شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

نتایج کنکور سراسری سال ۹۵ اعلام شد و نام «نجمه محمدباقری» با رتبه ۴۰ در کنکور ریاضی و فیزیک در اصلی‌ترین آزمون علمی سالانه کشور عنوان شد.

به گزارش ” انارما” نتایج کنکور سراسری سال ۹۵ اعلام شد و نام «نجمه محمدباقری» با رتبه ۴۰ در کنکور ریاضی و فیزیک در اصلی‌ترین آزمون علمی سالانه کشور عنوان شد.

حال خبرنگار پایگاه خبری انارما به بهانه این رتبه و افتخار شهرستان انار و همچنین حافظ کل قرآن به سراغ او رفته گزارشی تهیه کرده تا از نحوه مطالعه و حس خوب او پس از اعلام نتایج کنکور و پیروزی در این ماراتن نفس‌گیر بیشتر بدانیم.

انارما ؛ لطفأ خودتان را بیشتر معرفی کنید؟

نجمه محمدباقری متولد تیرماه ۱۳۷۷ ساکن شهر انار که تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در مدرسه یزدیان (حافظ) و نمونه بافقی زاده شهر انار و دبیرستان نیز در مدرسه حضرت زینب(س) را گذراندم که هم اکنون رتبه ۴۰ کنکور ریاضی فیزیک را بدست آوردم.

  • انتظار کسب این رتبه را داشتید؟

در طول سال که تلاش کردم هدفم این بود که بتوانم رتبه برتر را کسب کنم و فقط به هدفی که داشتم و میخواستم متمرکز شدم حتی در آزمون های آزمایشی که ثبتنام کردم و امتحان دادم رتبه منطقه ۲۰ را کسب کردم وهمه دانش آموزان و معلمان به آسان بودن آزمون اذعان داشتند و خود احتمال رتبه زیرصد را داشتم و وقتی رتبه ۴۰ کنکور را متوجه شدم شگفت زده شدم.

  • خودتان چگونه از رتبه ۴۰ ریاضی با خبر شدین؟

من و خانواده مشهد مقدس بودیم شب که از طریق سایت ها رسانه ها از نتایج کنکور مطلع شدم خودم وهمچنین خانواده ام کنجکاو از این که چه رتبه ای را کسب کرده ام را داشتیم و سریعا وارد سایت سنجش شدم که بدلیل ترافیک بالا طول کشید و بالاخره مادرم موفق شد و با خوشحالی رتبه ام را برایم خبر داد.

  • تاریخی که خود را برای کنکور آماده کردید؛ روزانه چند ساعت درس می خواندید؟راز موفقیت خود را چه می دانید؟

من آمادگی ام از بعد عید سال تکمیل شد بدین صورت بود که دروس جدید دیگه ای نداشتم و مرتب مراحل مرور و تست زنی را مدنظر داشتم و روزانه  بین ۷تا ۱۲ساعت مطالعه داشتم که بعد از تعطیلی مدارس ۱۲ ساعت مفید مطالعه دروس را در برنامه ام قرار میدادم  و همچنین راز موفقیت را  اول توکل به خدا و بعد کمک پدر و مادرم وبعداز این دو حفظ قرآن بود که گیرایی مطالب را برایم دوچندان کرد حتی در بعضی مواقع که توانستم به خوبی درسم را سریع یادبگیرم مدیون حفظ قرآن میدانستم  ،  مطالعه دقیق ،تست زنی و  تقویت روحیه خودباوری هم خالی از لطف نبود.

  • با توجه به اینکه حافظ کل قرآن می باشید این مسئله چه تاثیری در روند یادگیری شما داشت؟

حفظ قرآن باعث تقویت حافظه میشود و آیات نورانی قرآن ذهن من را برای یادگیری و حفظ آماده تر میکرد و تاثیر بسزایی داشت.

  • برای انتخاب رشته چه برنامه‌ای دارید ؟

هنوز تصمیمی برای انتخاب رشته و دانشگاه نگرفته ام.

  • نقش و حمایت خانواده تان به چه میزان در موفقیت شما در کنکور سراسری موثر بوده است؟

یقینأ خیلی تأثیر داشت چون بعد از مدرسه همیشه در خانه بسر میبردم از دوران دبستان خیلی اعتماد به نفس به من می دادند و اعضای خانواده مشاوران خوبی برایم بودند.

  • به کلاس‌های کنکور هم می‌رفتید ؟

تمامی کلاس های فوق برنامه  مدرسه شرکت کردم و تا به امروز جایی کلاس کنکور و معلم خصوصی نداشتم و به قوه ی علمی کلاس های کنکور اعتقاد نداشتم و معتقدم که دانش آموز باید با تلاش خود علم بیاموزد و باید به خودش متکی باشد و بیشتر دانش آموزان که در کلاس کنکور شرکت کردند نیاز مبرم نداشتند و فقط می خواهند حجم کار خود را کم کنند.

  •  ارتباطتون با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چقدر است؟

با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ارتباط چندانی نداشتم بجز برنامه هایی که از معلمم میگرفتم وتنها بخاطر اینکه مجبور به این کار بودم؛ بنده معتقدم کلا این فضاها دلچسب نیست و محتواهای خیلی مطلوبی ندارد و سعی میکنم زیاد به این فضا نزدیک نشوم.

  • چه توصیه ای به دانش آموزان اناری دارید؟

باز بر این موضوع تاکید می کنم که دانش آموزان تلاش کنند چون طول این یک سال سرنوشت آدمی رو رقم میزنه و نباید به سال بعد متکی بشوند برای کنکور اعتماد بنفس خود را بالا ببرند .

و به عنوان سخن آخر چه صحبتی دارید؟

خیلی خوشحالم و از تمامی کسانی که برای بنده زحمت کشیده اند خصوصا از خانواده و معلمان تشکر ویژه ای دارم و همچنین ،از خانواده های اناری خواهشی دارم که به فرزندانشان اهمیت بدهند.

photo_2016-08-14_23-23-42

گزارش: فاطمه عبداللهی

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس دوشنبه 15 آگوست 2016 - 8:37 ق.ظ

تبریک خدمت خانم محمد باقری و قابل توجه آقای عسکری مدیر موسسه قلمچی یا همون به قول دوستمون موسسه … ( رشته ریاضی رتبه ۴۰)

آرش دوشنبه 15 آگوست 2016 - 9:53 ق.ظ

احسنت . موفق باشی

نام و نام خانوادگی دوشنبه 15 آگوست 2016 - 1:17 ب.ظ

خانم محمد باقری که اول گفته بودند بخاطر راهنماییها ی خانم آزادی بوده حتی گفتن برای انتخاب رشته از ایشون کمک میگیرن حالا بحثش عوض شد ?

مهرابی دوشنبه 15 آگوست 2016 - 9:57 ب.ظ

تبریک به دختر قوم …..موفقیت روزافزون شما را از درگاه خداوند متعال خواستاریم

الف سه‌شنبه 16 آگوست 2016 - 9:08 ق.ظ

تبریک به خانم محمد باقری
ولی لااقل حقیقت رو بگید،واقعا کلاس کنکور نرفتید؟!!! میدونم که میگما ….
درباره انتخاب رشته هم که ….

ناشناس سه‌شنبه 16 آگوست 2016 - 4:26 ب.ظ

تبریک ..

اخی پنج‌شنبه 18 آگوست 2016 - 10:49 ب.ظ

عجب یعنی کلاس کنکور نرفتن ؟عجبببببب حرفای خودشون که اینا نبود یا هرجایی یچیزی میگن یا این سایتا خستن ازشون بپرسن خودشون یچیزی مینویسن ،بهرحال کلاس که رفتن ولی کلاس رفتنم عرضه میخاد خیلیا بیشتر از اینام کلاس رفتن که رتبه نیوردن خانم محمدباقری بهتون تبریک میگم و ایشالا موفق باشید

مطلع جمعه 19 آگوست 2016 - 2:26 ق.ظ

خانم محمدباقری واقعا کلاس نرفتین؟یعنی شما حتی اموزشگاه بهشت دانش یزد را ندیدین؟یعنی پیشه اکبرنژاد مشاوره نرفتین؟کلاس ریاضی یزد نرفتین؟عربی چطور؟شیمی هم ک اصلا دیگه،؟…

آشنا شنبه 20 آگوست 2016 - 5:31 ب.ظ

حالا کلاس رفته یا نرفته مهم رتبه ایه که آورده شما اناریا هم واقعا که دیگه . . .

محمد یکشنبه 21 آگوست 2016 - 11:29 ق.ظ

با عرض تبریک به خانم محمد باقری.خدمت مخاطبان عرض می کنم یک حافظ قرآن هیچ وقت دروغ نمیگه.مطمئنا ایشان زحمات زیادی رو کشیدند.بدون کلاس کنکور هم میشه رتبه خوب آورد.اما بعضی ها مثل اینکه از رتبه این خانم ناراحت شده اند.توصیه می کنم اونها هم بجای این حرفها بروند وقت بگذارند و مطالعه کنند حتما موفق خواهند بود.با آرزوی موفقیت برای همه نوجوانان عزیز شهرستان انار.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی