سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مساله پروژه های نیمه تمام در انار تبدیل به معضل شده است، افزود: در شرایطی که دچار کمبود سرمایه در کشور هستیم و با وجود اینکه سرمایه گذاری های کلانی روی پروژه های نیمه تمام انجام شده اما شاهدیم که بسیاری از این طرح ها بیش از چند سال است که به حال خود رها شده و یا روند خیلی کندی را پیش گرفته است.

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر روز چهارشنبه ۴ تیرماه ، جلسه شورای شهرستان انار  با حضور دکتر جلالی نماینده مردم شهرستان های انار و رفسنجان در مجلس و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد.

جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مساله پروژه های نیمه تمام در انار تبدیل به معضل شده است، افزود: در شرایطی که دچار کمبود سرمایه در کشور هستیم و با وجود اینکه سرمایه گذاری های کلانی روی پروژه های نیمه تمام انجام شده اما شاهدیم که بسیاری از این طرح ها بیش از چند سال است که به حال خود رها شده و یا روند خیلی کندی را پیش گرفته است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عدم رعایت اولویت بندی در احداث پروژه ها و همچنین دیگر مسایل سیاسی و اداری باعث شده بر تعداد پروژه های نیمه تمام در این شهرستان اضافه شود درنتیجه در کمیسیون عمران در حال بررسی برای تمرکززدایی در این ارتباط هستیم و به این موضوع برسیم که کار اولویت بندی پروژه ها در هر استان و شهرستان را به همان استان واگذار کنیم تا با جذب سرمایه گذاری هایی که از سوی هر استان صورت می گیرد، پروژه های نیمه تمام در هر استان و شهرستان تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس پس از شنیدن اظهار نظرها و مشکلات شهرستان خاطرنشان کرد: معدن مس سرچشمه یکی از بزرگترین مجتمع‌های صنعتی معدنی جهان محسوب می‌گردد و بزرگ‌ترین تولیدکننده مس ایران می‌باشد در نتیجه اولویت اول ما اشتغال جوانان بیکار در شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد : شرکت تعاونی پسته به گفته مسؤولان شرکت بیش از ۷۵ هزار عضو داشته که اکثر آنان از شهرستان رفسنجان  و مابقی از دیگر شهرستان های اطراف بوده اند و از املاک زیادی که شرکت تعاونی پسته را به بعضی افراد واگذار نموده اند اقدام به خرید و تغییر کاربری و فروش املاک فوق الذکر نموده اند و و هیچ نظارتی تا کنون نشده است و اینها یکی از مشکلات و معضلات شهرستان است که طور جد پیگیر خواهیم بود.

دکتر جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدامات سازنده و قابل توجهی در حمایت از مشکلات و نیازمندیهای شهرستان با حمایت خیرین انجام میشود افزود: کمک ها و حمایت ها از سوی دولت بدلایل مختلفی از جمله کمبود بودجه و پروژه های ناتمام کشوری کمرنگ شده در نتیجه باید از سوی سازمان های مختلف از جمله خیرین استفاده کرد که در این خصوص باید ساماندهی شود.

وی در ادامه گفت شاهد آن هستیم که متاسفانه پروژه پل تقاطع غیر هم سطح کمربندی انار هر زمان که گذر میکنیم پیشرفت کندی را بدنبال گرفته و باید تلاش کنیم این پروژه سریعتر به بهره برداری برسد.

جلالی همچنین در مورد حذف دادسرا انار گفت: به علت کمبود پرونده و برای کم کردن هزینه و نیروی انسانی، دادسرا در شهرستان انار  و چهار شهرستان دیگر در استان جمع‌آوری شده است زیرا هر قاضی نیاز به ۱۶ نفر همکار دارد که این تعداد برای پرونده‌های کم انار امکان نداشته است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

جواد یکشنبه 28 ژوئن 2020 - 5:26 ق.ظ

پروژه ها عمرانی در اولویت نیستن آب خوردن امین شهر را در یابید.آب شور شده قابل خوردن نیست

جواد یکشنبه 28 ژوئن 2020 - 5:27 ق.ظ

مشکل آب امین شهر را رفع کنید.قابل خوردن نیست

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی