پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

طباطبائی فرماندار انار به اتفاق بخشدار مرکزی، امام جماعت ، دهیار،اعضای شورا و تنی چند از مسئولین باحضور در اثر تاریخی عمارت قل هواللهی شاهم آباد از این اثر تاریخی بازدید و آن را ارزیابی نمودند. به گزارش “انارما” به نقل از روابط عمومی فرمانداری انار در آخرین روز از پاییز سال۹۵؛  طباطبائی فرماندار انار […]

طباطبائی فرماندار انار به اتفاق بخشدار مرکزی، امام جماعت ، دهیار،اعضای شورا و تنی چند از مسئولین باحضور در اثر تاریخی عمارت قل هواللهی شاهم آباد از این اثر تاریخی بازدید و آن را ارزیابی نمودند.

به گزارش “انارما” به نقل از روابط عمومی فرمانداری انار در آخرین روز از پاییز سال۹۵؛  طباطبائی فرماندار انار به اتفاق بخشدار مرکزی، امام جماعت ، دهیار،اعضای شورا  و تنی چند از مسئولین باحضور در اثر تاریخی عمارت قل هواللهی شاهم آباد از این اثر تاریخی بازدید و آن را ارزیابی نمودند.

  طباطبائی پس از بازدید از قسمتهای مختلف و دیدنی این عمارت اظهار داشت عمارت قل هواللهی شاهم آباد انار یکی از آثار تاریخی ارزشمند شهرستان انار است که نیاز به مرمت و حمایت از طرف میراث فرهنگی و گردشگری دارد و اظهار امیدواری کرد باتوجه به مذاکراتی که طی ماه های گذشته با مدیر کل محترم میراث فرهنگی و مسئولین میراث فرهنگی استان انجام شده است با مساعدت مدیر کل محترم و همچنین و با پیگیریها و اعتباراتی که در آینده خواهیم داشت جهت مرمت و احیاء این اثر ارزشمند تاریخی در کنار آثار تاریخی دیگر شهرستان گام مثبتی برداریم.

فرماندار انار افزود شهرستان انار بعنوان پیشانی استان همه ساله پذیرای قشر عظیمی از مسافرین می باشد تا جایی که در سال گذشته عده زیادی از مسافران عبوری از آثار تاریخی و امامزاده محمدصالح(ع) این شهرستان بازدید نموده اند که می توان از این فرصت جهت رونق گردشگری و جذب توریست استفاده نمود و لازمه آن اهتمام ویژه برای مرمت آثار تاریخی و گردشگری شهرستان می باشد و در این خصوص بحمدالله اقدامات مثبتی از جمله احیاء تالاب فرهنگ آباد انار ،واگذاری خانه ابوالحسن خان به بخش خصوصی جهت احیا ، و پیگیری جهت مرمت آثار تاریخی از جمله قلعه انار ،عمارت قل هواللهی ،کاروانسرا و کارخانه پنبه بیاض و … می باشد که امیدواریم همه این فعالیتها به نتیجه مطلوبی برسد.
لازم بذکر است که عمارت قل هواللهی یکی از بناهای زیبای به جامانده از دوره قاجاریه است که در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است.

این خانه تاریخی در شاهم‌آباد انار قرار دارد.این بنا می‌تواند پس از مرمت به یک مرکز سنتی و فرهنگی تبدیل شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی