جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

فرمانده انتظامی شهرستان  انار گفت با تشکیل بیش از ۱۰ فقره پرونده مرتبط با تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی شهرستان انار خاطیان به مرجع قضایی معرفی گردیده اند

به گزارش ” انارما ” ؛ فرمانده انتظامی شهرستان  انار در جلسه پیشگیری از کرونا که در محل پست قرنطینه امین شهر و با حضور تعدادی از مسئولین مرتبط در جهت ساماندهی پست قرنطینه  و رفع مشکلات مردم تشکیل گردید ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب مسئولان و مردم‌امین شهر  ازابتدای شروع طرح قرنطینه شهردر بخشی از سخنان خود از  مجرم بودن افرادی خبر داد که در رسانه‌ها به انتشار اخبار و مطالبی  درباره انتشار بیماری کرونا می‌پردازند که به تشویش اذهان عمومی منجر می‌شود.

سرهنگ خلیلی نژاد  با اشاره به اینکه فضای مجازی محل مناسبی برای آموزش و پیشگیری است، اظهار داشت: فعالان فضای سایبری به جای اینکه در خصوص بیماری کرونا دست به تشویش اذهان عمومی بزنند می‌توانند اقدام به آموزش در جهت پیشگیری و مراقبت کنند.

وی  افزود: با توجه به اعلام انتشار بیماری کرونا در بعضی از مناطق شهرستان انار ، بعضی از فعالان سایبری در گروهها و کانالها  با اینکه می‌توانند در راستای پیشگیری و آموزش در خصوص این بیماری سواد جامعه را افزایش دهند، ناخواسته با انتشار شایعه و یا کلیپ‌هایی که معنی خاصی هم ندارندبا اهداف خاص مجرمانه  باعث تشویش اذهان عمومی شده و آرامش روانی جامعه را بر هم می‌زنند.

سرهنگ خلیلی همچنین گفت  : این افراد باید بدانند نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار در رسانه‌ها، توزیع اوراق چاپی یا حامل‌های داده (دیتا) جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به تشکیل بیش از ۱۰ فقره پرونده مرتبط با تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی شهرستان انارکه بعضا به مرجع قضایی معرفی گردیده اند گفت : پلیس با رصد فضای مجازی خصوصا کانالها و گروهها اجازه سوء‌استفاده از فضای روانی جامعه و تشویش اذهان عمومی را به افراد فرصت طلب نمی‌دهد و مردم میتوانند هر گونه اخبار و اطلاعات مجرمانه  مرتبط با فضای مجازی درسراسر  شهرستان انار را با اطمینان کامل و به صورت محرمانه با شماره تلفن ۶۷۰۴ ۳۴۳۸  پلیس اطلاعات امنیت عمومی  گزارش نمایند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی