جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

عمارت های اربابی امین شهر که امروز به دلایل مختلفی از جمله نبود مراقبت و برخی زیر ساخت های نگهداری، زخم تخریب و بی توجهی را بر پیکر خود دارد.

عمارت های اربابی امین شهر که امروز به دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبارات و نبود برخی زیر ساخت های نگهداری، زخم تخریب و بی توجهی را بر پیکر خود دارد.

به گزارش ” انارما” ؛ آثار بر جای مانده از اواخر دوران قاجار که به عنوان عمارت های اربابی در امین شهر نام برده می شوند، میراثی ارزشمند از زندگی، آداب و رسوم و سنن گذشتگان است که برخی از آن ها در حال تخریب و نیاز به مراقبت های ویژه دارد.

عمارت های اربابی امین شهر، محل رفت آمد وزندگی مردم آن زمان که در میان مزارع گندم جو‌ و پنبه واقع شده است، ساخت چنین عمارتی در این نقطه می‌توانسته تابستان گرم را برای ساکنان ، با طراوت و فرح بخش نماید.

نمونه‌های زیر تنها چند نمونه از بنا‌ها و میراث‌های فرهنگی شهرستان انار است که در این روزها خبر‌های ناخوشی از آن‌ها شنیده ایم و شاید تلنگری باشد برای کسانی که مسئول حفظ این میراث گرانبها هستند.

 

 انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

جیمبو سه‌شنبه 25 جولای 2017 - 11:48 ب.ظ

اثار تاریخی شناسنامه شهر هستند…هویت ما…اصالت ما. هستند….تا دیر نشده کاری بکنید.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی