جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

۲۰ اسفند، سالروز تولد مردی از تبار غیرت و شجاعت است؛ فرمانده بزرگ سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی…

سردار قاسم سلیمانی

به گزارش انارما ، ۲۰ اسفند، سالروز تولد مردی از تبار غیرت و شجاعت است؛ فرمانده بزرگ سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی.

دشمنان ترسو و بزدل، او را به نام ژنرال سلیمانی می شناسند و دوستان، به واسطه نزدیکی و  صمیمیتی که با او احساس می کنند، “حاج قاسم” صدایش می کنند؛ سردار بزرگ سپاه اسلام در عرصه فرامنطقه ای.

اهل کرمان است؛ شهرستان رابر، روستای قنات ملک. در دفاع مقدس ۸ ساله، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله(ع) بود و در والفجر ۸ (فتح فاو)، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه خوش درخشید. پس از جنگ، سالها با باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر در شرق ایران و مرز افغانستان مشغول مبارزه بود و از سال ۱۳۷۹ تاکنون، با حکم فرماندهی معظم کل قوا، فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی شد.

ژنرال سلیمانی را بیرون از مرزهای ایران بیشتر از داخلی ها می شناسند. از لبنان و سوریه و عراق گرفته تا افغانستان و… مورد اعتماد جبهه بزرگ مقاومت قرار دارد و سخن او در بزنگاه ها، برای تمام رده های فرماندهی در محور مقاومت، حرف آخر به حساب می آید.

این روزها که داعشی های متوحش دست ساز آمریکا و اسراییل که با دلارهای نفتی سعودی و حمایت های آشکار ترکیه به عنوان یکی از بال های اسلام آمریکایی مشغول انحراف در اصل مبارزه هستند، حضور حاج قاسم برای نخستین بار در سال ها فرماندهی سپاه قدس، آشکار و رسانه ای شده است و انتشار تصاویر گاه و بیگاه وی که معمولا با آرامش و لبخندی برلب در رسانه ها، به ویژه فضای مجازی دست به دست می شود، یک تنه در برابر فعالیت سنگین رسانه ای داعش، خودنمایی می کند.

اگر می خواهید با اثرگذاری سردار سلیمانی را بیشتر آشنا شوید، کافی است تا یکبار، تلاش های نافرجام آمریکا علیه او را مورد بازخوانی قرار دهید:
– او را تروریست نامیده اند!
– در لیست تحریم ها قرار گرفته است!
– حاج قاسم را در انواع و اقسام پرونده های جنجالی و دردسر ساز متهم کرده اند!
– کنگره آمریکا به صراحت و به صورت رسمی پیشنهاد ترور او را مطرح کرده است!
– و…

اما واکنش سردار قاسم سلیمانی درباره پیشنهاد ترورش توسط کنگره آمریکا، جالب بود. او در سخنرانی اش در اجتماع ۵۰ هزار نفری بسیجیان کرمان گفت: “با این تهدیدات، رعب بر ما حاکم نمی‌شود و از خدا می‌خواهم شهادت در راه خودش را به دست دشمنان دین، نصیب من بگرداند.” آن پیشنهاد بی شرمانه در کنگره ایالات متحده و این واکنش حاج قاسم کافی بود تا موج سنگین “من هم قاسم سلیمانی ام” فضای مجازی داخل و خارج از کشور را درنوردد و کاربران در شبکه های مختلف اجتماعی، این عنوان و تصویری از سردار سلیمانی را برای خود انتخاب کردند و کمپین های مختلفی به راه افتاد و بدین ترتیب، پشتوانه مردمی یک فرمانده نظامی به تصویر کشیده شد.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-11-28 06:45:02Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

با این حال، روزنامه انگلیسی گاردین در مورد ژنرال سلیمانی می‏ نویسد: “حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات آمریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن کار افراد وفادار به سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند.”

آن مقام آمریکایی درباره حاج قاسم می گوید: “من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‏ خواهد”!

زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق آمریکا در افغانستان، معتقد است: “همانقدر که مقامات آمریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می‏ کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است.”

یک نماینده مجلس عراق درباره اخلاق حاج قاسم اظهار می دارد: “او فردی است که آرام سخن می‌گوید و منطقی و بسیار مودب است. وقتی با او حرف می‏ زنید، بسیار ساده برخورد می‏ کند. تا زمانی که پشتوانه او را نشناسید، نمی‏ دانید چه قدرتی دارد، هیچکسی نمی‏ تواند با او بجنگد.”

حاج قاسم

“جان ماگویر” افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مورد وی می‌گوید: “سلیمانی قدرتمندترین عامل در خاورمیانه (غرب آسیا) امروز است… با این حال کمتر کسی چیزی درباره وی شنیده است.”

نشریه آمریکایی نیویورکر» در سال ۹۲ در توصیف سردار سلیمانی می‌نویسد: “زمانی که سلیمانی در مجامع عمومی ظاهر می‌شود، تلاش می‌کند تا جلب توجه نکند و به ندرت صحبت می‌کند. او رفتاری از خود نشان می‌دهد که عرب‌ها به آن “خلب” می‌گوید، یعنی نوعی کاریزمای نهفته.”

یک مقام سابق ارشد عراقی هم حاج قاسم را اینگونه توصیف می کند: “زمانی که وارد اتاقی می‌شود که مثلا ۱۰ نفر در آن حضور دارند، او جلو نمی‌آید، همانجا در طرف دیگر اتاق بسیار آرام می‌نشیند. صحبتی نمی‌کند، نظری نمی‌دهد و تنها می‌نشیند و گوش می‌دهد و البته قطعا همه در آن اتاق تنها به او فکر می‌کنند.”

“دکستر فیلکینز” روزنامه‌نگار آمریکایی که درباره ژنرال سلیمانی تحقیقاتی به عمل آورده است، درباره وی نوشته: “چندین مقام خاورمیانه‌ای که برخی از آنها را یک دهه است می‌شناسم، از صحبت در مورد سلیمانی خودداری کردند… جاسوسان غربی جایگاه ویژه‌ای برای سلیمانی قائل هستند. او برای آنها دشمنی منفور اما تحسین‌ برانگیز است… زمانی که من در صحبت‌هایم با “مئیر داگان” رئیس سابق موساد نام سلیمانی را آوردم، او مکث طولانی‌ای کرد. بعد با لحنی کلافه و کنایه‌آمیز گفت او دوست خیلی خوب ماست! او تقریبا با همه بخش‌های حکومت ارتباط دارد. من او را از لحاظ سیاسی باهوش توصیف می‌کنم. او با همه رابطه دارد”

اگرچه حاج قاسم تلاش می کند تا در عرصه سیاست داخلی ایران حضور فعالی نداشته باشد اما در سال ۱۳۷۸ و در فتنه کوی دانشگاه ۱۸ تیر آن سال، یکی از امضاکنندگان نامه تهدیدآمیز فرماندهان سپاه به محمد خاتمی، رییس جمهوری وقت ایران بود.

از جمله اظهارنظرهای آشکار وی این جمله معروف است که لرزه بر جان شیطان بزرگ انداخت: “ملت ایران تنها ملتی در جهان است که لیاقت شکست تاریخی آمریکا را دارد.”

این روزها، دیگر کمتر فردی در ایران پیدا می شود که او را نشناسد. به عبارت دیگر، حاج قاسم سلیمانی همزمان تبدیل به یک چهره ملی و بین المللی شده است، قهرمان شجاع و البته مهربانی که مصداق کامل “اشداء علی الکفار و رحماء بینهم” شده است.

او، دشمن را می شناسد و به دشمنی او اعتقاد راسخ دارد. به همین جهت، هرگز هنگام مواجهه با دشمن، خنده برلب نمی آورد و برعکس، به فرموده حضرت امیرالمومنین، امام علی(ع)، جامه عمل پوشانده است آنجا که در جنگ جمل پرچم را به پسرش محمّد حنفیه داد، به او چنین فرمود: “کوه ها هم از هم بپاشند، تو از خود مپاش؛ دندان هایت را به هم بفشار؛ کاسه سرت را به خدا بسپار؛ پاهایت را چون میخ به زمین بکوب؛ به انتهای سپاهیان دشمن چشم بدوز و از تنگ نظری و دون‌همّتی چشم بپوش؛ و بدان که پیروزی بی گمان پیش خداوندِ سبحان است.”

و در مقابل، در مقابل نیروهای خودی، اعم از ایرانی و غیرایرانی، بشاش، صمیمی، خونگرم و مهربان است و اینگونه، توانسته اعتماد بین المللی جبهه بزرگ مقاومت را به خود جلب کند.

سردار سلیمانی

سخن درباره حاج قاسم بسیار است اما به جهت مصالح امنیتی، به جز معدود موارد آشکار فوق، آن همه را به فرصتی دیگر وامی نهیم و در سالروز تولد سرباز امام خمینی(ره) و امام خامنه ای، صمیمانه به حاج قاسم می گوییم: تولدت مبارک دلاور، خسته نباشی، دست حق به همراهت.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی