دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

صابری یکی از فرهیختگان اناری گفت : پیگیری صندوق ذخیره فرهنگیان تحت الشعاع استعفای وزیر آموزش و پرورش سابق و رای اعتماد به وزیر جدید قرار گرفته است و تغییرات در کابینه دولت باعث فراموشی مسائل مربوط به این صندوق شده است . به گزارش” انارما” ؛ سید حسین صابری یکی از فرهیختگان اناری و از فعالان سیاسی […]

صابری یکی از فرهیختگان اناری گفت : پیگیری صندوق ذخیره فرهنگیان تحت الشعاع استعفای وزیر آموزش و پرورش سابق و رای اعتماد به وزیر جدید قرار گرفته است و تغییرات در کابینه دولت باعث فراموشی مسائل مربوط به این صندوق شده است .

به گزارش” انارما” ؛ سید حسین صابری یکی از فرهیختگان اناری و از فعالان سیاسی در استان کرمان در گفتگو با خبرنگار کرمان۱۴۰۰ در رابطه با تغییر سه وزیر کابینه دهم در روزهای پایانی عمر دولت گفت : تغییر وزرا توسط رییس جمهور می تواند دارای ۲ رویکرد باشد ؛ در رویکرد اول  وزیر مربوطه در دستگاه اجرایی دارای کم و کاستی هایی است که نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد ولی منطقی نیست که تنها تغییرات صورت گرفته به دلیل ناکارآمدی وزرای این وزارتخانه ها باشد.

 

وی افزود : رویکرد دیگری هم وجود دارد که فشارهایی که از اطراف دولت برای ترمیم کابینه مطرح بوده است باعث افتادن قرعه تغییر به نام سه وزارتخانه آموزش و پرورش ، ارشاد و ورزش شده است.

 

این فعال سیاسی با اشاره به نامه فانی به رییس جمهور خاطر نشان کرد : فانی وزریر آموزش و پرورش سابق در نامه ای به رییس جمهور آمادگی خود را برای ادامه کار و پاسخگویی در مجلس برای استیضاح اعلام کرده است و این بدان معناست که استعفایی از طرف فانی در کار نبوده است.

 

این استاد دانشگاه عنوان کرد : تغییر وزرای دولت در این مقطع مستدل و منطقی نیست و اگر قرار بود تغییری در این چند ماه باقی مانده از دولت صورت بگیرد می بایست در محورهای اقتصادی ، تجاری و رونق باشد تا گشایشی در معیشت جامعه به وجود آید.

 

صابری در خصوص رای اعتماد نمایندگان مجلس به ورزای پیشنهادی برای این سه وزارتخانه یادآور شد : رای آوردن این وزرا بستگی به نظر نمایندگان مجلس دارد حال اگر نمایندگان بخواهند در چند ماه پایانی دولت این چند وزارت خانه بدون صاحب و وزیر نباشند قائدتا مصلحت اندیشانه به آن ها رای اعتماد می دهند ولی این امکان هم وجود دارد که با توجه به نگرفتن رای اعتماد این وزرای پیشنهادی در مجلس نهم و داشتن مسائلی که ما کمتر از آن ها خبر داریم رای اعتماد دریافت نکنند .

 

استاندار سابق اردبیل و لرستان ادامه داد : با توجه به شرایط حاکم بر مجلس و دولت احتمالا همه می خواهند به سلامتی از این مراحل عبور کنند و احتمال رای آوردن این وزرا در این برهه وجود دارد.

 

وی در رابطه با فساد ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان ابراز داشت : گزارش ها ، آمارها و ارقامی که در چند ماه گذشته از صندوق ذخیره فرهنگیان و وزرات آموزش و پرورش مطرح شده است باعث شرایط بی اعتمادی در قشر وسیع فرهنگیان شده است زیرا این صندوق متجاوز از ۹۱۷ هزار نفر عضو دارد که ماهیانه مبلغی از حقوقشان برای پس انداز و سرمایه گذاری در این صندوق گذاشته شده است و اکنون با مسائلی که مطرح می شود اصلا قابل قبول نیست.

 

صابری تشریح کرد : امیدواریم اعداد و ارقامی که از اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام می شود خلاف واقع باشد زیرا با واقعیت این اعداد و ارقام بی اعتمادی را که در قشر فرهنگی جامعه به وجود می آید به سادگی قابل جبران نیست .

 

این فعال سیاسی اظهار داشت : تنها راه برگرداندن اعتماد به قشر فرهنگی جامعه شفاف سازی است و اولین کاری که دولت ، صندوق ذخیره فرهنگیان و وزیر جدید باید انجام دهند شفافیت سازی مسائل مربوط به صندوق و شرکت های زیر مجموعه آن است .

 

وی در پایان اضافه کرد : پیگیری صندوق ذخیره فرهنگیان تحت الشعاع استعفای وزیر آموزش و پرورش سابق و رای اعتماد به وزیر جدید قرار گرفته است و تغییرات در کابینه دولت باعث فراموشی مسائل مربوط به این صندوق شده است .

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا سه‌شنبه 1 نوامبر 2016 - 11:31 ب.ظ

جدی نیست

ناشناس چهارشنبه 2 نوامبر 2016 - 12:18 ب.ظ

اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت احمدی نژاده.. چرا اینو نگفته

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی