جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

امام جمعه انار گفت برای نجات شهرستان انار خارج شدن از تک محصولی پسته لازم است، امروز باید سرمایه‌گذاران در ایجاد کارخانه ها…

به گزارش ” انارما ” حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار  در مراسم نماز باشکوه عید سعید فطر سال۹۷ خاطرنشان کرد  اگر خواهان برکات الهی و دفع بلاها و خطرات هستیم تقوی الهی ، دوری از گناه ، امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم.
وی در ادامه گفت :  موضوع حق الناس بسیار مهم است پرداخت حقوق کارگران ایرانی و افغانی ، پرداخت بدهی های مغازه داران ،عدم تصرف در اموال ،زمین و اراضی مردم ، باغات و درختان که رعایت نکردن حق الناس در سرنوشت زندکی و فرزندان تاثیرات بسیار بدی دارد.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد : آبروی مردم بسیار مهم است غیبت و بدگویی و تهمت آبروی افراد را میبرد. حرمت و آبروی یک انسان مسلمان و مومن مانند حرمت خانه خدا کعبه معظمه است .
وی گفت:متاسفانه علیرغم اینکه کسبه و بازاریان بسیار خوبی داریم ولی کم و بیش گرانفروشی هایی دیده می شود که نظارت جدی فرماندار و اتاق اصناف بر قیمت کالا ها بسیار ضروری است .

امام جمعه انار بیان کردند: بحران آب یکی از مسائل بسیار جدی است که باید همه در استفاده بهینه از آب توجه ویژه داشته باشند مدیریت آب بسیار مهم است در آینده نه تنها نسبت به آب کشاورزی بلکه نسبت به آب شیرین و شرب هم باید احساس خطر شود، از استفاده آب شرب برای سمپاشی خود داری شود .

همچنین وی از آلوده کردن محیط زیست با سمپاشی های بیهوده و بدون کارشناسی هم باعث نابودی زمین ها و درخت ها و از همه مهمتر خطرات جانی برای خود مردم دارد ته مانده سم ها و گوگرد ها را در کوچه و خیابان شهرمان خالی نکنیم کودهای حیوانی حتما با ماسه بادی پوشیده شود اینها از جمله حق الناس است و هر کسی که در اثر بی احتیاطی ما بیمار شود و خدایی نکرده از دنیا برود خونش به گردن کسانی است که رعایت نمی کنند.

حجت الاسلام منتظری گفت امنیت یکی از نعمت های الهی است همه ما باید قدردان امنیت بوده و با نیروی انتظامی همکاری کنیم مواظب خانه، اثاثیه و وسایل نقلیه خودمان باشیم ، به جهت تنگناهای اقتصادی ممکن است سرقت‌ها زیاد شود که نیاز به دقت و مراقبت همه دارد و باید از دارایی و مایملک خود به خوبی مواظبت کنیم.

وی در ادامه گفت: بسیاری از کارگران اناری و نیروهای بومی از نظر وضعیت اقتصادی در تنگنا هستند، لذا همه کارفرماها و کشاورزان از نیروی کارگران بومی استفاده کنند.

منتظری امام جمعه انار با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی که شعار سال ۹۷ است در ایجاد شغل و دلگرمی تولید کنندگان و سرمایه گذاران بسیار موثر است .

خاطرنشان کرد در شهرستان انار تولیداتی وجود دارد که برای تشویق تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران سعی شود از کالاهای اناری خریداری شود .
مانند دستمال کاغذی ، بسته بندی حبوبات، درب و پنجره دوجداره و پی وی سی ، شیشه های مختلف سکوریت انواع کابل، صنایع لوله و بسیاری از تولیدات خانگی اعم از شیرینی جات اتواع ترشیها، مربا و سایر مواد غذایی که توسط بانوان هنرمند و کدبانو تولید می‌شود استفاده کنیم.

امام جمعه انار گفت : برای نجات شهرستان انار خارج شدن از تک محصولی پسته لازم است، امروز باید سرمایه‌گذاران در ایجاد کارخانه ها و تولیدی ها و صنایع کوچک، در حوزه صنعت و گردشگری ، گیاهان دارویی و غیره تشویق شوند .

منتظری گفت: با پیگیری هایی به عمل آمده توسط مسئولین بویژه فرماندار و نماینده محترم رفسنجان و انار شهرستان انار بزودی به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می شود وصنایع وابسته به صنایع ملی مس ایجاد می‌گردد ، به شهرک صنعتی توجه ویژه ای خواهد شد، با این وضعیت و راه اندازی کارخانجات، تولیدی ها و صنایع، مشکل اشتغال حل خواهد شد
و جوانان ما از بیکاری نجات پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد : ما در طول سال به ویژه تعطیلات نوروزی و تابستانی صدها هزار مسافر از شهرستان های مختلف به جنوب و جنوب شرق از مسیر شهرستان انار عبور می کنند باید از این ظرفیت استفاده کنیم حتی الامکان مسافران به داخل شهر هدایت شوند. اگر صنعت توریسم و گردشگری تقویت شود و مسافران به داخل شهر هدایت شوند برکات مختلف اقتصادی و ایجاد اشتغال برای مردم و جوانان بوجود خواهد آمد.

در ادامه گفت: شهرستان انار اولین شهرستان استان کرمان است که ورودی های به شهرستان اصلا جذاب و در شأن استان کرمان نیست و، باید جذابیتهایی ایجاد شود تا مردم سایر نقاط کشور خود به خود جذب این شهرستان شوند.

امام جمعه انار در ادامه گفت شهرستان انار یک شهرستان مذهبی با مردمی نجیب، خوش اخلاق، میهمان نواز و معتقد به ارزش‌های اسلامی و از نظر پاکی، حجاب و عفاف زنان و بانوان نمونه است، باید این ویژگی های خوب حفظ و تقویت شود و با امر معروف و نهی از منکر از بدحجابی و بدپوششی جلوگیری به عمل آید، چون دشمنان می‌خواهند شهرهای ما را به سمت گناه و لاابالی گری و بی حیایی سوق دهند لذا ما باید در مقابل دشمن بایستیم و همه مردم و مسئولین ، جامعه را به سمت دین داری، پاکی و ارزش مداری هدایت کنند.

وی بیان داشت ازدواج پسران و دختران دقت و توجه خاص داشته باشیم، اختلافات خانوادگی را با کدخدامنشی و نصیحت حل کنیم بنیان خانواده ها را مستحکم و از پدیده زشت طلاق که از نظر اسلام بسیار ناپسند و منفور است جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام منتظری گفت :  پدران و مادران نسبت به تربیت صحیح و تحصیل فرزندانشان حساس باشند ، با مدارس و مدیران و معلمان به طور مستمر در ارتباط باشند به طورقطع اگر پدران و مادران نسبت به فرزندانشان بی توجهی کنند آنها در دام دشمنان و دوستان نااهل می افتند که در آینده جبران آن بسیار مشکل است.

منتظری در نماز عید فطر خاطرنشان کرد وام های کشاورزی در ستاد بحران کشور به تصویب رسیده و دولت هم قرار است تصویب کند که پرداخت وامها مدتی به تاخیر بیفتد و یا بخشیده شود و قرار است تسهیلاتی هم برای ادامه کار کشاورزی به کشاورزان پرداخت شود.

همچنین در ادامه گفت  فرمانداری محترم اعلام کرده که سهمیه گوشت و مرغ و برنج در سطح شهر و روستاها با قیمت دولتی مناسب در حال توزیع بین همشهریان هست که جهت اطلاع بیشتر با فرمانداری تماس حاصل فرمایید.

حجت الاسلام منتظری خاطر نشان کرد برای توسعه سیستم های آبیاری نوین به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می شود .

همچنین وی در ادامه گفت : صاحبان باغ ها و درختان پسته که بخشی از درختان را رها کردند برای جلوگیری از آفات و ایجاد کرم، حتما درختان را بریده و بسوزانند تا به سایر درختان آسیب وارد نشود.

وی در ادامه گفت :  همشهریان عزیز برای سمپاشی ها و انواع کودهابه متخصصین و کارشناسان مراجعه نموده تا از خسارات جبران ناپذیری جلوگیری شود.

امام جمعه انار در ادامه به لطف خداوند و همت خیرین و مساعدتهای دولت ، مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان انار در چند سال گذشته رشد و گسترش خوبی داشته است لذا باید مراقب سلامتی خودو خانواده خود باشیم، جهت مراقبت‌های بهداشتی ،از کودکان تا سالمندان به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

حجت الاسلام منتظری گفت  امروز ورزش به عنوان یک امر بسیار مهم برای سلامتی مردم به شمار می‌رود، ورزش برای جوانان نوجوانان بسیار مفید و برای سالمندان امری واجب و لازم است. باید امکانات ورزشی برای برداران و بانوان محترم فراهم شود و بطور قطع هرچه ورزش در میان مردم بیشتر باشد ضریب سلامتی بیشتر و بیماری ها کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی