شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

حسین سلیمانی معلم بازنشسته اناری به مناسبت روز معلم ،یادداشتی اختصاصی برای انارما نوشته است:…

به گزارش انارما ، حسین سلیمانی معلم بازنشسته اناری به مناسبت روز معلم ،یادداشتی اختصاصی برای انارما نوشته است:

بسمه تعالی

حمد و سپاس خداوند رحمان که خلقت انسان را با تعلیم قرآن و سپس با آموزش اسماءالحسنی خود آغاز کرد. خدایی که همه چیز را بخاطر انسان و انسان را برای خودش خلق کرد. خدایی که خود اولین معلم انسان است و در این امر تعلیم (عَلَّمَ الْقُرْآنَ) از میان همه صفات جلیله خود ، صفت (الرحمن) را قرار داد.

گویا که این امر تعلیم باید با رحمانیت همراه باشد ، حتی اگر سراغ فرعون می روی باید با او به آرامی صحبت کنی (قَوْلًا  لَّیِّنا) و در ادامه این راه معلمانی را از خودشان برگزید تا راه هدایت را از طریق وحی به آنان آموزش دهد تا همه در صراط مستقیم حرکت کنند و به منزلگاه مقصود یا همان قرب الهی برسیم و کاملترین ،زیباترین ، شریف ترین و آخرین فرستاده خود (حضرت محمدی (ص) )را برای ما فرستاد.

من اکنون معلم هستم. احتمالا این راه را خودم انتخاب کردم و یا ناخودآگاه معلم شدم. در هر صورت باید شاکر خداوند باشم که این مسئولیت خطیر و ارزشمند را بر دوش من گذاشته و هر سال تعدادی از بهترین مخلوقاتش را که صفحه دلشان خالی از هر لطفی است در اختیار من قرار می دهد تا بدست من این بوستان پرگل ، مصفا و معطر شود و راه هدایت را از من بیاموزد .

و در این راه اگر یک نفر را صحیح و سالم به مقصود برسانی گویا همه انسان ها را به مقصد رسانده ای و  پاداش این کار را زمانی میگیری که میوه دلت پس از چندین و چندسال با تو رو به رو میشود و در برابر تو سر تعظیم فرود می آورد و بوسه بر دستانت می زند و میگوید فلانی دستت درد نکند ،متشکرم و آن لحظه است که میفهمی حاصل تلاشت خیلی از خودت بهتر شده ،خدارا شکر.

و چقدر زیان کرده ایم آن وقتی که این هدف مهم را فراموش میکنیم و فقط ریاضی ،زبان ،فیزیک و شیمی تدریس می کنیم در حالیکه تمام حرکات و عمل و رفتار و گفتار ما زیر ذره بین است و  به قول معروف دیگر حرفی برای گفتن نداریم.

و حاضر نیستیم درسمان را به آیه ای  و حدیثی  و شرح حالی کامل کنم یعنی فقط آموزش بدهیم بدون پرورش و نیازهای مادی در اول لیست باشد و نیاز های باطنی و معنوی فراموش شوند و معمولا چنین معلمینی خیلی زود فراموش می شوند.

خیلی ها این آیه را ساده معنی می کنند (لیس للانسان الا ما سعی ) و هرکس تلاشی کند بدست می آورد. در حالیکه حرف (لام) در للانسان مهم ترین کلمه است.

نه خانه ای ،نه آپارتمانی ،نه مالی و نه ملکی انسان را همراهی نمی کند چرا که همراه ما خوبی ها ،بدی ها ،ارزش ها و رفتار ماست که تا قیامت با ما باقی می ماند.

 حسین سلیمانی_ ۱۲اردیبهشت ۹۵

انتهای پیام/

chanal

دیدگاه کاربران

معلم یکشنبه 1 می 2016 - 9:08 ق.ظ

سلام بر معلم عزیزم جناب آقای سلیمانی که با تلاش و تعلیم ایشان هم اکنون خود نیز معلم و ادامه دهنده راه ایشان هستم روز معلم را به ایشان و سایر معلمان تلاشگر تبریک و شادباش عرض می نمایم

قطره یکشنبه 1 می 2016 - 9:29 ق.ظ

بادرود وبا سلام انچه راگفتی معروف است به خود ودیگر من ای همام
تا زخودخواهی واجبار ومنیت دور شود از سر بگیرد زندگی را صبح وشام
الله واعلم بالصواب ….حرکت از بهر خدا داده به ما هر روز جواب
ذکر بسم الله .سلام باصبر زگل سازد گلاب
زده در جا توی معروف سوختن وساختن عذاب
درد خود نشناختنم درلحظه شد پر رنگ سراب
دیگران را رد وتائید میکنم از خود میسازم شهاب
بار خدایا توببخشای دامن خاکی من گشته مذاب
باتشکر ازانان که به من فرصت حرکت داده وباصبر وپذیرش فرصت اشتباه
ودعا کرده واز خدا برایم طلب زندگی خوب وامرزش اخرت محبت را من فراموش نمیکنم ومزد محبت را خدا انشا الله خواهد داد ..اجرکم عندالله به امید فردائی بهتر .والسلام

اردلان یکشنبه 1 می 2016 - 11:41 ق.ظ

سلامی به گرمی دستانت معلمم
من تشکر میکنم از آقای سلیمانی و کلیه معلمان که حق بزرگی بر گردن من دارند و آقای سلیمانی در دبیرستان قدیری مدیر من بودند و آخرین سال معلمی اش رو با ما بودند
یادش بخیر از اون روزها سه چهار سال میگذرد و من و ما دانش آموزان خاطرات تلخ و شیرینی با هم داشتیم که الان همون ها شده یه خاطره ی شیرین و به یادموندنی .یادمه یه روز صبح اقای سلیمانی واسه ی صبحگاه ما رو به بالای قلعه بردند که اونجا بعد از قران و دعا و ورزش یه حرفی زدند که من هنوز که چهار پنج سال ازش میگذرد یادم نمی رود گفتند: من حدود بیست و هشت سال هست معلمم و این سال ها مثل یه چشم به هم زدن تمام شدند تلاش کنید که این عمر شما هم میگذرد و وقتی به خودمان میاییم میبینیم که دور شده و وقتش گذشته

(((دوستت دارم معلمم ))))و دستانت رو می بوسم

ف.ص یکشنبه 1 می 2016 - 1:27 ب.ظ

دایی جان روزت مبارک …

سجاد سه‌شنبه 3 می 2016 - 2:32 ب.ظ

فراتر از یک انسان

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی