شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

این تحلیل از کسی است که تنها دغدغه اش تامل بیشتر بر سخنان رهبری است و دیگر هیچ…

نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور

اختصاصی انار ما ؛

این تحلیل از کسی است که تنها دغدغه اش تامل بیشتر بر سخنان رهبری است و دیگر هیچ.
در پی پاسخ مقام معظم رهبری به نامه ی جناب رییس جمهور نکاتی چند به چشم میخورد و از آنجا که سخنان معظم له دارای لایه های پیدا و پنهان زیادی هست بر همه لازم است که با دقت و تامل بیشتری به این سخنان و تمام سخنان ایشان توجه کنند
نکته ی اولی که نباید از نظر مخفی بماند زمان پاسخگویی ایشان به نامه ی رییس جمهور است که باحدود ۲۴ ساعت درنگ انجام شده است و این تاخیر نه از روی کم اهمیت بودن نامه ی رییس جمهور بلکه دارای یک نکته ی ظریفی هست که معظم له همیشه در تمام رویه های سابق خودشان نیز به این نکته پایبند بوده اند وآن پرهیز از ابراز ذوق زدگی در مقابل دشمن حتی در برنامه هایی که صددرصد با شکست دشمن همراه بوده چه برسد به برجامی که جای انتقادات بسیاری داشته است.
رویه ی رهبری همیشه به گونه ای بوده که با سخنان نابه جا و یا حرکاتی که از روی احساسات در مقابل دشمن پرهیز کرده تا آدرس غلط به دشمن داده نشود که با مقایسه این رفتار با رفتار بعضی مدعیان سیاستمداری از جمله شخصی که در ابتدای مذاکرات گفته بود تابوی مذاکرات با آمریکا شکسته شد متفاوت است و رهبری هیچگاه سخنی نگفته اند که دشمن خیالات واهی بکند و همیشه قاطع ترین مواضع را در برابر دشمن گرفته و میگیرند.
نکته ی بعدی ابراز خرسندی مقام معظم رهبری از نتیجه دادن مذاکرات است که همین ابراز خرسندی حجت را بر سیاست ورزانی که داعیه ی ولایت مداری دارند تمام میکند تا از بازگشت به گذشته پرهیز کرده و در مقابله با رقیب انتخاباتی آینده از طرح موضوعات خارج از مصالح ملی پرهیز کنند.
نگاه آقا به برجام یک نگاه فراجناحی و مطابق با مصالح ملی و حتی مصالح جهان اسلام است که نباید این نگاه را با بازیچه ی سیاسی قرار دادن مورد جفا قرار داد.
در دوران رهبری بی بدیل آقا چه بسیار تهدیداتی که به فرصت تبدیل شده اند با تیزبینی و اقدام به موقع ایشان که از جمله مذاکره با آمریکا که فی نفسه یک تهدید بزرگ بود با مدیریت ایشان به یک فرصت تبدیل شده و گواه این ادعا خشم مرتجعین عرب از جمله عربستان و امارات و قطر از اجرایی شدن برجام و کارشکنی های بی پایان این خناسان است که همین امر نشان دهنده ی آن است که جمهوری اسلامی این بار هم به هدف زده است علیرغم آنکه عده ای بدون در نظر گرفتن مصالح ملی سعی در القای بدبینی نسبت به این موضوع دارند که این با نگاه کلان رهبری در تناقض آشکار است.
در ادامه ایشان از به نتیجه رسیدن (مقاومت ملت) (تلاش دانشمندان هسته ای) و (تلاش مذاکره کنندگان) در رفع تحریمها ابراز خرسندی کردند که ترتیب سه عبارت داخل پرانتز دارای اهمیت است چرا که در واژه واژه ی کلام امثال ایشان باید به دنبال معنا گشت و فقط ذکر همین نکته بس که ایشان مثل همیشه تمام زیبایی ها را همچون یک پیشوای منصف ابتدا به ملت نسبت میدهند و سپس به دیگران.
مقدم شدن تلاش دانشمندان بر مذاکره کنندگان علاوه بر دلجویی از دانشمندان که در این دو سال به شدت از به تاراج رفتن نتیجه ی تلاششان ناخرسند بودند حاوی یک پیام دیگر هم هست که ایشان در ادامه به طور مستقیم هم به آن اشاره کردند و آن اینکه هزینه ی برجام برای ما سنگین بوده است.
نکته ی دیگر تاکید رهبری بر عقب نشینی دشمن است که قطعا با سیاست اشداءعلی الکفار ایشان مطابقت دارد و به سیاست ورزها هم این پیام را میدهد که در برابر دشمن گردن فرازی کنند نه خاکساری.
اما ایشان در ادامه با برشمردن پنج رهنمود سخنان خود را به پایان رسانده اند که در ابتدا و طبق روال این دوسال و نیم مذاکره تاکید مجدد بر بد عهدی و دشمنی آمریکای خبیث است که از مسئولین امر خواسته اند که تمام حواس خود را بر دشمن معطوف کنند تا خدایی ناخواسته آن پلید باعهدشکنی به دنبال کلاه گذاشتن بر سر ما برنیاید.
ایشان در طول مذاکرات و در بزنگاههای حساس با تکیه بر همین اصل اساسی به داد مذاکره کنندگان رسیده بودند که از جمله میتوان از نامه ایشان بعد از امضای برجام که اصول چندگانه ای را برای اجرای برجام برشمرده بودندکه از جمله مهمترین آنان اقدام گام به گام تعهدات از جانب دو طرف نام برد که برپایه شناخت کامل ایشان از آمریکا بوده است.
رهنمود دوم ایشان به دولت یک تذکر جدی در باب رفع تحریمها است که ایشان برای چندمین بار به دولت تاکید کرده که رفع تحریمها به تنهایی باعث پیشرفت و حل مشکلات مردم نیست بلکه باید باتلاش و تدبیر و در راستای اقتصاد مقاومتی به این مهم دست یافت.
این بخش پیام ایشان هم چند نکته دارد که از نظر شما میگذرد
۱- اولین نکته همان نکته ای است که در تمام واژه های این نامه کاملا محسوس است وآن اینکه آدرس اشتباه به دشمن ندهید که فکر کند تحریم کشور را فلج کرده بوده است.
متاسفانه در این دولت بارها این کد از جانب مدعیان سیاست ورزی به دشمن مخابره شده بود که نتیجه ی آن فقط فشار بیشتر دشمن بعد از دیدن دستپاچگی این افراد بوده است.
۲- نکته ی دوم این رهنمود پرهیز از هزینه کردهای نادرست منابع مالی آزاد شده و گشایشهای انجام شده در برجام است که ایشان با تاکید براقتصاد مقاومتی و با تکیه بر نامطمئن بودن دشمن ،تنها راه نجات اقتصاد همان اقتصاد مقاومتی است که مبادا دولت با این گشایشها دوباره به رویه ی دولتهای قبلی برگردد و دشمنی دشمن را از یاد ببرد که در بزنگاههای حساس دوباره فشار را برایران زیاد خواهند کرد.
۳- نکته ی دیگر این رهنمود هم تاکید بر تلاش و کار زیاد است که باید دید در این دولت که کابینه ای به جد پیر و فرسوده دارد چگونه عملی خواهد شد.
ایشان در رهنمود سوم خود باز هم توجه را به دشمنی دشمن جلب میکند و به افرادی که در داخل میخواهند برجام را یک فتح الفتوح بدون هزینه قلمداد کنند و از این مجرا برای خود تبلیغات کنند و ملت را ممنون غربیها نشان دهند هشدار میدهد که برجام هزینه ی بسیار سنگینی برای کشور داشته است .
در تحلیل این رهنمود میتوان به چند مورد از هزینه های برجام اشاره کرد که خالی از لطف نیست
اول هزینه های ظاهری برجام از جمله مواد غنی شده ی زیادی که از کشور خارج شد و رآکتور پیشرفته ای که با بتن پر شد و چند هزار سانتریفیوژی که جمع آوری شد(با خاموش شدن سانتریفیوژها و جابه جایی آنها درصد بالایی از آنها از رده خارج میشوند و جمع آوری سانتریفیوژعملا یعنی نابودی بیش از نیمی از آنها) و محدودیتهای بلند مدتی که پذیرفته شده است و خون شهیدانی که در این راه ریخته شده بود و…
دوم هزینه ی معنوی برجام است.
برای توضیح این هزینه ابتدا باید به یک سوال پاسخ داد وآن اینکه آیا دشمن فقط از بمب هسته ای ایران میترسید؟جواب این سوال قطعا منفی است چرا که پاکستان عقب مانده هم بمب هسته ای دارد و حتی کره ی شمالی که بمب هیدروژنی دارد و…
علیرغم اینکه سلاح اتمی یک سلاح بازدارنده است ولی برای آمریکا که خود چند هزار از این کلاهکها را ذخیره کرده تهدید چندانی نیست و از طرفی به فتوای رهبری ایران هم اعتقاد دارند که ساخت بمب اتمی حرام است و حتی اینکه ایران برای دستیابی به سلاح اتمی نیازی به این هزینه های گزاف ندارد و میتواند از راههای بسیار ساده تری به این سلاح دست یابد.
در ادامه این سوال مطرح میشود که با این اوصاف پس چرا آمریکا اینقدر از فعالیتهای هسته ای ایران هراس دارد؟جواب این سوال همان هزینه ی بی پایان معنوی برجام است.
دانش هسته ای قله ی دانش کنونی جهان است وایران با داشتن این دانش در تراز کشورهای قدرتمند جهان می نشیند و این برای آمریکا غیرقابل قبول است که کشوری که ۳۷سال مرگ برآمریکا گفته امروز در تراز کشورهای اول جهان بایستد و دنیا مجبور به قبول ایران به عنوان یک کشور قدرتمند باشد.
این هزینه ی گزاف برجام است که از تمام هزینه های ظاهری آن به مراتب بیشتر است.
در رهنمود بعدی هم ایشان فرمودند <همین اندازه دستاورد نیز دربرابر جبهه ی زورگو با مقاومت و ایستادگی به دست آمده که باید در قضایای بعدی هم مورد توجه قرار گیرد.
در این بند هم تاکید بر چند عبارت ضروری ست
اول عبارت <همین اندازه دستاورد> که بعد از پاراگراف قبل که به هزینه های گزاف اشاره کرده بودند قطعا به معنی <دستاورد کم >برجام در برابر هزینه گزاف است.
عبارت< جبهه ی استکبار و زورگو> است که ایشان مجددا و مکررا از بزک دشمن و القای چهره ی غیرخبیثانه ی دشمن به ملت ؛ دولت را بر حذر میدارد.
عبارت< مقاومت وایستادگی> هم دارای بار معنایی زیادی است که ایشان تاکید میکنند دستاوردها در اثر مقاومت است نه به خیال خام بعضی بر اثر سیاست ورزی و فن مذاکره و یا … هرچند که آنها هم بخشی از مقاومت است.
عبارت <قضایای بعدی > هم در نوبه ی خود دارای بار معنایی است و آن اینکه باید مقاومت در برابر دشمن در تمام زمینه ها استمرار یابد و دوست پنداشتن دشمن عاقلانه نیست.
رهنمود پایانی ایشان نیز بازهم تکرار و تاکید مجدد بر عدم اعتماد به آمریکای خبیث و هشدار ایشان بر نقض عهد و بد طینتی آمریکاست که این تکرار زیاد ذهن ها را به سمت افرادی میبرد که در سالهای اخیر به لطایف الحیلی در پی پاکسازی چهره ی کریه آمریکا بوده وهستند که از آن جمله به خاطرات فردی که گفته بود امام باحذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بوده است و….
در نامه ی فوق اگر بخواهیم یک معنی خارج کنیم قطعا چیزی جز توجه به دشمنی و بدعهدی دشمن و مخصوصا آمریکا نیست.
درپایان از طولانی شدن مطلب عذرخواهی میکنم.

انتهای پیام/ حمس

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 20 ژانویه 2016 - 8:47 ق.ظ

عالی یود احسنت؛ خدارو شکر به خاطر داشتن چنین رهبر فرزانه ای

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 20 ژانویه 2016 - 1:28 ب.ظ

سلام آقای سردبیر.یه سوال;اتاق عمل اول بهمن راه اندازی میشه
یا۲۲بهمن?

سردبیر پنج‌شنبه 21 ژانویه 2016 - 12:17 ق.ظ

با عرض سلام
اسماعیلی ندیمی رئیس علوم پزشکی رفسنجان در بازدیدی که از اطاق عمل بیمارستان انار داشت گفت: اطاق عمل بیمارستان انار در روزهای آینده آغاز بکار می کند و رسما فعالیت آن از بهمن ماه آغاز خواهد شد .
بر این اساس تاریخ خاصی برای آغاز بکار اطاق عمل بیمارستان اعلام نشده اما در روز های آینده این موضوع را پیگیری و نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی