پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

مطالبی تحت عنوان “مطالبه گری از مسئولین” با هدف آشنایی بیشتر مردم از وظایف مسئولین و افزایش روحیه ی مطالبه گری در بین مردم زین پس به صورت سلسله وار ارائه خواهد شد

به گزارش انارما  مطالبی تحت عنوان “مطالبه گری از مسئولین” با هدف آشنایی بیشتر مردم از وظایف مسئولین و افزایش روحیه ی مطالبه گری در بین مردم زین پس به صورت سلسله وار ارائه خواهد شد. در این راستا از نظرات تمامی شما مخاطبان گرامی و همچنین مسئولین محترم کمال استفاده را خواهیم کرد

مطلب شماره ۲ : مطالبه از فرماندار انار جناب آقای طباطبایی بر اساس وظایف و اختیارات مصرح در قانون.

لازم به تذکر است که قوانین مورد اشاره در متن پیش رو در مطلب مطالبه گری شماره ۱ به رشته تقریر درآمده.

باسلام خدمت مخاطبان گرامی و مسئولین محترم شهرستان.

جناب آقای سید ضیاء طباطبایی ؛ فرماندار محترم شهرستان انار

طبق ماده ۲ بند ۱ فرماندار مسئول حفظ امنیت شهرستان است. با توجه به افزایش ناامنی ها در مقطع زمانی برداشت محصول اقدامات فرمانداری در این راستا چه بوده است؟این مساله امسال باتوجه به شایعات مطرح شده بیشتر به چشم می آمد و   لزوم اطلاع رسانی در این زمینه بیشتر از قبل احساس میشد.

لازم به ذکر است که مورد مذکور در بند ۳ و ۴همین ماده قانون تصریح بیشتری شده.

در ماده ۲ بند ۷  پیشگیری از ترددهای غیرمجاز در سطح شهرستان هم بر عهده فرمانداری است.

با توجه به تردد دائمی خودروهای حمل افاغنه غیرمجاز لازم است فرمانداری محترم توضیح دهند در راستای کنترل این پدیده که خطراتی هم برای مردم به همراه داشته و در روزهای گذشته یک گزارش مخاطب در همین مورد کارشد چه اقدامات عملی ای انجام داده اند.

در بند ۸ ماده ۲ تصریح شده که مسئولیت هماهنگی برای  مبارزه با مواد مخدر از وظایف فرمانداری است.

با توجه به افزایش حجم توزیع مواد در سطح شهرستان  و گزارشات فراوانی که از مردم در این مورد میرسد مقتضی است که اقدامات فرمانداری به اطلاع عموم برسد.

در بند ۹ ماده ۲  مسئولیت اقامت اتباع بیگانه با فرمانداری است.

این مساله یکی از معضلات عدیده ی مردم انار است چرا که اناری ها کارگران افغانی زیادی دارند که در طول سال به آنها نیاز مبرم دارند.

این برخوردهای فصلی و مقطعی ودستگیریهای گاهاً خشن این اتباع شائبه ی برخوردهای سلیقه ای را افزایش داده.

در شهرستان رفسنجان و نوق تردد این اتباع مجاز و تحصیل ایشان هم بلامانع است اما در انار شرایط ثابتی ندارد.

مقتضی است فرماندار محترم در این مورد گزارشی به اطلاع عموم برسانند.

دربند ۱۳ ماده ۲  وظیفه نظارت بر انتخابات و اجرای آن بر عهده فرمانداری است.

با توجه به شایعات و موارد متعدد اتهامی که در مورد سلامت انتخابات شوراهای گذشته از جانب افرادی در سطح شهر ایجاد شد و ذهن مردم مشوش و اعتماد ایشان را صلب کرد میطلبید که فرمانداری یا با مدارک مستدل براین شایعات خط بطلان میکشیدند یا راه را برشایعه سازان می بستند که متاسفانه هیچ کدام از این موارد اتفاق نیفتاد .

در بند ۱۹ تصریح شده فرمانداری وظیفه هماهنگی جهت مقابله با منکرات اجتماعی را دارند.

لازم است در این زمینه فرماندار محترم گزارش دهند در مقابل درخواستهای مکرر دلسوزان و علما در مورد مساله حجاب و مقابله باافرادی معلوم الحال در سطح فضای مجازی چه اقدام درخوری انجام داده اند.

در بند ۲۶ تصریح شده فرماندار مسئول ارزشیابی مدیران شهرستان است.

در این زمینه اقدامات فرمانداری مجهول است و ما تغییری در اثر ارزشیابی پایین درسطح ادارات شاهد نبودیم.

یک مطالبه خارج از بندهای قانون: از فرمانداری محترم تقاضا داریم با توجه با حساسیتهایی که انتخاب مشاور جوانشان در سطح شهر ایجاد کرد ملاکهای این انتخاب را برای مردم اعلام بدارند.

در پایان متذکر میشویم که وظایف فرمانداری بسیار متنوع وگسترده میباشد و در بسیاری از این موارد خوب عمل کرده اند و یا در انار اهمیت نداشته و ما فقط به مسائل جاری و مبتلابه شهر  پرداختیم.

باتشکر و آرزوی سلامت و موفقیت برای فرماندارمحترم آمادگی انتشار پاسخ ایشان به موارد مطرح شده در این مطلب را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

saeed دوشنبه 23 اکتبر 2017 - 7:52 ق.ظ

کار بسیار قشنگیه. از مسولین میخوام که جواب بدهن.
سراغ سایر ادارات هم برید.

محمد سه‌شنبه 24 اکتبر 2017 - 8:01 ق.ظ

با تشکر از سایت انار ما، لطفا از آقای فرماندار و مسئولین ادرات شهرستان بخواهید گزارشی از فعالیت های خودشون رو بنویسند و ارائه کنند تا مردم بفهمند توی انار چی می گذرد. مهمترین دغدغه فعلی مردم و جوانان انار، اشتغال به کار است. لطفا فرصت های شغلی که هر اداره می تونه ایجاد کنه بر روی سایت بگذارید. همچنین در مورد فعالیت های اقتصادی که در انار قابل اجرا است و افراد می توانند با سرمایه های اندک اونها رو راه اندازی کنند اطلاعات مفیدی روی سایت بگذارید.

محمد چهارشنبه 25 اکتبر 2017 - 9:06 ق.ظ

لطفا بحث مطالبه گری مردم از مسئولین به ویژه نماینده محترم انار در مجلس شورای اسلامی را پیگیری بفرمایید. از مهمترین مباحثی که پیگیری آن در حیات شهرستان انار اهمیت دارد پیگیری موضوع انتقال آب شرب به شهرستان انار است.اگر این پروژه انجم شود شاهد تحولات چشمگیری بخصوص سرمایه گذاری های کلان در شهرستان خواهیم بود.

اناری حاضر شنبه 28 اکتبر 2017 - 7:47 ب.ظ

کااااش همه ما در برابر اعمالی که انجام میدهیم ، یه جایی باید جواب میدادیم ، اونوقت در برابر اعمالمون با حساسیت بیشتری رفتار میکردیم ….

اناری حاضر شنبه 28 اکتبر 2017 - 7:51 ب.ظ

کااااش این آقا سید طباطبایی همونقدر که در برابر هم حزبی ها و هم مسلکاش عرق و تعصب داره ، در برابر سایر مردم شهر نیز یه جو یا یه ارزن حس مسأولیت دااااشت ؟

اناری شنبه 28 اکتبر 2017 - 7:55 ب.ظ

ظاهرا که فرماندار و سید طباطبایی شهر ما هدفش از قبول این پست مدیریتی ، گذراندن دوره پایان مسأولیتش و گرفتن حکم بازنشستگیش با این حکمه …
خدا هم بسازه و رحم کنه به دل ما مردم …

علی شنبه 28 اکتبر 2017 - 8:00 ب.ظ

ای بابا … اگه سید طباطبایی میخواست این همه بند و ماده رو مطالعه فرمایند که تو همون کسوت فرهنگیشون به شغل شریف معلمیشون میپرداختند ، هر چند بعید میدونم که ایشون تو همون شغل هم با مطالعه و آگاهی کااار ….

اناری بیدار شنبه 28 اکتبر 2017 - 8:06 ب.ظ

انار ما دستت طلا ، لااقل آگاهی و بینش ما را نسبت به اطرافمون و وظایف و اختیارات مناصب دولتی و مدیران دولتی بالا ببر ، حالا مدیران هم این وسط شاید چشمشون به وظایفشون بخوره و نسبت به حیطه وظایفشون و پست مسأولیتشون یه کم توجیه بشن و بدونن تو چه زمینه ای ، چه کارهایی رو باید انجام بدن ؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی