جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

باستانی با بیان اینکه از آقای نعمت زاده درخواست کردیم تا جزئیات قرارداد را در اختیار کمیسیون قرار دهد، اظهارداشت: در آخرین جلسه ای که با آقایان وزارت صنعت داشتیم در خواست کردیم تا قرارداد سایپا با شرکت خودروسازی پژو و سیتروئن را در اختیار مجلس قرار دهند…

به گزارش انارما ،سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت قرارداد شرکت سایپا با ۲ شرکت پژو و سیتروئن گفت: وزیر صنعت درباره این قرارداد گفته که طبق آخرین رایزنی با طرف های خارجی قرار بر این شده که آنها۵۰ درصد سرمایه گذاری در زمینه خودروسازی داشته و ۳۰ در صد از محصولات مشترک با ایران را صادر کنند.

وی با بیان اینکه از آقای نعمت زاده درخواست کردیم تا جزئیات قرارداد را در اختیار کمیسیون قرار دهد، اظهارداشت: در آخرین جلسه ای که با آقایان وزارت صنعت داشتیم در خواست کردیم تا قرارداد سایپا با شرکت خودروسازی پژو و سیتروئن را در اختیار مجلس قرار دهند تا نمایندگان اشراف کامل تری نسبت به این قرارداد ها داشته باشند ولی تا کنون این امر محقق نشده و قرارداد در اختیار کمیسیون صنایع مجلس قرار نگرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نکات مبهمی زیادی در قراردادها وجود دارد، ادامه داد: از نظر مجلس باید برخی از نکات در این قرارداد ها از قبیل میزان سرمایه گذاری طرفین، تحریم پذیری قرارداد، تضمین انتقال دانش و فناوری و سایر موضوعات از این دست باید در قرارداد با شرکتهای خارجی مشخص شود و این دغدغه نمایندگان مجلس است که زودتر باید به این موضوعات پرداخته شود و جزئیات این قرارداد ها در اختیار مجلس قرار گیرد.

باستانی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: این قراردادها با طرف های خارجی بسته شده است ولی هنوز وزارت صنعت وارد فاز اجرایی این قراردادها نشده است و ما نیز بعد از تعطیلات مجلس مجددا پیگیر موضوع این قراردادها خواهیم بود تا قراردادی که بسته شده است به خوبی وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی