یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

در روستای علی آباد انار بی بی فاطمه مادر ۸۰ساله ی نابینایی به تنهایی زندگی می کند که همسایگان او همچون پرستار عاشقانه ، بدون هیچ چشم داشتی جای خالی فرزندانش را برای او پر می کنند…

Screenshot_۲۰۱۶-۰۱-۲۰-۲۳-۵۱-۰۴

به گزارش انارما  ، در روستای علی آباد انار بی بی فاطمه مادر ۸۰ساله ی نابینایی به تنهایی زندگی می کند که همسایگان او همچون پرستار عاشقانه ، بدون هیچ چشم داشتی جای خالی فرزندانش را برای او پر می کنند.

رحماندوست مسئول کمیته امداد شهرستان انار در گفت و گو با انارما در خصوص عیادت از بی بی فاطمه که نابیناست گفت: در روستای علی آباد انار  ، بی بی فاطمه ذوالفقاری مادر نابینایی ۸۰ساله زندگی می کند که هیچ فرزندی ندارد اما آقای اکبری همسابه این مادر نابینا ، اطاقی را در خانه ای جداگانه در اختیار بی بی فاطمه قرار داده است و مرتبا اعضای خانواده او از این مادر عزیز پرستاری می کنند.

وی با تحسین رفتار پسندیده زنان روستای علی آباد انار در پرستاری از این مادر ۸۰ساله نابینا گفت: زنان این روستا بدون هیچ چشم داشتی هرروز به این مادر سر میزنند و علیرغم اینکه این مادر هیچ یک از آنها را نمی بیند اما به گرمی با او رفتار می کنند و جای فرزندانی که هیچ وقت این مادر نداشته است را برای او پر می کنند.

رحماندوست افزود: در قالب طرح بازدید از بیماران سالمندان در منزل بی بی فاطمه حضور یافتیم که بصورت سرزده تعدادی از زنان و همسایگان به دیدار بی بی فاطمه آمدند و سنت نیک صله رحم را به جا آوردند.

وی افزود: بی بی فاطمه همه آن همسایگان را علیرغم اینکه نمی دیدید می شناخت و با آنها با گرمی صحبت می کرد.

مسئول کمیته امداد شهرستان انار در پایان با اشاره به اهمیت سنت صله رحم  گفت: در بازدید هایی که از منازل مدد جویان کمیته امداد ما داریم بعضا با صحنه های زشت و زیبایی روبرو میشویم. از زشتی های تاسف برانگیز برخی از  این بازدید ها دیده میشود که مادر در شرایط بسیار سخت به تنهایی زندگی می کند و کسی از اعضای خانواده و بچه هایش به او سر نمیزنند و از زیبایی های این دیدارها که نمونه های آن بیشتر است دیدارمان با این مادر نابینای  علی آبادی بود که حضور همسایگان این مادر عزیز در کنار وی برای ما بسیار مسرت بخش بود.

Screenshot_۲۰۱۶-۰۱-۲۰-۲۳-۵۰-۴۴

Screenshot_۲۰۱۶-۰۱-۲۰-۲۳-۵۱-۰۴

Screenshot_۲۰۱۶-۰۱-۲۱-۰۰-۰۸-۱۲

Screenshot_۲۰۱۶-۰۱-۲۱-۰۰-۰۹-۱۸

Screenshot_۲۰۱۶-۰۱-۲۱-۰۰-۲۷-۴۷

Screenshot_۲۰۱۶-۰۱-۲۱-۰۰-۱۱-۳۲

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

عشق صلح دوستی پنج‌شنبه 21 ژانویه 2016 - 3:21 ق.ظ

زبیاترین انسان ها چشم ابی ها نبودند مدل ها نبودند بلکه انسان های بودند که از فاصله چندمتر بوی انسانیت برمشامت میرسید وهمین ساده زیستی تصویری منحصر به فرد از خودشان ایفا میکردند ….
واقعا دمت گرم

اناری پنج‌شنبه 21 ژانویه 2016 - 7:38 ق.ظ

خدا نگهدارشون باشه

ارش67 پنج‌شنبه 21 ژانویه 2016 - 3:04 ب.ظ

خدا خیرشون بده.

a.r.m شنبه 30 ژانویه 2016 - 1:37 ب.ظ

از او روزی ک من چشم باز کردمو یادم میاد یه پیر زنی تنها که هیچ کسیو نداشت تو ده زندگی میکرد که همه میگفتن عاشق عشقش بوده و چون بهش نرسیده دیگه هیچ وقت ازدواج نکرده و توی یه اتاق کاهگلی اخر خونه ی که کنار مسجد بود زندگی میکرد صاحب اون خونه خیلی ادم خوبی بود نکه اون بلکه همه اهالی ده خوب بودن یا حداقل برای اون پیرزن خوب بودن و دوستش داشتن . روزو شبو وقتو بی وقت زنای ده هرچی تو خونشون درست میکردن برای اون پیرزن هم میبردن من یادم هر کی مادر یا زنشو گم میکرد اولین جا خونه اون پیرزنه بود بخدا هنوز که هنوزه بعد بیست سال هر وقت مادرم گم میکنم اولین جا که میرم خونه اون پیر زنه .پیر زنی تنها که نودو چهار سال داره و تنها دلخوشیش رادیوشه.و هیچ وقتم از عشقش برا کسی نگفت و کسیم نمیدونه داستانه عشقش و تنهایش چیه هر چی هست اونو نودو چهار ساله تنها کرده .امیدوارم همیشه سالمو سلامت باشه این پیرزن مهربون ده(بی بی فاطمه جان ذولفقاری) و جای داره تشکر کنم از صاحب اون خونه (اقا یوسف اکبری) که واقعا مثل مادرش بهش خدمت میکنه امید وارم خداوند همیشه چنین ادمای بزرگی رو برای ما هدیه بده.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی