به گزارش “انارما” احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی رفسنجان اظهار داشت :با توجه به اینکه مجلس از محل قیمت نرخ ارز ،مبلغی برای بدهی های دولت در نظر گرفته است  ونماینده گان خواستند که مبلغی از این پول برای بخشش سود و دیر کرد کشاورزان در نظر گرفته شود و این را مصوب کردند و هنوز ابلاغ نشده است .

وی افزود : ما جلسه ای با مدیرعامل بانک کشاورزی و معاون وزیر اقتصاد در بانک مرکزی کشاورزی در تهران برگزار کردیم و در ادامه بحث خرید پسته و کاهش  صادرات نتایج به این ختم شد  که ستاد پسته تشکیل گردید و با اقای شهید زاده صحبت شد و ایشان به منظور بررسی مشکلات و نقدینگی پسته کشاورزان به رفسنجان امدند.

انارکی محمدی با بیان اینکه این کار فعلا موقتی می باشد گفت : فقط الان به صورت موقت  یک نقدینگی را بین کشاورزان ایجاد می کنیم که مشکل انها حل شود چون تک محصولی هستیم هیچ پولی ندارند تمام زحمت ما این است در این فصل مشکل انها حل شود .

وی افزود :باید  برای دراز مدت فکری برای پسته بکنیم چون قیمت پسته مشخص است  دو دهم دلار اعلام شده است  قطعا ما پایین تر از انها هستیم و ما باید در این زمینه  شروع به بازار یابی کنیم  و دولت باید در این زمینه کمک کند .

احمد انارکی محمدی بیان داشت : امروز ستادپسته در استان تشکیل می شود  که مصوبات و نتایج ان را به کشاورزان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه سه سال گذشته قیمت اکثر محصولات کشاورزی رو به نزول بوده است گفت : پسته هم از این قضیه مستثنی نبوده است .مشکلاتی که برای پسته به وجود امده بیشتر خودش را نشان داده است و طرف ما امریکا است و ما هستیم و امریکا، که ادعا دارد و قطعا باید قوی عمل کنیم .

وی افزود : باید کشاروزان بدانند با یکپارچه سازی واستفاده از تکنولوژی جدید ،برداشت حداکثری در واحد سطح را انجام دهند وگرنه با این اعداد و ارقام و برداشتها اتفاقی برای کشاورزی نمی افتد .

احمد انارکی محمدی به  دو بحران شدید در رفسنجان اشاره کرد و گفت : بحران کم ابی و بحران پسته دو بحران هستند  و چون تک محصولی هستیم باید دولت و مردم کمک کنند که بتوانیم از این مرحله بگذریم .

%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c

انتهای پیام/