جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

عبدالله رستگاری یکی از کارآفرینان اهل شهرستان انار است که اخیرا اراضی زیر کشت گیاه آلوئه ورا خود را به دلیل زیانده بودن به طور‌کامل شخم زده است.

به گزارش  انارما ؛  رستگاری در گفت و گو با خبرنگار انارما درباره چرایی این تصمیم گفت : از دوسال گذشته و در شرایطی که برداشت محصول پسته در شهرستان انار به دلیل خسارات وارده بسیار کاهش یافته بود تصمیم به تولید و فرآوری گیاه آلوئه ورا در روستای صفائیه انار گرفتیم.

وی افزود: در زمینی به مساحت ۲هزار مترمربع بوته های این گیاه کاشته شد و البته در مسیر اجرای این طرح جهادکشاورزی شهرستان نیز همکاری لازم را با ما انجام داد اما از آنجایی که خودم قصد فرآوری این محصول را در کارگاه خانگی داشتم از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این خصوص با ما همکاری نکرده و اعطای مجوز را منوط به خرید دستگاه های فرآوری و‌ راه اندازی کارگاه پیشرفته عنوان کرد که با توجه به هزینه ی میلیاردی دستگاه، خرید آن برای ما به صرفه نبود.

وی با اشاره به فروش محصول آلوئه ورا تولید شده به یک کارخانه در شیراز گفت: وقتی که یک ماشین بار محصول برای یک کارخانه در شیراز فرستادیم هزینه ای که آنها در قبال بار به ما پرداخت کردند نه تنها سودی برای ما نداشت بلکه با احتساب پول کارگر که صرف برداشت این محصول‌شده بود برای ما نیز ضرر به‌ همراه داشت.

آقای رستگاری در پایان گفت:با ادامه این شرایط که حتی کسی راضی به برداشت مجانی این محصول‌ هم نبود جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت اقتصادی بیشتر، تصمیم به شخم زدن این اراضی گرفتیم که در این خصوص تمامی اراضی زیرکشت آلوئه ورا تیلر و‌ محصول‌ امحا‌ شد.

گزارش: مهدی خلیلی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی