شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

به گزارش انارما ، علی لاریجانی در گفتگو با شبکه المیادین لبنان گفت:: کری می‌گوید ما بیانیه داده‌ایم و این بانک‌ها خود راضی به مراوده نیستند در حالی که ما می‌دانیم در عالم سیاست بیانیه داده و در زیر کار دیگر می‌کنند. آمریکایی ها در موضوع برجام بد عهدی کردند رئیس مجلس با اشاره به […]

به گزارش انارما ، علی لاریجانی در گفتگو با شبکه المیادین لبنان گفت:: کری می‌گوید ما بیانیه داده‌ایم و این بانک‌ها خود راضی به مراوده نیستند در حالی که ما می‌دانیم در عالم سیاست بیانیه داده و در زیر کار دیگر می‌کنند.

آمریکایی ها در موضوع برجام بد عهدی کردند

رئیس مجلس با اشاره به دیگر اولویت کشور در بحث اقتصادی گفت: بد عهدی آمریکایی ها در موضوع برجام باعث شده بانک های آمریکایی  نتوانند با بانک های ما وارد تعامل شوند بنابراین آنها کم کاری کرده و درست کار خود را انجام ندادند.

وی ادامه داد: ما نیازمند بیانیه نیستیم، آقای کری می‌گوید ما بیانیه داده ایم و این بانک ها خود راضی به مراوده نیستند در حالی که ما می دانیم در عالم سیاست بیانیه داده و در زیر کار دیگر می‌کنند از این رو ما احتیاج داریم که این فعل اقتصادی صورت بگیرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها در موضوع برجام با مسائل بانکی مقصرند گفت: اگر این مسئله حل نشود به طور حتم مشکل برای آنها ایجاد خواهد شد یعنی وقتی مسائل اقتصادی ایران مطابق برجام حل نشود یعنی آمریکایی ها به توافقاتشان عمل نکرده اند از این رو ممکن است به تجدید نظر برسد.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما فعلا به دنبال این هستیم که از مسیری که در برجام آمده اختلافات حل شود اما شرایط داخلی ایران می تواند تغییر کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه در موضوع برجام به وضوح آمده که اگر طرفی به تعهدات خود عمل نکند چگونه خواهد شد افزود: ما خواهان اجرای برجام از مسیرهای تعیین شده هستیم.

وی با بیان اینکه فیمابین ما و امریکا مشکلات زیادی وجود دارد تصریح کرد: ما نمی خواهیم مشکلات مسیر غیرمعقول حل شود.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکا در ایجاد طالبان و داعش نقش داشته است افزود: این برای کشوری چون آمریکا تأسف آور است اما آنها اکنون می گویند ما با آنها مبارزه می کنیم.

کشمکش های هسته‌ای را از مسیر معقول حل می‌کنیم/ ایران پاسخ مکر های آمریکا را خواهد داد

وی ادامه داد: تلاش ما در موضوع هسته ای این بوده که سال ها کشمکش در این موضوع را از مسیر معقول حل کنیم از این رو من فکر می کنم پایه کارهای آینده در این مسأله است که چگونه موضوع هسته ای پیش برود طبعا اگر آنها بخواهند در این موضوع سوء استفاده کرده و مکری به خرج بدهند ایرانی ها پاسخشان را خواهند داد.

اگر آمریکایی ها تخطی کنند دست به کار می شویم

رئیس مجلس تأکید کرد: اگر آمریکایی ها در موضوع هسته ای تخطی کنند ما برای فهماندن راه درست به آنها دست به کار خواهیم شد البته اکنون لازم نیست بگویم چه کاری اما روی راه‌های مختلفی فکر کرده‌ایم.

اوباما؛ امیدی را که در ابتدا ایجاد کرده بود به یاس تبدیل کرد

لاریجانی در پاسخ به سوالی در خصوص ریاست جمهوری اوباما و آمریکا و اینکه وی برخلاف دیگر رئیس جمهورهای این کشور بدون دخالت دادن نیروهای نظامی توانسته در منطقه نفوذ کند گفت: از این منظر ممکن است اوباما موفق تر و عاقلانه تر عمل کرده باشد اما باید بدانیم مشکلاتی هم بوجود آورده که ناامیدی رخ داده نتیجه این اقدامات است زیرا وی ابتدا امیدی را به ویژه در خصوص روابط با مسلمانان ایجاد کرد که بعد به یأس تبدیل شد.

آمریکا در رفتار سیاسی خود تعادل ندارد

رئیس مجلس با اشاره به دو نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب افزود: رویکرد ایران واقع بینانه بود و می خواست آنها را تست کند اما وقتی حوادث ۸۸ رخ داد یک مرتبه آنها فرمانشان را عوض کرده و رفتار خصمانه ای نشان دادند و این نشان داد که آنها تعادلی در رفتار سیاسی خود ندارند.

وی ادامه داد: در مورد مسال تروریستی در عراق وقتی داعش کل عراق را به هم ریخت اینها فقط سخنرانی و تماشا کردند، آمریکایی ها فکر می کردند در عراق دموکراسی ایجاد کرده‌اند اما اگر ایران به کمک دولت بغداد نمی شتافت معضلات بسیاری رخ می‌داد.

لاریجانی با بیان اینکه ایران صادقانه در کمک به کشورهای منطقه ورود کرده است گفت: آمریکایی ها در بسیاری از مسائل منطقه تنها به شعار بسنده کردند.

رئیس مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات آقای ترامپ گفت: در مورد آقای ترامپ هنوز ارزیابی روشنی نداریم زیرا حرف های وی متفاوت بوده و روشن نیست.

وی ادامه داد: گرچه جریان های حذبی برای خود چارچوب هایی دارند اما حرف های ترامپ متفاوت است ما در مورد کاندیداهای دموکرات نمی توانیم پیش بینی کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه راهی که مردم منطقه انتخاب کردند راه نسبتا روشنی است افزود: تصور من این است که حدود یک دهه است که روشن بینی در منطقه به وجود آمده و یک جهش سیاسی رخ داده است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه جوانان از تحولات وجهش های سیاسی منطقه آگاه هستند و نسبت به آنها درک دارند تصریح کرد: با تبلیغات نمی توان بر آنها تاثیر گذاشت مگر بتوان به خواسته های آنها جامه عمل پوشاند.

منبع: خانه ملت

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی