سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

جمالی زاده گفت: بازدید تیم بازرسی ویژه کووید ۱۹ بطور سرزده از مکان های مختلف و برخورد قانونی با دستگاه و صنف متخلف در دستور کار قرار گرفته و دانشگاه علوم پزشکی بر مطب‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها نظارت جدی دارد.

به گزارش انارما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، احمد جمالی زاده در جمع خبرنگاران آخرین آمار و موارد مثبت کرونا تا صبح روز گذشته ۲۴ تیرماه در حوزه علوم پزشکی رفسنجان را ۹۱۲ مورد اعلام کرد که ۸۲۸ مورد مربوط به رفسنجان و ۸۴ مورد مربوط به شهرستان انار است.

وی در ادامه افزود:  ۴۹ درصد مبتلایان خانم و ۵۱ درصد آقا هستند و همچنین ۴۳ نفر از کادر بهداشت و درمان و سایر پرسنل در این مدت به کرونا مبتلا شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان میانگین سنی مبتلایان به کرونا را ۴۲ سال اعلام کرد و گفت: از میان تست‌های مثبت ۶۸۳ نفر ایرانی و ۲۲۹ نفر اتباع افغانی بودند.

وی بیان کرد: تا صبح روز ۲۴ تیرماه موارد بستری ۲۶ مورد بود که ۵ نفر با حال وخیم در آی سی یو هستند و تا کنون ۲۲ نفر با میانگین سنی ۷۱ سال بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

جمالی زاده تجمعات و دورهمی های خانوادگی را از عوامل مهم انتشار ویروس کرونا دانست و گفت: عمده موارد مثبت کرونا بعلت شرکت در مراسم‌ها و یا انتقال در محل کار صورت گرفته، که نشان می‌دهد ارتباط و مهمانی‌های خانوادگی از عوامل مهمی است که باید جدی گرفته شود تا زنجیره انتقال این ویروس کاهش یابد.
وی استفاده از ماسک را بسیار جدی و الزامی دانست و گفت: نگرانی ما بیشتر مربوط به بچه هاست که ناقل بیماری و بدون علائم هستند و با رفت و آمد در دروهمی های خانوادگی باعث ابتلای سالمندان و افراد پرخطر می شوند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

برگزاری آیین گرامیداشت روز درختکاری در پارک طبیعت انار

آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در پارک طبیعت در ورودی شهر انار روبروی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. ...

یادداشت های خصوصی