جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

عصر دوشنبه ۱۴تیرماه به مناسبت روز ملی شهرداری ها ،نشست خبری علی رحیمی شهردار انار به همراه صوراسرافیل معاون عمرانی و عبدالرضایی معاون مالی و امور اداری با اصحاب رسانه شهرستان انار برگزار شد…

عصر دوشنبه ۱۴تیرماه به مناسبت روز ملی شهرداری ها ،نشست خبری علی رحیمی شهردار انار به همراه صوراسرافیل معاون خدمات شهری و عبدالرضایی معاون مالی و امور اداری با اصحاب رسانه شهرستان انار برگزار شد.

 به گزارش انارما ، مشروح این نشست خبری در ذیل آمده است:

در سال گذشته شورای شهر ۱/۵میلیارد تومان برای آسفالت معابر سطح شهر انار اختصاص داد

علی رحیمی ابتدا در خصوص وضعیت آسفالت معابر سطح شهر انار گفت: در سال گذشته شورای شهر  ۱/۵میلیارد تومان برای آسفالت معابر سطح شهر انار اختصاص داد که با توجه به شرایط مالی شهرداری انار محقق شدن این میزان بودجه قدری سخت بود و به همین دلیل بر اساس اختیاری که شورای شهر به شهرداری در صورت محقق نشدن این میزان بودجه داده بود. شهرداری مبلغ ۷۷۰میلیون تومان را برای درآمدزایی از طریق فروش زمین اختصاص داد.

وی افزود: در سال گذشته قریب۹۵۰میلیون تومان آسفالت در شهر انار انجام شده است و در تلاشیم تا این رویه در سال جدید نیز ادامه یابد اما بحث مشکلات مالی شهرداری انار نیز ممکن است قدری فرایند آسفالت معابر سطح شهر انار را با کندی رو به رو کند.

IMG_1614

تا شعاع ۷۰۰متر اطراف امامزاده جزو حریم قانونی طرح هستند

شهردار انار در ادامه در خصوص مجوز تغییر کاربری اراضی اطراف امامزاده محمدصالح(ع) انار با توجه به طرح جامع تفصیلی شهر گفت: تا شعاع ۷۰۰متر اطراف امامزاده جزو محدوده شهری محاسبه شده است و مراتب تفکیک و واگذاری این زمین ها در حال انجام است اما در قسمت اراضی بیش از شعاع ۷۰۰متر که خارج از محدوده شهر  اما در محدوده حریم قانونی  هستند ، ۱۱کاربری از سوی شورای عالی معماری شهرسازی برای آنان ابلاغ شده که باید  مراحل کسب مجوز ساخت و ساز طی شود و یقینا شهرداری با بحث حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرقانونی در این زمینه برخورد قانونی خواهد داشت.

وی درخصوص ساخت و ساز غیرقانونی در سطح شهر گفت: بنده معتقدم از زمان حضورم بعنوان شهردار در انار قوانین ساخت و ساز در سطح شهر رعایت شده است و اگر تخلفی هم صورت گرفته در کمیسیون ماده ۱۰۰که هر دوماه یکبار تشکیل میشود مطرح شده و رای نهایی صادر شده که به دنبال آن  با متخلفین نیز برخورد قانونی شده است.

IMG_1641

شهرداری با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی برخورد قانونی خواهد کرد

در ادامه کاظم صوراسرافیل معاون خدمات شهری شهردار انار در خصوص وضعیت پنجشنبه بازار انار گفت: وضعیت پنجشنبه بازار نسبت به چندین سال گذشته که به نوعی آشفته بازار بود ساماندهی شد  و با پیگیری های شهرداری بعد از در نظر گرفتن مکان دائمی برای آن ،  به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه شهرداری از احداث پنجشنبه بازار سودی نمی برد گفت: تنها در جهت رفاه حال همشهریان و تثبیت قیمت ها پنجشنبه بازار با حمایت های شهرداری فعالیت می کند و مطمئنا ادامه فعالیت این نهاد ، به معنای صرفه اقتصادی داشتن برای شهرداری نیست.

صوراسرافیل با گلایه ای از اصحاب رسانه گفت: رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی تخلیه مناسب نخاله های ساختمانی و پسماند های پسته در فصل پسته چینی و میزان رضایت مندی شهروندان از فعالیت پنجشنبه بازار قدری ضعیف کار کرده اند که می طلبد بیشتر در این زمینه اطلاع رسانی شود.

معاون خدمات شهری شهردای انار با اشاره به برخورد قانونی شهرداری با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی در سطح شهر گفت: شهرداری با استناد به بندهای قانونی با تهدید کنندگان بهداشت عمومی در سطح شهر از جمله کسانی که در داخل شهر دام و طیور نگهداری می کنند و یا کسانی که فاضلاب در داخل کوچه و خیابان رها می کنند برخورد قانونی خواهد داشت.

IMG_1621

تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاومتی است

شهردار انار در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در سال های گذشته این فرمایش رهبری تنها در حد حرف روی زمین مانده بود و از سوی دستگاه های مسئول عملی نمی شد اما اکنون شرایط بگونه ای است که تنها راه برون رفت از شرایط نامساعد اقتصادی ، اجرای اقتصاد مقاومتی در مجموعه شهرداری و سایر نهاد های شهرستان و کشور است.

وی افزود: سیاست کنونی تخصیص بودجه به شهرداری ها صرفه پروژه محوری است بدین معنی که بودجه تنها به طرح های مرقوم به صرفه ای که شروع شده اختصاص می یابد و بر همین اساس شهرداری انار نیز با مدیریت هزینه ها همچون دوسال گذشته باید درآمد زایی کند.

IMG_1631 - Copy

اجرای طرح زوج و فرد جمع آوری زباله ،سالانه بیش از۲۰۰میلیون صرفه جویی برای شهرداری خواهد داشت

رحیمی با تمجید از همکاری مردم در بحث جمع آوری زباله های شهری بصورت طرح زوج و فرد گفت: با اجرای این طرح شهرداری انار سالانه قریب به ۲۰۰میلیون تومان صرفه جویی در مدیریت مصرف خواهد کرد .

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح جمع آوری زباله ها بصورت زوج و فرد تا یک ماه آینده گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا آغاز میشود و شهرداری با پرداختن مبلغی و یا اعطای وسایلی به شهروندان ، آنها را به تفکیک زیاله های مختلف از یکدیگر سوق خواهد داد.

در زمینه پرداخت عوارض از سوی شهروندان با مشکل روبه رو هستیم

علی رحیمی با بیان اینکه شهرداری انار یک نهاد عمومی غیر دولتی است گفت: بر همین اساس شهرداری درآمدی بغیر از دریافت عوارض از شهروندان ندارد که این گلایمندی از رسانه های فعال انار وجود دارد که درزمینه فرهنگ سازی  پرداخت عوارض شهری توسط مردم بیشتر کار کنند.

وی افزود: شهرداری با اعتمادسازی که از طریق کارکردن برای مردم در سطح شهر داشته است این اطمینان را برای مردم ایجاد کرده که یقینا پرداخت عوارض به موقع توسط آنها در زمینه پیشرفت و آبادانی سطح شهر انار هزینه خواهد شد اما متاسفانه همچنان در زمینه پرداخت عوارض از سوی شهروندان با مشکل روبه رو هستیم که امیدواریم با اطلاع رسانی رسانه ها در این زمینه ، از این پس همکاری بیشتر مردم را شاهد باشیم.

IMG_1633

راه اندازی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری انار در آینده ای نزدیک

رحیمی با بیان اینکه  شهرداری انار سیاسی نبوده و پایبند به هیچ جناح و حزب سیاسی نیست گفت: همواره سعی کرده ایم در زمینه پیشرفت شهر با تمامی قوا و احزاب همکاری سازنده داشته باشیم .

وی در خصوص فعالیت های فرهنگی از راه اندازی سازمان فرهنگی و هنری در شهر انار در آینده ای نزدیک خبر داد  گفت: ساختمان قدیمی مدرسه شهیدصدوقی با مکاتبات صورت گرفته به شهرداری انار واگذار می گردد و احداث فرهنگ سرا در این مکان از اولین اقداماتی است که در زمینه راه اندازی سازمان فرهنگی هنری آغاز خواهد شد .

وی در پایان از حضور پرشور و دلگرام کننده شهروندان در روز های اکران اولین فیلم سینمایی در سالن تالار شهر تقدیر و تشکر کرد و گفت: مطمئنا این حضور پرشور موجب دلگرمی بنده و سایر همکارانم در مجموعه شهرداری در زمینه استمرار فعالیت های فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی