید در قسمت پارک جلوی امامزاده بود که ابتدا قرار بود اینجا به شکل دریاچه ای ساخته شود که از آب جلوی امامزاده آبگیری میشد و قایق های تفریحی برای آن پیش بینی کرده بودیم و دور این دریاچه نیز آلاچیق های زیبایی پیش بینی  شده بود که متاسفانه این طرح اجرا نشد.

IMG_6581

در خصوص تملک اراضی که هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی و رستوران فرهنگیان نیز در آن احداث شده توضیح بفرمائید

در آن مقطع بعد از حدود دو تا سه سال دوندگی و تلاش بیش از ۱۷۰هکتار زمین در آن منطقه به  تملک شهرداری انار در آمد و بعد از مصوبه اولین شورای شهر در آن زمان به همت خیر گرانقدر مرحوم علی اکبر امین دانشگاه در ملک شهرداری ساخته شد و حتی زمینی که الان رستوران فرهنگیان در آن ساخته شده ابتدا به تملک شهرداری انار بوده که متاسفانه مدتی بعد از من اتفاقات نامیمونی در انار رخ داد که من از دور پیگیر آن مسائل بودم و الان جای بیان آن نیست.

عملکرد فعلی مجموعه شهرداری انار را چگونه ارزیایی می کنید؟

خرسندم از اینکه هم اکنون شهردار جوان و پرتلاش انار که خوشبختانه بومی نیز هستند توانسته اند با پشتوانه مجموعه ی سخت کوش شهرداری اقدامات بسیار خوبی در شهر انار در همه ابعاد اعم از بخش های عمرانی ،فضای سبز ،زیباسازی محیط شهری و غیره  انجام دهند و من در بازدیدی که از سطح شهر انار داشتم پیشرفت های شایسته تحسینی را نظاره کردم.

IMG_6583

و سخن پایانی؟

من وقتی به انار میایم شهر و شهرداری انار را خانه خودم میدانم و عاشقانه وارد شهرداری انار  میشوم و از مردم انار که همیشه به بنده لطف داشته اند کمال تشکر را دارم.

IMG_6603

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

علیزاده دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 1:18 ق.ظ

یادت به خیر سید هرجا هستی خدا نگهدارت باشد.

نام و نام خانوادگی دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 6:53 ق.ظ

سلام خدمت آقای گلابزاده مطمئنا مردم انار همیشه بیاد شما هستند بپاس کارهای خوبتان سلام مخصوص خدمت سرکار خانم فتاحی( همسر محترمتان) برسانید باتشکر یکی ازدانش اموزان دیروز و معلم امروز

اتابک دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 7:49 ق.ظ

اصلا باورم نمیشه، این عکس ها ، عکس گلاب زاده باشه..

دوستدارانار دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 8:08 ق.ظ

باسلام خدمت سیدعزیزودوست داشتنی که خدمات ارزنده ای درشهرمان داشتند ودرودبرشهردارجوان ومردمی جناب مهندس رحیمی که الحق برای شهرش زحمت میکشد دست تمام کسانی که به این مرزوبوم خدمت میکنندمیبوسم از انار ما تشکردارم

ali دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 8:30 ق.ظ

به این میگن خبر خوب سعی کن همیشه این خبرا رو پخش کنی یکم دست از سیاست بردار بهتره

علي دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 2:15 ب.ظ

اقای مدیر سلام
اقای گلاب زاده اهل کجا هستند ؟
الان مشغول چه کاری هستند ؟
ایشان برای چه کاری به انار آمده بودند ؟؟؟

H دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 2:21 ب.ظ

میشه بگید الان آقای گلاب زاده کجا هستند وچه کاره هستند؟؟

سردبیر دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 2:36 ب.ظ

با عرض سلام
ایشان هم اکنون ساکن کرمان هستند و باز نشسته شده اند و برای دیداری صمیمی و دوستانه به انار آمده بودند

رزمنده انار دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 5:45 ب.ظ

من که خیلی دوستش داشتم و حالو هم دارم سید گلابزاده هرجا هستی سلامت باشید

نام و نام خانوادگی دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 8:55 ب.ظ

خوشم اومدازاین خبرت سردبیرجان.بازم این کارهاروبکن وازیآس وناامیدی کمترخبرمنتشرکن/خداخیرت بده موفق ومویدوپیروزباشید

ح-ا-ا دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 9:01 ب.ظ

خداخیرش بده.وایشان حتمابه دعوت مهندس رحیمی آمده اندکه اگراینچنین باشد ایشان هم خیلی خیلی کارپسندیده وجالبی انجام دادند.ارادتمندشما

م - ا دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 9:12 ب.ظ

شهرداری فعلی انار کارهای اساسی و پرهزینه را انجام نمی دهد مثلآ آسفالت خیابانهای اصلی شهر که میتوان گفت ۷۰ الی ۸۰ درصد از خیابانهای بزرگ که در حاشیه شهر قرار دارند خاکی هستند و با این اوصاف شهرداری آسفالت خیابانهای داخل شهر و یا جدول این خیابانها را کنده و دوباره کاری می کند و در واقع شعور مردم را نادیده گرفته و عوام فریبی می کند ، با این طرز تفکر شهر انار هرگز رنگ توسعه را بخود نمی بیند

وای دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 10:49 ب.ظ

راسته میگن ایشون قلعه رو خراب کرده

محمدیان دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 11:10 ب.ظ

سید بزرگوار ارادت دارم آقای گلابزاده

اناری دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 11:14 ب.ظ

اقای ح_ا_ا چقد شهردار جوان رو تحویل میگیره نکنه خبرییه .

نام و نام خانوادگی دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 11:18 ب.ظ

جالبه شهرداری ازبابت آسفالت خیابان عمومی هم میخوادازمردم پول بگیره.این دیگه ازاون کاراست که…آخه آقای شهردارخیابان عمومی که کوچه نیست که مردم خودیاری بدن

نام و نام خانوادگی دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 11:18 ب.ظ

باسلام خدمت شهردار محترم اگه بشه فلسفه ی این روکه چراصبح بعدازاینکه گردوخاک بلوار ایت الله خامنه ای شمالی خوابیدورفت وامدسرویسهای مدارس تموم شداونجارواب پاشی میکنیدبرای ماروشن کنیدممنون میشم

امین دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 11:35 ب.ظ

هر کجا هست خدایا به سلامت دارش.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی