شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

مشاور استاندار کرمان تصریح کرد:در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم که کاشت زعفران را در ۲۰ هکتار از مزارع انار اجرایی کنیم…

مشاور استاندار کرمان

به گزارش انارما به نقل از   فارس از کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی عصر دیروز در جلسه شورای آب استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: بدون مجوز محیط زیست اجازه نصب آب شیرین‌کن در استان کرمان داده نمی‌شود و ‌آب شیرین‌کن‌هایی که در گذشته نصب شده‌اند باید تعیین تکلیف شوند.

وی بیان داشت: کارهای توسعه آبیاری تحت فشار در استان کرمان باید مورد توجه قرار گیرد و دست‌اندرکاران برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز تلاش کنند.

مشاور امور جوانان استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: سال گذشته هشت هکتار زعفران کاری در شهرستان انار انجام شده و پیش‌بینی برداشت در هر هکتار هفت کیلوگرم است و در سال جاری در برداشت اول در هر هکتار چهار کیلو برداشت داشته‌ایم.

حسین صفریان ابراز داشت: ۴۰ روز برای برداشت زعفران در شهرستان انار وقت داشته‌ایم که برای یک هزار و ۳۵۰ نفر اشتغالزایی شد و نبود نیروی متخصص برای برداشت زعفران یکی از مشکلات موجود است.

وی گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم که کاشت زعفران را در ۲۰ هکتار از مزارع انار اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی