سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

عباس سالاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان دوشنبه شب با حضور در جلسه ی شورای شهر انار گزارشی از وضعیت آب شرب مصرفی مردم انار را بیان نمود…

۲۰۱۵۱۲۲۸_۱۸۳۳۳۸

به گزارش انارما ، عباس سالاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان دوشنبه شب  با هیئت همراه در جلسه شورای شهر انار حضور یافت.با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهرستان انار زیر مجموعه رفسنجان می باشد این جلسه در جهت تعاملات بیشتر شورای شهر انار و شرکت آب و فاضلاب شهرستان برگزار شد.

سالاری در این جلسه در خصوص وضعیت اداره آب و فاضلاب شهرستان انار گفت: در این اداره ۵نیرو بصورت پرسنل و دائمی و ۴نیرو بصورت پیمانی کار می کنند. در کل شهرستان انار بیش از ۶۵۰۰فقره انشعاب آب وجود دارد که ۵۳۰۰فقره خانگی و ما بقی تجاری و غیره هستند.

وی افزود: آب انار از طریق ۴حلقه چاه تامین میشود که این آب پس از انتقال به تصفیه خانه و جداسازی مواد مضر آن از طریق لوله کشی در اختیار شهروندان اناری قرار می گیرد.

مدیر شرکت آب منطقه ای رفسنجان اظهار داشت: قیمت هر متر مکعب آب ۸۶۴تومن برای ما تمام میشود که با وجود  این هزینه ، هر لیتر ۴۸۰تومن در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فرسودگی شبکه آب رسانی شهر انار گفت: ۱۵۰۰فقره از ۶۵۰۰فقره انشعاب آب شهر انار به علت فرسودگی باید تعویض شود و کار تعویض همه آن ها در حالی است که هزینه یک انشعاب آب از کنار لوله تا کنتور بیش از ۶۵۰هزار تومان می باشد که برای ۱۵۰۰انشعاب هزینه ای بالغ بر ۱میلیارد تومان خواهد داشت.

سالاری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار انارما در خصوص وضع کیفی آب آشامیدنی شهر انار گفت: میزان سختی آب انار کمتر از ۲۰۰ و میزان EC آن ۱۵۵۶می باشد که با توجه با شاحصه های مد نظر و حد نهایی میزان استاندارد آب شرب ،  آب آشامیدنی شهر انار از کیفیت لازم و مناسب برخوردار می باشد.

وی در خصوص اینکه گفته میشود EC آب انار بسیار بالاست و کیفیت لازم برای شرب را ندارد گفت: آماری که در خصوص میزان EC و سختی آب انار اعلام میشود بر اساس آزمایش هایی است که در آزمایشگاه های پیشرفته کرمان و رفسنجان انجام میشود و بر این اساس اینکه گفته میشود آب انار قدری کیفیت نامناسب دارد شاید این مطلب مجموعه کشاورزی و روستاهای اطراف که آب برخی از این روستاها از کیفیت پایینی برخوردار است را شامل میشود لذا براین اساس جای نگرانی نسبت به کیفیت آب شرب انار وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 29 دسامبر 2015 - 7:09 ق.ظ

… یجوری از قیمت تموم شده و قیمتی که به مشتریان
اراءه میشه و منت میگذره یکی ندونه فکر میکنه از کیسه
خودش داره میبخشه

Xعلي چهارشنبه 30 دسامبر 2015 - 11:39 ق.ظ

آرسنیک آب انار خیلی بالاست و از حد مجاز جهانی بالاتر است . آرسنیک ماده ای سمی و سرطان زا است .
گول این اعداد و ارقام مدیران آب منطقه ای را نخورید . اگر ایشان گفته اند که EC اب انار ۱۵۰۰ است و سختی ان ۲۰۰ ، دلیلی نمی شود که آب انار کیفیت بالایی دارد . شما در مورد میزان آرسنیک موجود در آب انار از ایشان سوال کنید ببینید چه پاسخی به شما می دهند .

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 30 دسامبر 2015 - 11:26 ب.ظ

اره جوابش بدین ؟

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 30 دسامبر 2015 - 11:26 ب.ظ

اره فکری بردارین

نام و نام خانوادگی جمعه 1 ژانویه 2016 - 1:18 ق.ظ

امار و ارقامش چرت و پرته ،سختی اب اناربین ۷۰۰تا ۸۰۰هست اینو دیگه هر کسی با یه دستگاهtdsمتر میتونه اندازه بگیره ،نیترات و ارسنیک اب انار هم که دیگه همه میدونن

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی