یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

امام جمعه انار گفت:ورزش برای زنان و مردان لازم است و مسئولین محترم شهرستان باید مکان‌هایی برای بانوان محترم در نظر بگیرند تا آنها بتوانند با امنیت کامل ورزش های مورد نظرشان را انجام دهند…

امام جمعه انار گفت:ورزش برای زنان و مردان لازم است و مسئولین محترم شهرستان باید مکان‌هایی برای بانوان محترم در نظر بگیرند تا آنها بتوانند با امنیت کامل ورزش های مورد نظرشان را انجام دهند.

به گزارش انارما ، بخشهایی از سخنان حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در نماز باشکوه عید سعید فطر را در ادامه بخوانید:

۱ _  عید فطر روز شادی و سرور بر توفیق یک ماه عبادت و بندگی است و باید این روحیه معنویت را برای بقیه سال حفظ کنیم.

 

۲ _ حجاب و عفاف و غیرت دینی مردم شهرستان انار در سطح کشور نمونه است و هر شهروند اناری در سراسر کشور بر این موضوع افتخار می کند.

 

۳ _ امر به معروف و نهی از منکر و تذکرات لسانی بر همه ما واجب است و به طور قطع ترک این واجب الهی موجب گسترش منکرات در جامعه می شود.

 

۴_ ورزش برای زنان و مردان لازم است و مسئولین محترم شهرستان باید مکان‌هایی برای بانوان محترم در نظر بگیرند تا آنها بتوانند با امنیت کامل ورزش های مورد نظرشان را انجام دهند.

 

۵_ورزش های مختلف برای بانوان اگر در معرض دید نامحرم نباشد اشکالی ندارد ولی بعضی از ورزشها مانند دوچرخه سواری اگر در دید نامحرمان باشد به فتوای تمام مراجع عظام تقلید جایز نمی باشد.

 

۶- جامعه ورزشی انار اعم از برادران و خواهران ورزشکار نیاز به سالن های مجهز و امکانات ورزشی مناسب دارند که مسئولین محترم باید توجه جدی به این موضوع داشته باشند .

 

۷-مدیر صنایع ملی مس ایران در حضور استاندار محترم و فرماندار و نماینده شهرستان قول احداث سالن و زمین چمن و مرمت مکانهای ورزشی را دادند که باید از سوی مسئولین مربوطه پیگیری به عمل آید.

 

۸- مواد مخدر و روانگردان موجب بسیاری از بیماریها، سرطان ها وسکته های قلبی می شود. افزایش طلاق،همسر آزاری، کودک آزاری، قتل عمد، خشونت و نزاع و دهها جرم دیگر از آثار اعتیاد است.

 

۹- حق الناس شامل مال مردم، جان مردم آبروی مردم و حیثیت مردم می شود که نباید مورد تعرض قرار گیرد.

 

۱۰- بر اساس آیه ۴۱ سوره انفال پرداخت خمس بر هر شخص مسلمان واجب است داشتن نسل پاک، مال پاک، گوارا بودن درآمدها، کفاره گناهان، ذخیره قیامت، ضمانت بهشت،کلید رزق، دعای خیر امام زمان براساس روایات اهل بیت از برکات خمس و پرداخت سهم آل محمد می باشد.

۱۱-از خرافات و بدعتها مانند کوبیدن درب هفت مسجد در پایان ماه صفر بریدن، چادر و لباس در شب ۲۷ ماه رمضان، قربانی کردن جلوی تابوت و غیره از خرافات است که باید پرهیز شود.

 

۱۲-جوانان به مقام شامخ پدر و مادر احترام بگذارند که رمز سعادت و خوشبختی هر انسانی رضایت پدر و مادر است.

 

۱۳- برای ازدواج آسان مهریه هاراسبک و از جهیزیه های تجملاتی و غیرضروری بپرهیزید و در مشورت ها پیرامون ازدواج دختران و پسران انصاف را رعایت نمایید که خیانت در مشورت از گناهان نابخشودنی است..

 

۱۴- جشن ازدواج جوانان اولین گام برای یک زندگی سالم و سعادتمند است سعی کنید اول زندگی جوانان را با گناه آغشته نکنید و از کارهای خلاف شرع در مجالس عروسی جلوگیری نمایید .

 

۱۵-برنامه های مبتذل ماهواره ای و فضاهای مجازی موجبات مشکلات اخلاقی برای خانواده‌ها و جوانان می شود که باید به شدت مراقبت کرد.

 

۱۶- از نظر اسلام تولید و خرید و فروش و مصرف مشروبات الکلی حرام است. به فرموده امام محمد باقر علیه السلام شراب خواری مادر همه گناهان است.

 

۱۷-انواع بیماری ها را جدی بگیرید و قبل از تبدیل شدن به بیماری های حاد و لا علاج به فکر درمان آن‌ها باشید. برای جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو گوشتها را ابتدا تا ۲۴ ساعت در یخچال در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد قرار دهید و بعد در فریزر نگهداری نمایید.

 

۱۸-استفاده ناصحیح از صدها هزار لیتر سم در هر سال نه تنها آب و خاک و درختان را نابود می‌کنند بلکه جان انسان‌ها را نیز تهدید می نماید .

 

۱۹-اداره جهاد کشاورزی از ورود بی رویه سموم به شهرستان جلوگیری نماید و آموزش های لازم را به کشاورزان بدهد.

 

۲۰-کشاورزان سموم و کود را از فروشگاههای مجاز تهیه نمایند و به تاریخ تولید، انقضاو شماره ثبت توجه کنند.

 

۲۱-پدران و مادران و معلمان گرانقدر در کنار تقویت آموزشی دانش آموزان به ابعاد تربیتی و پرورشی جوانان و نوجوانان توجه کنند که بعداً با مشکل مواجه نشوند.

 

۲۲- شهرستان انار باید به قطب صنعتی تبدیل شود که نیاز به تقویت شهرک صنعتی و ایجاد صنایع خرد و احداث کارخانجات داشته و باید از صدها جوان بومی تحصیلکرده و بیکار استفاده شود.

 

۲۳- مسئولین محترم از صنایع ملی مس ایران که معین شهرستان های انار شهربابک و رفسنجان است بخواهند که در این شهرستان هم سرمایه‌گذاری لازم را بنمایند .

 

۲۴-حفظ منابع طبیعی و باغات در دامنه کوه ها و دشت ها بر همه ما لازم است و سهل انگاری در خاموش کردن آتش، باعث آتش سوزی هکتارها از اراضی و باغات خواهد شد که خسارتش جبران ناپذیر خواهد بود.

 

_ تقویت جبهه مقاومت اسلامی تقویت مدافعین حرم خواهد بود که در واقع مدافعین ایران اسلامی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس دوشنبه 26 ژوئن 2017 - 4:37 ب.ظ

اره دقیقا از نظر حجاب همینجوره
ولی متاسفانه بعضی از بی غیرتان اناری و … در انار در حال تبلیغ و ترویج بی حجابی و بی ناموسی هستن به امید برخورد قاطع

اناری سه‌شنبه 27 ژوئن 2017 - 8:41 ق.ظ

انقدری که درسالهای گذشته عملکرد بعضی روحانیون بر بی اعتقادی مردم تاثیر گذاشته هیچ جیز دیگری تاثیرنگذاشته روحانیون عزیز مواظب خطابه های آغشته به دروغ وتهمت باشد

ناشناس سه‌شنبه 27 ژوئن 2017 - 8:48 ق.ظ

حالا که …چوب حراج برداشته می زنه به غیرت،وحجاب زن اناری

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی