یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

بزرگداشت روز ۲۲ اسفند ادای دین معنوی و وظیفه ما در مقابل شهدایی است که با خون خویش عزت و آزادی و استقلال را به ما هدیه دادند. …

shahid-4

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ” انارما ” ما را چه رسد که با این قلم های شکسته و بیان های نارسا در وصف شهیدان، جانبازان و مفقودان و اسیرانی که در جهاد فی سبیل الله جان خود را فدا کرده اند و یا سلامت خویش را از دست داده اند، مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم. زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایه عزیزانی است که برای اعلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده اند.

شهید، باران رحمت الهی است که به زمین خشک جانها، حیات دوباره می دهد، عشق شهید، عشق حقیقی است که با هیچ چیز عوض نخواهد شد. شهید چشمه فیض الهی است که در دنیا پدیدار شده. شهید نگرشی است والا، خونی است جوشان، با نوری منور، و دلی لبریز از عشق به خدا، شهید آیینه تاریخ است.

خاکریزها، از شور و شوق جوانی شان، رونق یافته بود و بازار اخلاص، از هر زمانی گرم تر می نمود. باید باور کرد که در یلدای بلند عشق، جوان هایمان یک شبه ره صدساله پیمودند. سربازارن درون گهواره ها، در مکتب جماران، مشق عشق آموختند تا مصلحان عارفی باشند که معادلات پوچ دنیای تزویر را به سخره بگیرند و پیشانی بلند غیرت را به آفتاب همت خویش، نورباران کنند.

شهدا، همه تعلقات را از خود بریدند و خود را مسافر آسمان کردند، تا گذرگاه بودن دنیا را اثبات کرده باشند و راز آزادی را بربریدن از خویش ثبت نموده باشند.

۲۲اسفند روز بزرگداشت یاد شهیدان و روز پاسداشت اهدای حیات عزتمند به جامعه است . به فرموده امام (ره) “شهید اولین کسی است که وارد بهشت می شود” و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز فرمودند که “فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست” .

روز شهید نمادی در اجرای منویات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در مورد زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انجام این مهم باعث می شود شهدا را برای همیشه در ذهن مردم نهادینه کنیم و با بیان جایگاه شهید و شهادت و مرور ضرورت درس آموزی از این بزرگواران برای خودمان، این نسل و آیندگان بپردازیم.

صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۸ در زمانی صادر شد که هنوز جنگی صورت نگرفته بود و این نشان از اهمیت ویژه حضرت امام (ره) بر ادامه راه شهدای انقلاب و حمایت و تکریم از خانواده های ایثارگران داشت.

در سال ۱۳۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در  جلسه شماره ۵۴۴ این شورا  ۲۲ اسفند را روز بزرگداشت شهدا نام گذاری کرد و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

بنابراین بزرگداشت روز ۲۲ اسفند ادای دین معنوی و وظیفه ما در مقابل شهدایی است که با خون خویش عزت و آزادی و استقلال را به ما هدیه دادند.

“یادداشت:زارعی از منوجان”

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

م - ا شنبه 12 مارس 2016 - 11:36 ب.ظ

جهت شادی روح شهدا صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی