جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

حسن شاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: اجرای طرح تله رسوب گیر به منظور جلوگیری از حرکت شن‌های روان در ورودی این شهر باعث می شود از سرعت و وزش طوفان و شن‌های روان در مناطق پایین دست کاهش یابد

به گزارش ” انارما ” ؛ جلال حسن شاهی در نشست خبری خود که به مناسبت روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی برگزار شد ضمن تشریح اقدامات این سازمان اظهار کرد: هفته منابع طبیعی سمبلی است برای تکریم و تعظیم در مقابل طبیعت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انار گفت: “طبق تکلیف رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، امسال مبلغ ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت اجرای عملیات بیابان زدایی و به منظور حفظ پوشش گیاهی اختصاص داده شده که تاکنون این رقم صرف اجرای پروژه های «پخش سیلاب بیاض» و «احداث آبگیر توأم با بذرکاری در دهنه بیاض» انجام شده است.

وی گفت: شهرستان انار تمامی اراضی ملی آن دارای سند تک برگی در سال ۹۶ به عنوان طرح کاداستر اجرا شد و مالکیت دولت و مردم بر اساس استعلاماتی که صورت گرفته ،تثبیت شده است و همین باعث شد تا ۲۱ اسفندماه سال گذشته ، شهرستان انار اولین شهرستانی در استان کرمان باشد که طرح کاداستر را به طور کامل اجرا کرده باشد.

حسن شاهی در ادامه گفت: مساحت شهرستان انار با توجه به اینکه کمترین تنوع اقلیمی و پوشش گیاهی را دارد  ۲۱۴ هزار هکتار است که ۱۹۵ هزار هکتار آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که متاسفانه در این شهرستان یک گونه جنگلی نیز نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: حوزه استحفاظی شهرستان انار در ۱۵ کیلومتری یک دشت به طرف ارتفاعات این شهرستان می رسد.

حسن شاهی تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگی که در جاده های ورودی شهرستان را تهدید می‌کند موضوع بیان زدایی و طوفان‌های شن در این مناطق است که زندگی را برای مردم این مناطق سخت کرده است.

وی در ادامه افزود: اجرای طرح تله رسوب گیر به منظور جلوگیری از حرکت شن‌های روان در ورودی این شهر باعث می شود از سرعت و وزش طوفان و شن‌های روان در مناطق پایین دست کاهش یابد .

شایان ذکر است که حسن شاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این نشست از توزیع نهال ثمره و غیر مثمره به تعداد بیش از ۴ هزار اصله نهال برای فضای سبز و بین مردم در شهرستان انار نیز خبر داد.

در ادامه  کاشت درخت در محوطه اداره منابع طبیعی و صرف آش پایان بخش این نشست خبری بود.

گزارش : نرگس طراغانی

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی