سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

سخنگوی دولت: آن مواردی را که مجلس شورای اسلامی در قالب حذف ۲۴ میلیون نفر افراد پردرآمد مطرح کرد در دستور کار ماست و ۳ میلیون نفری که یارانه آنان حذف شد جزو آن بود.

نوبخت: آن مواردی را که مجلس شورای اسلامی در قالب حذف ۲۴ میلیون نفر افراد پردرآمد مطرح کرد در دستور کار ماست و ۳ میلیون نفری که یارانه آنان حذف شد جزو آن بود.

به گزارش انارما به نقل از تسنیم ، نوبخت درباره قانون بودجه و حذف ۲۴ میلیون نفر افراد پردرآمد و دونرخی شدن بنزین هم گفت: آن مواردی را که مجلس شورای اسلامی در قالب حذف ۲۴ میلیون نفر افراد پردرآمد مطرح کرد در دستور کار ماست و ۳ میلیون نفری که یارانه آنان حذف شد جزو آن بود.

وی افزود: طبق این قانون دولت اجازه تشخیص نیازمند را دارد ضمن اینکه پولهای ناشی از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد به دولت می‌تواند کمک کند.

نوبخت ادامه داد: سالانه حدود ۴۲هزار میلیارد تومان و هر ماه ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم که رقم سنگینی است.

وی با تأکید بر اینکه دولت مناسب نمی‌داند از سفره مردم بزند و از پول آن استفاده کند، گفت: اجازه نداریم یارانه نیازمندان را حذف کنیم.

نوبخت افزود: ‌دولت یارانه هر کسی را که تشخیص دهد درآمد بالایی دارد و مستحق این دریافت نیست قطع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قانون افراد ثروتمند را کسانی دانسته که درآمد بالای ۳۵ میلیون تومان در سال دارند، گفت: افرادی را که این درأمد را دارند اما در شهرهای بزرگ مانند تهران زندگی می‌کنند و دانشجو دارند و مستأجر هستند نمی‌توان ثروتمند قلمداد کرد.

نوبخت تأکید کرد: یارانه افراد نیازمند قطع نمی‌شود.

وی درباره ۲نرخی کردن بنزین هم گفت: دولت اساساً دونرخی بودن را در یک شرایط اقتصاد سالم، فسادآور می‌داند و با دونرخی کردن بنزین مخالف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان “به اقتصاد رقابتی و حضور بخش خصوصی معتقد هستیم” افزود: اینکه قیمت یکی از عوامل تعیین کننده است بخشی از اصول ما است اما دولت باید نظارت لازم را داشته باشد و ضمن حمایت از تولید کنندگان باید حمایت از مصرف کنندگان را هم جزو وظایف خود بدانیم.

نوبخت با ابراز اینکه نهادهای قیمت‌گذار سوسیالیستی نیستند و در همه جای جهان وجود دارند، گفت: مالکیت و مدیریت باید به‌عهده بخش خصوصی و دولت باید در جایگاه سیاست گذاری و نظارت باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌شود نظام بانکی را به‌خاطر نرخ سود واقعی مورد انتقاد قرار داد که انگیزه تولید را کور کرده است، گفت: باید به نظام بانکی در جهت اصلاح کمک کرد.

نوبخت اظهار کرد: اکنون بانک‌ها نه‌تنها سود تسهیلات را دریافت نمی‌کنند بلکه در برخی موارد به‌علت مطالبات معوق نمی‌توانند اصل آن را هم دریافت کنند بنابراین باید به نظام بانکی کمک کنیم تا مطالبات معوقه را دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه دولت، یکی از بدهکاران معوقات بانکی است اضافه کرد: تلاش می‌کنیم بدهی‌های دولت را تسویه کنیم و سرمایه بانک‌ها را افزایش دهیم.

نوبخت گفت: باید بانک‌های ما اعتبار لازم را داشته باشند تا بانک‌های خارجی با آنها معامله کنند.

وی تأکید کرد: باید به بانک‌ها کمک کنیم، به همین علت تبصره‌های ۱۹ و ۲۰ در قانون بودجه آمد اما متأسفانه هر دو تبصره که به نظام بانکی ما و تسویه بدهی دولت به نظام بانکی کمک می‌کرد حذف شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: امیدواریم در مجلس دهم بتوانیم نظام بانکی را اصلاح کنیم تا قدرت لازم را برای ارائه تسهیلات داشته باشد.

نوبخت با ابراز نارضایتی از نوع تعامل نظام بانکی با بخش تولید گفت: دولت باید به نظام بانکی کمک کند تا خواسته‌ها و رضایت تولیدکنندگان فراهم شود و تسهیلات به‌آسانی و با قیمت ارزان در اختیار آنان قرار گیرد و تولیدات داخل در عرصه صادرات، رقابتی شود.

وی افزود: بانک مرکزی به نقاط ضعف و قوت نظام بانکی آگاه است.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش ۱۲درصدی حقوق کارکنان دولت در سال ۹۵ گفت: حقوق بازنشستگانی که کمتر از یک و نیم میلیون تومان در ماه است تا ۲۰ درصد هم افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام//*

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا شنبه 28 می 2016 - 1:52 ب.ظ

یارانه حق تمام مردم ایران است

ناشناس دوشنبه 30 می 2016 - 10:06 ق.ظ

یارانه حق رییس و روسا است

ناشناس چهارشنبه 1 ژوئن 2016 - 11:03 ق.ظ

فقط حواستون باشه سرتون کلاه نره،حذف یارانه به تصویب مجلس هست و ربطی به دولت روحانی نداره،این کارا فقط با هدف تخریب دولت روحانیه.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی