جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

کردستانی پرچمدار ایران در پارااُلمپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پرتاب وزنه‌ی رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: هیچ گاه فکر نمی‌کردم در شهرستان انار ، چنین موسسه ای، با چنین تخصص، توانایی، پتانسیل، کادر مجرب و با بینشی وجود داشته باشد.

به گزارش ” انارما ” ؛ «بهاره جعفری» فرزند عشرت کردستانی، پرچمدار ایران در پارااُلمپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پرتاب وزنه‌ی رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و یکی از حفاظ کل قرآن در کرمان است که از ۱۲ سالگی کار حفظ را در “موسسه قرآنی فاطمه الرسول امین شهر” شهرستان انار زیر نظر حجت الاسلام سیدفخرالدین مرتضوی، استاد و حافظ کل قرآن در مدت یک سال و سه ماه با موفقیت به پایان رسانده است، این دختر ۱۳ ساله، پس از ورود به این راه، به انتخاب خودش، نامش را به «زهرا» تغییر داده است.

وی در حال حاضر زیر نظر استادش حجت الاسلام مرتضوی در حال آموزش دروس دوره‌ی ۴ ساله‌ی لیسانس و آمادگی برای آزمون تثبیت قرآن (مراحل کتبی و شفاهی) است و در کنارش ترجمه و تفسیر قرآن را نیز پیگیری می‌کند.

این حافظ ۱۳ ساله کرمانی تصمیم دارد در آزمونی که هر ساله برای حفاظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود، خود را آماده کند تا با آوردن حد نصاب نمره‌ی قبولی، اصل مدرک لیسانس علوم معارف اسلامی را دریافت کند.

عشرت کردستانی، پرچمدار ایران در پارااُلمپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پرتاب وزنه‌ی رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ، با اعلام اینکه سال گذشته خدا توفیقی نصیب دخترم کرد که با عنایت خداوند و انتخاب خودش، قدم در راه حفظ قرآن بگذارد، به نخستین استارت این کار اشاره کرد و گفت: سال گذشته، مهمان برنامه‌ی “عیدانه، دخترانه” ازشبکه‌ی افق بودیم، در کنار ما یک دختر خانم (خانم منیری ـ. حافظ ۱۵ ـ ۱۶ جزء قرآن) حضور داشتند، تا زمانی که تایم برنامه آغاز شود، ما مدتی با هم همصحبت شدیم، بعد از برگشتن، دخترم خیلی پیگیر این بود که حافظ قرآن شود.

وی افزود: پدر این دختر خانم، حجت الاسلام منیری یکی از اساتید برجسته‌ی کشوری هستند، که پس از مشورت با وی، متوجه شدم ایشان هم، برنامه شان برای حفظ را از حجت الاسلام مرتضوی در شهرستان انار می‌گیرند.

کردستانی تصریح کرد: تا پیش از این تصمیم داشتم برای اینکه دخترم به هدفش برسد، هر مؤسسه‌ای که عملکرد خوبی داشته باشد ولو اینکه در یک استان دیگر باشد، این برنامه ریزی را انجام دهم تا نتیجه بگیرم، بعد از مشورت با حجت الاسلام منیری با مؤسسه قرآنی فاطمه الرسول امین شهر اناربا مدیریت حجت الاسلام سیدفخرالدین مرتضوی استاد و حافظ کل قرآن آشنا شدم.

وی با اعلام اینکه مراجعان به دو صورت غیرحضوری و حضوری از این مؤسسه خدمات می‌گیرند، یادآور شد: من تصمیم گرفتم، فرزندم یک سال به صورت تمام وقت آموزش خود را در این مؤسسه پیگیری کند، پس دخترم به مدت یک سال از خوابگاه این موسسه در کنار علاقه مندانی از سایر استان‌های کشور استفاده کرد.

کردستانی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد این مؤسسه گفت: هیچ گاه فکر نمی‌کردم در شهرستان انار ، چنین موسسه ای، با چنین تخصص، توانایی، پتانسیل، کادر مجرب و با بینشی وجود داشته باشد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی