شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

در این آزمایشگاه مجهز تمامی آزمایشات مربوط به آب و خاک در حوزه کشاورزی علی الخصوص محصول پسته انجام میشود…

IMG_6831

به گزارش انارما ، صبح امروز پنجشنبه طی مراسمی با حضور سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان ،آزمایشگاه آب و خاک دانشگاه پیام نور انار  با هزینه بیش از ۲ میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۷۰ متر مربع افتتاح شد.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این آیین گفت: آزمایشگاه کشاورزی یکی از ضروریاتی است که کشاورز می‌تواند با علم به وضعیت آب‌، خاک و کمبود گیاه باغ خود تصمیم علمی و دقیق برای تغذیه و کوددهی باغ خود بگیرد.

وی افزود: پس از انجام آزمایشات بایستی کارشناسان نتیجه آزمایشات را تفسیر کرده و مطابق با نیاز گیاه‌، کمبودهای عناصر موجود در خاک‌ و املاح مضر در آب تغذیه صحیح و اصولی را برای باغ مورد آزمایش در نظر بگیرند تا به این شکل از تغذیه غیر اصولی و گاها غیر مفید باغات جلوگیری به عمل آید.

این آزمایشگاه مجهز به تمام دستگاه‌های مورد نیاز برای اندازه‌گیری املاح آب‌، شوری، هدایت الکتریکی و آزمایش برگ و خاک است.

 

IMG_6777

IMG_6784

IMG_6788

IMG_6796

IMG_6800

IMG_6809

IMG_6820

IMG_6825

IMG_6827

IMG_6831

IMG_6832

گزارش تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد…

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

دانشجو دانشگاه ازاد دوشنبه 16 نوامبر 2015 - 7:58 ق.ظ

این دانشگاه پیام نور بره یه دیوار دور خودش بکشه که گوسفندان نیاین داخلش تفریح نمیخواد بره آزمایش گاه اب خاک بزنه.والاه بخدا.یه فضا سبز نداره دانشجو های بدبخت افسرده میشن.مسئولین یه کم فکر کنید

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی