جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که حافظ میراث گرانقدر شهرستان را بر عهده دارد در چند ماهه اخیر با هرگونه اقدام از جانب دیگران در نابودی میراث فرهنگی، عمل سکوت را در پیش گرفته که همین امر عموم مردم از سازمان مذکور ؛ اداره ای بی نام و نشان یاد می کنند.

به گزارش ” انارما ” ؛ صبح امروز اولین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان انار باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان در انار برگزار شد.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که حافظ میراث گرانقدر منطقه به شمار می‌رود در چند ماه اخیر با هرگونه اقدام از جانب دیگران در نابودی میراث فرهنگی، عمل سکوت را در پیش گرفته که همین امر عموم مردم شهرستان از سازمان مذکور ؛ اداره ای بی نام و نشان یاد می کنند.

شهرستان انار با توجه به آثار تاریخی و دینی و همچنین وجود امامزاده و مقبره بشرحافی و ارگ ساسانی نیازمند حضور سرمایه‌گذاری در بخش صنعت گردشگری هستند که با فراهم آوردن تسهیلات می‌توان نیاز بسیاری از گردشگران را پاسخگو بود.

این شهرستان با بهره مندی از جاذبه های گردشگری از جمله امامزاده محمدصالح(ع) ، کاروانسرای تاریخی انار ، کاروانسرای بیاض،بشرحافی، کارخانه پنبه بیاض ، بافت تاریخی بیاض، مسجد تاریخی این روستا، خانه قل‌هواللهی شاهم‌آباد، قلعه داوود آباد امین‌شهر،کلوت های رحمت آباد، خانه‌های بوم‌گردی انار ، بیاض ،قربان‌آباد و…، یخدان انار، ارگ تاریخی انار، بادگیر مهدوی و خانه ابوالحسن‌خان انار می تواند در تحقق این موضوع بسیار تاثیرگذار باشد.

این جذابیت های هر سال گردشگران فراوانی را به منطقه سرازیر می کنند. اما ضعف های فراوانی همچون امکانات مراکز اقامتی و توریستی در منطقه وجود دارد.

اما متاسفانه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انار کماکان فاقد مدیر است و فعالیت مطلوبی را در چند سال اخیر از خود نشان نداده و برای عموم مردم ، سازمانی بی نام و نشان بوده است.

لازم بذکر است صبح امروز باحضور فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان به شهرستان انار پس از بازدید از مناطق گردشگری جهت رفع مشکل نیروی اداری میراث فرهنگی اقدامی نشان نداد.

انتهای پیام/


لینک مربوطه:

آمادگی میراث فرهنگی برای واگذاری آثار تاریخی شهرستان انار به بخش خصوصی + تصاویر

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی