دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

امام جمعه انار گفت: وقتی آنها به برجام پایبند نیستند ما چرا پایبند باشیم ما چرا فعالیت های هسته ای خودمان را محدود کنیم…

امام جمعه انار خطبه های این هفته

به گزارش انارما ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه این هفته در ادامه سلسه مباحث اخلاقی به صداقت اشاره کرد و گفت:راستی و راستگویی از اموری است که در دین اسلام از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است تا آنجا که دروغ ودروغ گویی خارج از دین خوانده شده است.

وی در ادامه در خصوص بخشندگی و سخاوت افزود: بذل جان و مال در راه خداوند عزت ما در درگاه الهی را می افزاید و  از الطاف خداوند است که جان ومال بندگان را به بالاترین قیمت می خرد با اینکه مالک اصلی جان ومال ما خداوند است.

ابراهیمی با توصیه نمازگزاران به قرائت قرآن افزود: با قرآن انس داشته باشید و خواندن قرآن را جزئی از برنامه های روزانه زندگی خود قرار بدهیم حداقل طبق فرموده امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع)که فرمودند مؤمن باید روزانه حداقل ۵۰ آیه از قرآن کریم را تلاوت کند ما هم در قرائت قرآن مداومت کنیم.

خطیب نماز جمعه درخطبه دوم با اشاره به آغاز سال جدید میلادی تصریح کرد : دنیای غرب در این روزها معمولا به خاطر آغاز سال نو در شادی وشعف هستند اما امسال برخلاف سالهای دیگر یک نگرانی ، ترس و دلهره جوامع غرب و اروپا را گرفته و این برنمی گردد مگر به عملکرد غلط سیاستمدران اروپا.

وی افزود : بارها مقام معظم رهبری تاکید داشتند که این گروههای تروریستی را حمایت نکنید اما آنها  این تروریستها را ساختند و تربیت کردند و به جان جهان اسلام و مسلمانان انداختند و اینها دنبال از بین بردن چهره اسلام هستند.  اما امروز می بینیم که چگونه همین کشورهای غربی دچار ترس و وحشت و سرگردانی از احتمال اقدامات تروریستی شده اند .همه اینها دسیسه ناجوانمردانه سیاستمداران جنایت کار غربی و آمریکایی است.

امام جمعه انار با اشاره به وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت:دولت مردان آمریکا و مخصوصا رییس جمهور جنایتکار ، مکار و بی ادب آمریکا نشان داد چقدر به مذاکرات و گفتگوها و تعهدات بین المللی پایبندند. بعد از برجام نه تنها تحریمی را لغو نکردند بلکه هر روز تحریم جدیدی وضع میکنند وقتی آنها به برجام پایبند نیستند ما چرا پایبند باشیم ما چرا فعالیت های هسته ای خودمان را محدود کنیم.

وی افزود: ۱۳ هزاردستگاه سانتریفیوژ را از کار و فعالیت انداختیم آیا اینها در مقابل این اقدام ما  شعور انسانی و پایبندی به تعهدات داشتند ؟ نه اینها فقط زبان زور و تهدید میفهمند و بس.

خطیب جمعه انار با تشکر از روحانی گفت:  از ریاست محترم جمهوری ومعاون وزیر امور خارجه که جبهه جدیدی در مورد آمریکا گشودند و مثل سالهای پر افتخار گذشته از موضع قدرت و اقتدار با اینها سخن گفتند تشکر می کنم.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود:  پس باید بدانیم که سخن همان سخنی است که امام راحل (ره) فرمودند که ؛ آمریکا دوست نمی خواهد بلکه خدمتگزار می خواهد و بزرگترین ساده اندیشی این است که فکر کنیم آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته است

وی تصریح کرد: ما باید حسابمان را با ابر قدرتها یکسره کنیم شرافتی نیست در رابطه داشتن با ابر قدرتها و آمریکا و یقینا آنها همانطور که امام فرمودند هرگز هیج غلطی نمی توانند بکنند و این روحیه  باید معیار تصمیم گیریهای مسئولین ما باشد.

خطیب جمعه در پایان با تبریک روز شهدای دانشجو و یاد شهید علم الهدی  اظهار داشت: امیدواریم دانشگاه و دانشجوهای ما از این بزر گواران درس بگیرنند چرا که دانشگاه باید به این ارزشها ودین پایبند باشد نه اینکه در روزی مثل روز دانشجو درب دانشگاهها را به روی اصحاب فتنه و تفاله های فتنه باز کنیم و به آن افتخار کنیم دانشگاهها را لانه فتنه گران نکنیم .

وی افزود:گره مملکت داری این نیست بیاییم بجای پرداختند به این کارها بیهوده و اکثرا خلاف به مشکلات مردم برسیم به مشکلات جامعه برسیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی