شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

شهردار انار در نشست مطبوعاتی خود نقد های بی سابقه ای به کارشکنی ها و عدم همکاری مسئولین سابق انار کرد…

شهردار انار در نشست مطبوعاتی خود نقد های بی سابقه ای به کارشکنی ها و عدم همکاری مسئولین سابق انار کرد.

 

بودجه شهرداری در این ۴سال  ۲/۵برابر شده است

به گزارش انارما، علی رحیمی شهردار انار در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه و شهروندان انار گفت:بودجه شهرداری از سال ۹۲که ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بوده ، اکنون به ۶میلیارد تومان رسیده که نشان از ۲/۵برابر شدن راندمان کاری شهرداری می باشد.

وی از افزایش چشمگیر بودجه فرهنگی شهرداری نیز خبر داد و گفت: از ۵میلیون تومان در سال ۹۲ به ۱۵۰میلیون تومان در سال ۹۵ بودجه فرهنگی افزایش یافته است که در این خصوص سعی کردیم از طریق برنامه های مختلف فرهنگی شهر انار را در سطح کشور معرفی کنیم.

شهرداری حق ندارد خارج از محدوده شهر هزینه کند

علی رحیمی در ادامه با بیان اینکه شهر ، محدوده قانونی دارد خاطر نشان کرد: طبق قانون شهرداری  حق ندارد خارج از محدوده شهر هزینه  کند و  اینکه گفته می شود شهرداری در مسجد امام سجاد (ع) و یا تپه های علی آباد چرا برای زیباسازی هزینه نمی کند به این دلیل است که حارج از محدوده شهر است و در صورت هزینه شهرداری،ذ اسناد مالی هزینه ها در آن مناطق تخلف محسوب می شود.

با تعویق یک ساله طرح جامع تفصیلی شهر انار به دلیل مخالف فرماندار اسبق انار ،به شهر انار ضربه خورد

شهردار انار در مورد طرح جامع تفصیلی شهر انار گفت:هنگامی که وارد مجموعه شهرداری شدم این طرح به دلیل داشتن نواقص از سوی استان برگشت خورده بود که با رفع نواقص طی جلسه ای که در فروردین ۹۴در استان تشکیل شد این طرح را مجددا ارائه کردیم اما در آن جلسه به دلیل مخالفت فرماندار وقت انار ،از تصویب طرح جلوگیری شد و این در حالی بود که تمامی طرح های شهرهای استان  بجز طرح شهر انار در آن جلسه تایید شد و علیرغم این کارشکنی ها طرح از ابتدای سال ۹۵با اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی استان مجوز اجرا گرفت و امیدواریم طرح تا ۲۰روز آینده به ما ابلاغ شود.

وی افزود:واقعیت امر اینست که یک سال طرح جامع تفصیلی بیهوده به تعویق افتاد و در این میان تنها شهر انار ضربه خورد.

شهرداری انار در آینده با بحران آسفالت رو به رو خواهد بود

رحیمی در ادامه با اشاره به تحقق بحث اقتصاد مقاومتی در شهرداری انار گفت: برای اولین بار بیش از ۱میلیون گل و گیان در داخل انار تولید کردیم و بخشی از این تولیدات را به مرکز استان و دیگر شهر های همجوار ارسال کردیم.

وی در مورد بحث آسفالت معابر شهر انار گفت: در مراسمات مختلف نیز پیش از این اعلام کرده بودم در آینده ای نزدیک شهرداری انار با بحران آسفالت رو به رو خواهد بود و بدلیل پایان یافتن عمر ۳۰ساله آسفالت معابر شهر انار همه آنها تخریب خواهد شد.

قطعا تصمیم دارم از انار بروم

شهردار انار در مورد ماندن در سمت شهردار انار گفت: علیرغم اینکه شورای محترم و تعدادی از کاندیدای این دوره از انتخابات به من لطف داشتند و خواستار ماندن من در انار هستند باید بگویم بنده به دلیل شرایط زندگی ام قطعا تصمیم دارم از انار بروم .

رحیمی در مورد ارزیابی عملکرد شورای فعلی و میزان تعامل آنها با شهرداری گفت: علیرغم اینکه در ابتدای کار هم دوتن از اعضای شورا رای مخالف به بنده دادند اما خوشبختانه در طول این ۴سال همکاری بسیار خوبی بین شهرداری و شورای شهر وجود داشت و همواره سعی شد در مسائل کلی و مهم یک سو عمل کنیم.

۴۰۰میلیون تومان به شهرداری امین شهر بیش تر از شهرداری انار از سوی فرماندار سابق اختصاص یافت

وی در مورد طرح ادعا از سوی فرماندار اسبق انار مبنی بر پرداخت ۱۴میلیارد تومان به شهرداری انار گفت:این موضوع واقعا خنده دار است و من  آن را تکذیب می کنم .

وی افزود: در سال ۹۴ ،   ۳۸۲میلیون تومان از سوی فرمانداری به شهرداری انار اختصاص یافته اما متاسفانه در همان سال با رویکرد منفی که نسبت به شهرداری انار داشتند به شهرداری امین شهر ۷۸۰میلیون تومان اختصاص داده شد و ۴۰۰میلیون تومان کمتر به شهرداری انار در سال ۹۴پرداخت شد.

رحیمی تصریح کرد:در مورد دوبانده کردن جاده انار _ امین شهر ۷۰۰میلیون تومان به راه و شهرسازی از سوی فرماندار وقت اختصاص یافت و اکنون باید پرسید این پول کجا رفت؟ یک مقدار کمی زیرسازی در جاده انجام شد و دیگر کاری انجام نشد.

اراضی ده رئیس آنگونه که در رسانه ها مطرح شد نبود

اراضی ده رئیس آنگونه که در رسانه ها مطرح شد واقعیت امر نبود و اینکه مطرح شد یکی از کارمندان شهرداری در این مورد نقش داشتند همه دستگاه های نظارتی، اطلاعاتی ،دادستانی از استان به این قضیه ورود پیدا کرد و مشخص شد اصلا به اینگونه که گفته شده بوده نبوده است.
نصب بیلوورد ها در کمربندی انار ، نقطه ضعف شهرداری

شهردار انار در مورد بیلوورد های نصب شده در کمربندی انار گفت:یکی از نقاط ضعف عملکردی من نصب این بیلوورد ها بوده است .در ابتدای کار با توجه به بهره وری اقتصادی که از این بیلوورد ها در نقاط مختلف کشور می شود اقدام به نصب آنها با هزینه ای حدود ۱۵۰میلیون تومان کردیم ولی متاسفانه با مشکل قرار داد برخورد کردیم و با توجه به اینکه احتمال فساد وجود داشت از بستن قرارداد صرف نظر کردیم.

تا پایان سال ۹۵تمامی بدهی های شهرداری پرداخت شده است

وی در مورد بدهی های شهرداری انار گفت: در جلسه تودیع و معارفه من آقای جلالیان شهردار اسبق که جا دارد از زحمات ۳۰ساله ایشان در شهرداری تقدیر کنم گفتند بدهی شهرداری ۸۵۰ میلیون تومان است در صورتیکه خیلی بیشتر از این بود .

رحیمی تصریح کرد:تا پایان سال ۹۵تمامی بدهی های شهرداری انار را تسویه کردیم و بدهی های شهرداری انار به شرکت ها اکنون حدود ۶۰۰تا۷۰۰میلیون تومان است.

۱میلیارد و ۵۱میلیون تومان ارزش کل زمین هایی است که از سوی شهرداری در این دوره  فروخته شده است

وی افزود: از افتخارات شهرداری انار این است که در این دوره  ۲۱۵۸۷ مترمربع زمین در دفتر املاک شهرداری انار ثبت شده است و کل مزایده زمین ما در این چند سال ۲۲ قطعه  (۳۳۲۴مترمربع) زمین بوده است که ارزش ریالی کل آن ۱میلیارد و ۵۱میلیون تومان بوده است و این در حالی است که افرادی ما را متهم به فروش بیش از حد  زمین کرده اند ، در صورتیکه شهرداری با تملک اراضی در نقاط مختلف شهر درآمدی پایدار برای سال های آینده شهرداری ایجاد کرده است.

امروز جایگاهی برای شهردار ایجاد شده که برخی افراد برای رسیدن به آن ، زشت ترین بی اخلاقی ها را انجام می دهند
علی رحیمی در پایان و در خصوص بی اخلاقی هایی که اخیرا در فضای مجازی علیه مجموعه شهرداری صورت می گیرد اظهار داشت: بی اخلاقی هایی که صورت می گیرد  زیبنده همکاران من در شهرداری و شورای شهر نیست. بنده  شاهدم که این پرسنل شبانه روز از دل و جان برای عمران و آبادانی شهر تلاش می کنند و این قضاوت ها و تهمت ها و بی اخلاقی ها انصاف نیست.

وی افزود:  امروز جایگاهی برای شهرداری و شورا ایجاد شده که افرادی برای رسیدن به کرسی شورا و برای راه یافتن به شهرداری زشت ترین حرکات و بی اخلاقی ها را انجام می دهند.

در ادامه تعدادی از شهروندان پرسش های خود را از مجموعه شهرداری عنوان کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

اناری یکشنبه 7 می 2017 - 11:10 ق.ظ

آفرین

همشهری یکشنبه 7 می 2017 - 9:50 ب.ظ

سلام.شهردار جون علی اقای رحیمی از اینکه چندین سال در انار خدمت کردید و واقعا چهره شهر را دگرگون کردید تشکر دارم و غفران آمرزش بر روح پدر بزرگوارتان را از خداوند خواستارم که همچون پدرتان دغدغه شان مردم بود تو رو بهمون خاک پدرت قسم از انار نرو چون دیگه کسی نیست به شهر خدمت کنه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی