جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

فرماندار انار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گفت : سطح زیر کشت شهرستان انار طی سالهای اخیر از ۲۴ هزار هکتار به ۱۸ هزار تقلیل یافته است که از دلایل آن کاهش دبی و کیفیت آب بوده است و این نشان می دهد که وضعیت منابع آبی مان بسیار اسفناک است

به گزارش ” انارما ” ؛ علی رشیدی، روز گذشته ( ۳۰ مرداد) در جلسه حفاظت از منابع آب در محل فرمانداری انار بیان کرد: اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ها را در شهرستان انار و رفسنجان تشکیل دادیم، دشت انار و رفسنجان از یک وضعیت خاص کم آبی رنج می برد و این مشکل حاد است‌.

علی زهرودی فرماندار انار گفت : نگاه استان بایستی با توجه به وضعیت بحرانی موجود به شهرستان انار ویژه باشد به دلیل اینکه سطح زیر کشت شهرستان انار طی سالهای اخیر از ۲۴ هزار هکتار به ۱۸ هزار تقلیل یافته است که از دلایل آن کاهش دبی و کیفیت آب بوده است و این نشان می دهد که وضعیت منابع آبی مان بسیار اسفناک است.

وی پیشنهاد کرد با عنایت ویژه استان میتوان کشت های گلخانه ای و هیدروپونیک را در شهرستان تقویت نمود که در صورت مساعدت جهت راه اندازی مجتمع گلخانه ای میتوان شهرستان را بعنوان پایلوت استان در این زمینه معرفی نمود.

رشیدی مدیرعامل آب منطقه ای نیز در این جلسه بزرگترین معضل آینده استان و کشور را تامین آب شرب بیان کرد و افزود ۶۳ درصد جمعیت شهری با معضل آب شرب مواجه هستند‌.

وی با تمجید از مردم شهرستان انار در زمینه پیشتازی در خاموشی چاه موتورها در ایام خاص و راه اندازی آبیاری زیر سطحی و تحت فشار در خصوص پاره ای از مشکلات آب شهرستان قول به پیگیری داد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی