سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

بعد از اینکه ساختمان قدیم دبیرستان شهیدان قدیری انارکی شهر انار به دلیل فرسوده بودن تخریب شد اینبار تمامی درختان این دبیرستان که جلوه ی بسیار زیبایی به حیاط این مدرسه داده بود قلع و قمع شدند…

IMG_9593

به گزارش انارما ، بعد از اینکه ساختمان قدیم دبیرستان شهیدان قدیری انارکی شهر انار به دلیل فرسوده بودن تخریب شد اینبار تمامی درختان این دبیرستان که جلوه ی بسیار زیبایی به حیاط این مدرسه داده بود قلع و قمع شدند.

در خصوص چرایی این اقدام با حسین اکبری یکی از مسئولین آموزش و پرورش انار تماس گرفتیم که وی در پاسخ به سوال خبرنگار انارما گفت: اکثر درختانی که در حیاط این مدرسه قطع شده درختان اکالیپتوس بوده که تجربه در یکی دیگر از مدارس شهر انار نشان داده که نزدیک بودن این درختان به سرویس های بهداشتی موجب پر شدن چندین چشمه از دست شویی های آن مدرسه شده است و به همین دلیل این درختان قطع شده اند.

وی در خصوص قطع درختان کاج نیز گفت : در محلی که این درختان وجود داشته اند سال آینده قرار است سالن ساخته شود و ما مجبور به قطه آنها بودیم و از طرفی پیمانکار آسفالت حیاط این مدرسه ، شیب بندی سطح حیاط را مشروط به قطع شدن درختان عنوان کرده بود.

اکبری در پایان گفت: درختان ضلع دیگر این مدرسه نیز چون محل ساخت سرویس بهداشتی جدید بوده قطع شده و هیچ راه دیگری برای قطع نکردن درختان نبوده است .

درختان جلوی ساختمان کناری مدرسه ی قدیری نیز قطع گردیده است.

 قطع درختان کاج چندساله در حالیکه هیچ گونه آسیبی به دیوار کشی این ساختمان وارد نمیکرد توجیهی ندارد و این تصمیم یقینا عجولانه اتخاذ شده است چرا که فضای سبز یکی از نیاز های محیط های آموزشی است و نابودی این محیط حتی به بهای ساخت یک سالن که هنوز قطعیتی برای ساخت آن وجود ندارد نمی ارزد.

لازم بذکر است بیش از ۳۰ اصله درخت کاج که سن آنها بیش از ۲۵سال تخمین میخورد به همراه چندین اصله درخت اکالیپتوس در حیاط دبیرستان قدیری انارکی بجز یک درخت قطع شده اند.

ساختمان جدید دبیرستان قدیری انارکی تکمیل شده و به همین دلیل ساختمان قدیم که در جلوی ساختمان جدید قرار داشت تخریب شده است.

IMG_9593

IMG_9595

IMG_9585

IMG_9586

تصاویر زیر که از آرشیو تصاویر خبری مربوط به این دبیرستان تهیه شده بخشی از نمای درختان حیاط این دبیرستان را به تصویر کشیده است.

انارما۶

انارما۴

 

=]

انارما۱

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

محمد چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 7:27 ق.ظ

برا ساخنمان سازی لازم بوده

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 1:44 ب.ظ

کجاش لازم بوده تو کشور های دیگه یارو وسط خونش درختو قعط نکرده اینجا ای بابو

ح-ا-ا چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 10:58 ب.ظ

نمی دانم حق باکیه.فقط یادش بخیردوران تحصیل دراین دبیرستان باآقای دشتی.فلاح پیشه ها.آقا(مصطفوی).دهستانی.استادقنادزاده.ومرحوم یزدی زاده که آن زمان متصدی آزمایشگاه بودو………………

م - ا چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 11:26 ب.ظ

چیزی که زیاده زمین خالی است و در این شهرهای کویری و بیابانی فضای سبز و درخت بسیار کمیاب و قیمتی است اما به قول یکی از دوستان کو عقلی که بفهمه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی