یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

معاون وزیر جهاد کشاورزی چگونه و با کدام ابزار سنجیده‌ است که در هشت سال (از سال ۸۴ تا ۹۲) این مقدار آب از بین رفته است، ای کاش ایشان محاسبات منطق‌پسند خود را ارائه می‌کردند. …

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انارما به نقل از فارس ، سید حسین صابری از فعالان و  نخبگان سیاسی شهرستان انار در استان کرمان به شمار می‌رود، وی معاون استانداران کرمان و قم و استاندار اردبیل، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه مدیریتی خود دارد، صابری سابقه مدیریت بنیاد مسکن کرمان، دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان و شهرداری کرمان را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد.
وی در یادداشتی نقدی بر اظهارات فاقد سند معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد «از بین رفتن ۱۱۵ میلیارد مترمکعب آب در دولت گذشته» داشته است.
در ستون خبر صفحه پنج شماره ۶۲۰۱ روزنامه ایران ارگان رسمی دولت، مطلبی با عنوان «‌از بین رفتن ۱۱۵ میلیارد متر مکعب آب در دولت گذشته» به چشم خورد که به دلیل حساسیت و اهمیت موضوع مطلب را به طور کامل خواندم و لازم دانستم که برای تنویر افکار عمومی و دقت بر نادرستی اعداد و ارقام اشاره و اصلاح ذهن معاون وزیر چند نکته را یادآور شوم.
معاون وزیر چگونه و با کدام ابزار سنجیده‌ است که در هشت سال (از سال ۸۴ تا ۹۲) این مقدار آب از بین رفته است، ای کاش ایشان محاسبات منطق‌پسند خود را ارائه می‌کردند.
معاون وزیر کشاورزی اشاره کرده که در دولت قبل این مقدار آب غارت شده، اما نگفته چه کسی و چگونه غارت شده است.
وی اشاره کرده که میزان منفی آب زیرزمینی در پایان دولت هشتم ۶٫۵ میلیارد مترمکعب بوده در حالی که در دولت گذشته و تا سال ۹۲ به حدود منفی ۱۱ میلیارد مترمکعب رسید.
حال قضاوت بفرمایید بر فرض صحت ارقام و اعداد اعلام شده از جانب معاون وزیر جهاد کشاورزی ۴٫۵ میلیارد مترمکعب آب چگونه به ۱۱۵ میلیارد مترمکعب تبدیل می‌شود، این هم از ابتکارات این دولتمرد است که ۴٫۵ میلیارد را ۱۱۵ میلیارد قلمداد می‌کند.
جالب است، وی اضافه کرده که «اگر با حسابی ساده بیلان منفی حدود ۶ میلیارد مترمکعبی تا حدود ۱۱ میلیارد مترمکعبی را در این سال‌ها محاسبه کنیم به همین عدد یعنی ۱۱۵ میلیارد مترمکعب می‌رسید.
مشار‌الیه اعلام کرده که طی سال‌های دولت گذشته حدود ۳۵۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز حفر شده است به راستی این حجم چاه غیرمجاز کجاست، برقی ‌است یا گازوئیلی، تشکر می‌شود که ایشان آمار ریز استانی را اعلام بفرمایند، یعنی هر استان اعم از کوچک یا بزرگ به طور متوسط حدود ۱۱۶ هزار و ۶۶ حلقه چاه.
معاون وزیر کشاورزی در ادامه و خاتمه بحث خود اضافه کرده که در قالب برنامه ششم توسعه حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب آب صرفه‌جویی کنیم و به سفره‌های آب زیرزمینی باز گردد از کجا و چگونه آن هم شبیه معجزه است.
البته خیلی تعجب‌آور نیست، چرا که از این گزارشات فراوان است و کسی هم نمی‌پرسد، چرا.
یادم می‌آید که روز پس از امضا و اعلام رسمی برجام در عین اینکه روز تعطیل بود، اعلام شد یک هزار ال‌سی باز شده و اوج رونق تجارت را نشان می‌داد.
حال چگونه باید پاسخ آن را در گزارشات و آمارهای عدیده و ضد و نقیض اعلام شده در بخش‌های مختلف پیدا کرد.
انتهای پیام/

chanal

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگي دوشنبه 2 می 2016 - 11:28 ق.ظ

….بهترین وزیرکابینه دکتر روحانی درخصوص اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتیمایید آقای دکترحجتی بودندوبس…

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی