پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

جلسه شورای آرد و نان صبح دیروز سه شنبه با حضورحجت‌الله قنبری، معاون اداره کل غله استان کرمان و در معیت نانوایان اناری در فرمانداری برگزار شد…

 جلسه شورای آرد و نان صبح دیروز سه شنبه با حضورحجت‌الله قنبری، معاون اداره کل غله استان کرمان و در معیت نانوایان اناری در فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش “انارما،در این جلسه  علیزاده معاون فرماندار انار در خصوص کیفیت و ماندگاری نان گفت: اعتراضاتی مخصوصا در مورد ماندگاری نان کرنو وجود دارد مبنی بر اینکه این نان خیلی زود بو میگیرد و بیات میشود که این بحث از طرفی به کم شدن سبوس آردها ارتباط داده شده است که باید دید این موضوع واقعیت دارد یا خیر.

در ادامه یکی از نانوایان رطوبت داشتن آرد ها را به دلیل روی هم چیدن تعداد زیاد کیسه های آرد علت بوگرفتگی نان عنوان کرد و گفت:این دو مشکل یعنی رطوبت آرد و بوگرفتگی نان با هم مرتبط است که نیاز است مسئولین برای افزایش کیفیت آرد چاره ای بیندیشند.

photo_2016-08-03_02-50-25

در این جلسه علت تیرگی آرد داشتن سبوس بالای آرد عنوان شد که این موضوع بدین معنی است که تیرگی آرد هیچ گونه مشکلی ندارد و بلکه مفید نیز می باشد که نیاز است این موضوع بین مردم فرهنگ سازی شود که تیرگی آرد مشکلی در کیفیت نان ایجاد نخواهد کرد.

همچنین تعدادی از نانوایان از آرد استفاده شده در نانوایی های آزاد انتقاد کردند و گفتند: نانوایی های سنگگ از آرد ستاره که نان را سفید تر می کند و از املاح کمتری برخوردار است استفاده می کنند که در واقع مردم را با پخت نان های سفیدتر فریب می دهند که نیاز است مسئولین از استفاده آن نانواها از آرد ستاره جلوگیری کنند.

یکی از نانوایان گفت: نانوایی های آزاد هرزمان ،هرمواد و هرقیمتی که میخواهند نان را میفروشند که از مسئولین امر میخواهیم این موضوع را بررسی و به گونه ای ساماندهی کنند.

photo_2016-08-03_02-50-19

قنبری در ادامه پس از استماع صحبت های نانوایان برای پیگیری خواسته های معقول آنها قول مساعد داد و گفت:دوره های آموزشی برای نانوایان نیز مرتبا باید برگزار شود تا همراه با بهبود کیفیت آرد ،نانوا نیز کارش بهبود پیدا کند.

وی در خصوص وضعیت نانوایی های آزاد هم قول پیگیری داد و گفت: اینکه نانوایی از آرد ستاره استفاده می کند تا نانش روشن تر باشد پذیرفته نیست و قابل پیگیری است.

photo_2016-08-03_02-50-12

خبر مرتبط :

کیفیت نامطلوب نان های دولتی صدای مردم انار را درآورده است

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی